Muusikoiden.net
25.04.2024
 

« Omat

:

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Räkkivirittimet?
1 2 3 4
Murmeli
23.02.2010 14:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko eroja? kannattaako satsata joko:
a) hyvään käytettyyn (ei tosin paljoa näitä liiku..)
b) halpaan behringer-tuotteeseen extrakotkotuksilla http://www.thomann.de/fi/behringer_btr2000_racktuner.htm
c) uuteen laatutuotteeseen?
 
Ja kokemuksia?
 
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
Voitto Ankka
23.02.2010 14:57:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murmeli: Onko eroja? kannattaako satsata joko:
a) hyvään käytettyyn (ei tosin paljoa näitä liiku..)
b) halpaan behringer-tuotteeseen extrakotkotuksilla http://www.thomann.de/fi/behringer_btr2000_racktuner.htm
c) uuteen laatutuotteeseen?
 
Ja kokemuksia?

 
Omiin kokemuksiin perustuen:
 
Ei missään tapauksessa ainakaan vaihtoehto b.
 
Reagoi ihan saatanan hitaasti ja H-kieleen ei oikeastaan ollenkaan. Ei sillä mitään jaksa virittää.
 
j.
 
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!
pekezu
23.02.2010 16:05:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ole kyllä koskaan ymmärtänyt räkkivirittimiä. Mokomat kotkottimet maksavat pedaalimalleja enemmän, ovat kooltaan epäkäytännöllisempiä ja mun mielestä niiden ainoa funktio on näyttää hyvältä räkissä.
 
Mutta jos silti haluat räkkivirittimen niin kannattaa ostaa joku Korgin tms. laatumerkin vehje. Ominaisuudet on vähän toissijaisia, noilla kaikilla saa varmasti pelin vireeseen. Itse ostaisin Korgin pitchblack- pedaalivirittimen.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
absqua
23.02.2010 16:08:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Mä en ole kyllä koskaan ymmärtänyt räkkivirittimiä. Mokomat kotkottimet maksavat pedaalimalleja enemmän, ovat kooltaan epäkäytännöllisempiä ja mun mielestä niiden ainoa funktio on näyttää hyvältä räkissä.
 
Mutta jos silti haluat räkkivirittimen niin kannattaa ostaa joku Korgin tms. laatumerkin vehje. Ominaisuudet on vähän toissijaisia, noilla kaikilla saa varmasti pelin vireeseen. Itse ostaisin Korgin pitchblack- pedaalivirittimen.

 
keikallakin on vimpan päälle viisaan näköistä kääntää yleisölle selkä jokaisessa biisinvälissä kun pitää mennä tihrustamaan vahvistimen kanssa samaan räkkiin asennettua viritinhimmeliä.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Teijo K.
23.02.2010 16:12:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: keikallakin on vimpan päälle viisaan näköistä kääntää yleisölle selkä jokaisessa biisinvälissä kun pitää mennä tihrustamaan vahvistimen kanssa samaan räkkiin asennettua viritinhimmeliä.
 
Saa kätevästi sellaisen eteerisen sulkeutuneen progehörhöttimen leiman. Vielä kun muistaa muut ajat tuijotella kengänkärkiään.
Murmeli
23.02.2010 17:46:46 (muokattu 23.02.2010 18:08:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keikallakin on vimpan päälle viisaan näköistä kääntää yleisölle selkä jokaisessa biisinvälissä kun pitää mennä tihrustamaan vahvistimen kanssa samaan räkkiin asennettua viritinhimmeliä. Totta tuokin, mutta minusta on ainakin tärkeämpää että kamppeet on vireessä, nääs. Ja jos ei aivan uunituoreet kielet ole, niin 3 biisin välein kun kattoopi vireen niin riittää.
Eikä tartte lattalta savun seasta tihrustaa sitä pientä pedaalinlediä, jolle pitäisi myöskin vetää se muuntajanjohdonlirpake kompasteltavaksi mikäli ei halua olla aina keikan ja muutamien treenien jälkeen patteria vaihtamassa.
 
PLUS
-saisi vahvistinräkissä olevat tavarat pitää koko ajan kytkettyinä
-eikä tarttisi muistaa joka paikkaan ottaa välijohtoja mukaan (kun aina jää kuitenkin jotain) :)
 
Ja ei tarttis aina kitaristille huikata 3 biisin välein jotta annappas e.
 
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
absqua
23.02.2010 18:48:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murmeli: Totta tuokin, mutta minusta on ainakin tärkeämpää että kamppeet on vireessä, nääs. Ja jos ei aivan uunituoreet kielet ole, niin 3 biisin välein kun kattoopi vireen niin riittää.
Eikä tartte lattalta savun seasta tihrustaa sitä pientä pedaalinlediä, jolle pitäisi myöskin vetää se muuntajanjohdonlirpake kompasteltavaksi mikäli ei halua olla aina keikan ja muutamien treenien jälkeen patteria vaihtamassa.
 
PLUS
-saisi vahvistinräkissä olevat tavarat pitää koko ajan kytkettyinä
-eikä tarttisi muistaa joka paikkaan ottaa välijohtoja mukaan (kun aina jää kuitenkin jotain) :)
 
Ja ei tarttis aina kitaristille huikata 3 biisin välein jotta annappas e.

 
no mielummin miten vaan. täähän on mitä suurimmassa määrin makukysymys.
 
mä olen tottunut pedaalimalliseen virittimeen ja pidän sitä erittäin hyvänä kapineena. mulla on normaali näkö, eli ei hyvä eikä huono, mutta kyllä olen joka kelissä nähnyt bossin virittimen antaman infon. vaikka on ollut savua.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Cathi777
23.02.2010 19:22:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: no mielummin miten vaan. täähän on mitä suurimmassa määrin makukysymys.
 
mä olen tottunut pedaalimalliseen virittimeen ja pidän sitä erittäin hyvänä kapineena. mulla on normaali näkö, eli ei hyvä eikä huono, mutta kyllä olen joka kelissä nähnyt bossin virittimen antaman infon. vaikka on ollut savua.

 
Se on kyllä totta, että ei räkkiviritintä kyllä sillä pysty perustelemaan ettei pedaalimallista näkisi jos jonkun laatumerkin virittimen hankkii.
 
Only pop music can break my heart...
pekezu
23.02.2010 19:29:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Se on kyllä totta, että ei räkkiviritintä kyllä sillä pysty perustelemaan ettei pedaalimallista näkisi jos jonkun laatumerkin virittimen hankkii.
 
Tää on totta. Ainakin tossa Pitchblackissa on sen verran muhevat noi valot, että pitäis vähemmästäkin hiffata mihin suuntaan hiissaa.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
JK
23.02.2010 19:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Mä en ole kyllä koskaan ymmärtänyt räkkivirittimiä. Mokomat kotkottimet maksavat pedaalimalleja enemmän, ovat kooltaan epäkäytännöllisempiä ja mun mielestä niiden ainoa funktio on näyttää hyvältä räkissä.
 
Mutta jos silti haluat räkkivirittimen niin kannattaa ostaa joku Korgin tms. laatumerkin vehje. Ominaisuudet on vähän toissijaisia, noilla kaikilla saa varmasti pelin vireeseen. Itse ostaisin Korgin pitchblack- pedaalivirittimen.

 
Mulla on molemmat, Korgin Pitchblack sekä Korgin räkkiviritin.
 
Se on totta että PitchBlackin näyttö on hyvä ja varmasti näkyy lavalla mutta räkkiviritin on keikkaräkissä.
 
Mulla eioo lattialla mitään härveleitä ja muutenkin on koetettu pitää keikoilla lava mahdollisimman tyhjänä piuhoista ja romuista. Kitaristeilla toki on efektilaudat omissa kulmissaan.
 
Mulle toi räkkiviritin sopii hyvin, näyttö on hyvä eikä tarvitse tihrustaa, ei ylimääräisiä piuhoja jaloissa pyörimässä. enkä mä joka biisin välissä sitä virittelyä tee. Setin alussa kun kammetaan lavalle niin pikainen tsekkaus ennen soiton alkua.
 
Murmeli
23.02.2010 20:02:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite en oo pitchbläkkiä missään ees testannu, ja on varmasti hyväkin. Mutta kun _räkkiviritin_ on hakusessa, niin siihen pitchblack ei sovi..
 
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
pekezu
23.02.2010 20:32:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murmeli: Ite en oo pitchbläkkiä missään ees testannu, ja on varmasti hyväkin. Mutta kun _räkkiviritin_ on hakusessa, niin siihen pitchblack ei sovi..
 
Eihän se siihen sovikaan, mutta täällä nyt haettiin vaihtoehtoja sille räkkivirittimelle ja pohdittiin pedaali- ja räkkivirittimien eroja ja hyötyjä/haittoja.
 
Mutta jos räkkivirittimen haluaa niin kannattaa ostaa tosissaan vaikka Korgi tms. oikeasti hyvä, niinkuin alussa sanoinkin. Paskalla virittimellä menee vaan fiilikset ja into kun saa ränkätä todella paljon ennen kuin viritin träkkää oikean äänen.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
jvakeva
24.02.2010 23:54:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en tiiä miten soitatte, mutta itellä ainakin pysyy jopa parit keikat ja reenit bassot ihan vireessä. ei todellakaan tartte kesken keikan viritellä, vaikka suht rankalla tatsilla soitankin. viritysmittari ei ole viihtynyt, kun reeniksen rojulootassa.
 
Bassoneuvos
J.Hollström
25.02.2010 07:48:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jvakeva: en tiiä miten soitatte, mutta itellä ainakin pysyy jopa parit keikat ja reenit bassot ihan vireessä. ei todellakaan tartte kesken keikan viritellä, vaikka suht rankalla tatsilla soitankin. viritysmittari ei ole viihtynyt, kun reeniksen rojulootassa.
 
Jotkut vaan osaa.
 
Vaikka basso on aika hyvä pysymään vireessä, niin kyllä sitä kannattaisi joskus vähän viritellä. Suurimmalta osiltaan lämpötilavaihtelujen takia ja varsinkin näin talvella soitin on usein eri lämmöissä jolloin soiton aikana tapahtuu muutoksia, jotka olisi ihan kuulijankin mielenterveyden kannalta syytä tarkastaa, vaikka oma korva ei epävirettä havaitsisikaan. Mittari on tässä aika hyvä apuväline olla olemassa.
 
pekezu
25.02.2010 08:13:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Jotkut vaan osaa.
 
Vaikka basso on aika hyvä pysymään vireessä, niin kyllä sitä kannattaisi joskus vähän viritellä. Suurimmalta osiltaan lämpötilavaihtelujen takia ja varsinkin näin talvella soitin on usein eri lämmöissä jolloin soiton aikana tapahtuu muutoksia, jotka olisi ihan kuulijankin mielenterveyden kannalta syytä tarkastaa, vaikka oma korva ei epävirettä havaitsisikaan. Mittari on tässä aika hyvä apuväline olla olemassa.

 
Samaa mieltä. Etenkin nyt talvella, jos keikalle roudaamisen jälkeen ei ennätä soitinta totuttaa tarpeeksi pitkään uuteen ilmastoon, vire varmasti muuttuu lavalla kuumassa ja kosteassa ilmassa.
 
Lähinnä mielenrauhan ja tarkistamisen kannalta se viritin on. Ja jos sitten joskus vaikka joku tönäisee basson epävireeseen niin eipähän tarvitse arpoa, onko se nyt vähän pielessä jne. Tasavireiset soittimet on kuitenkin aina vähän epävireessä, viritti sitten huiluäänillä tai viitosnauhalta.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
Johannes_t
25.02.2010 10:46:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkään en o koskaan kesken keikkaa joutunut virittämään. Hyvät soittimet vissiin. Aika harvoin noissa vire edes muuttuu, ellei sitten viritystappi liiku bagissa tms.
 
MPU
25.02.2010 10:50:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Jotkut vaan osaa.
 
Vaikka basso on aika hyvä pysymään vireessä, niin kyllä sitä kannattaisi joskus vähän viritellä. Suurimmalta osiltaan lämpötilavaihtelujen takia ja varsinkin näin talvella soitin on usein eri lämmöissä jolloin soiton aikana tapahtuu muutoksia, jotka olisi ihan kuulijankin mielenterveyden kannalta syytä tarkastaa, vaikka oma korva ei epävirettä havaitsisikaan. Mittari on tässä aika hyvä apuväline olla olemassa.

 
Ooppelimies on toista mieltä. Eikös se kironnut metronomit ja viritysmittarit alimpaan manalaan?
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Basismi
25.02.2010 10:54:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Virittely jää helposti tavaksi, pakko joka biisin välissä tsekata...
 
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
jiisa
25.02.2010 11:04:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Saa kätevästi sellaisen eteerisen sulkeutuneen progehörhöttimen leiman. Vielä kun muistaa muut ajat tuijotella kengänkärkiään.
 
Jos laittaa räkkivirittimen pedaalilautaan, voi tuijotella virittäessäkin melkein kengänkärkiä. Musen basistilla oli sillain. Jos ehdottomasti haluaa räkkivirittimen.
 
http://www.musewiki.org/File:MUSE-BASS_TECH-S1.jpg
 
J.Hollström
25.02.2010 13:09:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Ooppelimies on toista mieltä. Eikös se kironnut metronomit ja viritysmittarit alimpaan manalaan?
Marko

 
So what? Oonko mää joku ooppelimies?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «