Muusikoiden.net
10.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rickenbacker 4003
1
yhtye
05.03.2010 15:23:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari kysymystä kyseisestä bassosta. Ensinnäkin olen ajatellut käyttää rick-o-sound outputtia ja olen jotain lukenut, että pitäisi ostaa stereopiuha ja käyttää kahta vahvistinta. Onko mahdollista että laittaa stereopiuhalla nuppiin, jossa on 2 kanavaa? toinen pää menisi pedaaleiden kautta ja toinen suoraan nuppiin.

Lisäksi olen huomannut, että E kieli ei jostain syystä soi kunnolla ja vaikka olen säätänyt mikkejen korkeutta ja hienovireen kuntoon, ei ongelma ole hävinnyt.

2541
05.03.2010 15:29:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yhtye: Pari kysymystä kyseisestä bassosta. Ensinnäkin olen ajatellut käyttää rick-o-sound outputtia ja olen jotain lukenut, että pitäisi ostaa stereopiuha ja käyttää kahta vahvistinta. Onko mahdollista että laittaa stereopiuhalla nuppiin, jossa on 2 kanavaa? toinen pää menisi pedaaleiden kautta ja toinen suoraan nuppiin.

Kahta vahvistinta tai kahta kanavaa. Jos saat vielä mikkien signaalit eri kaappeihin, niin aina parempi.

Ja Y-piuhan tarvit tosiaan. Toisessa päässä stereoplugi, toisessa kaksi monoplugia.

Lisäksi olen huomannut, että E kieli ei jostain syystä soi kunnolla ja vaikka olen säätänyt mikkejen korkeutta ja hienovireen kuntoon, ei ongelma ole hävinnyt.

Omassani en ole ongelmaan törmännyt. Kannattaa tutkia tätä foorumia:
http://www.rickresource.com/phpBB3/index.php
Bassottelija
05.03.2010 18:20:52

toinen pää menisi pedaaleiden kautta ja toinen suoraan nuppiin.

Suosittelen, että teet erillisen jakoboksin tähän tyyliin: http://mikerophone.wordpress.com/20 … 1/10/rick-o-sound-moving-in-stereo/

Epäilen, että toi pedaalien kanssa pelailu onnistuu helpommin tuolla kuin Y-kaapelilla.

Kongiton bändi ei ole mitään ...ja selkä kiittää
J.Hollström
05.03.2010 18:25:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esim. näillä boxeilla toi haaroitushomma hoituu: http://www.rickysounds.co.uk/Accessories.html

yhtye
05.03.2010 20:04:32

mistä noita boxeja saa ostettua? pitääkö ulkomailta alkaa tilaamaan?

J.Hollström
05.03.2010 20:05:21

yhtye: mistä noita boxeja saa ostettua? pitääkö ulkomailta alkaa tilaamaan?

Ihan ton linkin sivuilta. Ei saa Suomesta, ainakaan uutena.

JartZA
06.03.2010 09:05:42 (muokattu 06.03.2010 09:06:23)

yhtye: mistä noita boxeja saa ostettua? pitääkö ulkomailta alkaa tilaamaan?

Tuollainen boksi toimii täysin samalla tavalla kuin laadukas stereo->2xmono -piuha, siinä on vain kuoret päällä. Hyvää boksissa on tosin se, että stereopiuhan ja kahden monopiuhan pituudet saa itse päättää ja niitä voi vaihdella.

SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
J.Hollström
06.03.2010 13:22:53

JartZA: Tuollainen boksi toimii täysin samalla tavalla kuin laadukas stereo->2xmono -piuha, siinä on vain kuoret päällä. Hyvää boksissa on tosin se, että stereopiuhan ja kahden monopiuhan pituudet saa itse päättää ja niitä voi vaihdella.

Itse yritin rimpuilla ensin semmosen Y-piuhan kanssa jonka jälkeen tilasin suosiolla ton purkin. II-versiossa on vieläpä konkka sisällä jolla saa simuloitua vanhojen rikujen soundia.

Mun mielestä erittäin kätevä laitos, vaikkakin hintava haaroittimeksi. Mutta jos on varaa rikuun niin miksei sitten tämmöseen purkkiin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti