Aihe: Räkkivirittimet? | |
---|
|
Virittimellä viritän. Aina. Jos jotain haittaa saa tulla korvakuulolta virittämään. Vaikka kesken keikan. -"Mikäs mies te oikein olette?"
-"Setämies." |
|
ja jos korvalla ei epävirettä huomaa, niin mulle on ihan sama, mitä mittari kertoo. Bassoneuvos |
|
jvakeva: ja jos korvalla ei epävirettä huomaa, niin mulle on ihan sama, mitä mittari kertoo. Jep. Ja bassotkin pysyy aina omasta mielestä monta kuukautta hyvässä vireessä. |
|
jvakeva: ja jos korvalla ei epävirettä huomaa, niin mulle on ihan sama, mitä mittari kertoo. Meillä on hemmetin tiukka kuri tohon vireessä pysymiseen kaikissa kokoonpanoissa. Ja se varmistetaan mittareilla. Korvalla toki kuulee, jos ei ole vireessä, jonka jälkeen mittari käyttöön. Yhdessä pumpussa toisella kitaristilla intonaatio on niin metässä, että välillä tuntuu ettei sen keppi ole koskaan vireessä. Täytyypä taas muistuttaa siitä. "Who's Zed?" - "Zed's dead, baby, Zed's dead." |
|
Rock-Ola: ...varmistetaan mittareilla. Korvalla toki kuulee... Hyvä periaate. Kaikki kokeneet soittajat toki kuulee sen epävireen omilla korvillaan mutta laittaa sitten suosiolla kepit mittarilla vireeseen. Lord Of The Strings |
|
poppamies: Hyvä periaate. Kaikki kokeneet soittajat toki kuulee sen epävireen omilla korvillaan mutta laittaa sitten suosiolla kepit mittarilla vireeseen. Korvin viritys on hieno harrastus, mutta esim. treeneissä tai keikalla on kohtuullisen vaivaannuttavaa joka biisin välissä odottaa ja pyytää hiljaisuutta kun esim. kitaraa viritetään. Kitarahan ei myöskään pysy vältämättä montaa sekunttia hyvässä vireessä. Helpompi polkaista suosiolla se viritin päälle ja tsekata vire muita häiritsemättä ja muista häiriintymättä kaikessa hiljaisuudessa kohdilleen. |
|
J.Hollström: Korvin viritys on hieno harrastus, mutta esim. treeneissä tai keikalla on kohtuullisen vaivaannuttavaa joka biisin välissä odottaa ja pyytää hiljaisuutta kun esim. kitaraa viritetään. Kitarahan ei myöskään pysy vältämättä montaa sekunttia hyvässä vireessä. Helpompi polkaista suosiolla se viritin päälle ja tsekata vire muita häiritsemättä ja muista häiriintymättä kaikessa hiljaisuudessa kohdilleen. Tätä mäkin olen koittanut selittää. Ja klasaripuolella homma on musta silti eri, siellä annetaan A ja kaikki vetää siihen A:han omat kielet vireeseen. Eli ensin esim. sellolla A-D, sitten D-G, sitten G-C. Mut siellä voikin intonaatiolla kikkailla, kun ei ole määritetty tarkkaan mistä kohtaa puserretaan. Nauhalliset vekottimet ei anna ollenkaan anteeksi. "Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia." |
|
pekezu: Tätä mäkin olen koittanut selittää. Ja klasaripuolella homma on musta silti eri, siellä annetaan A ja kaikki vetää siihen A:han omat kielet vireeseen. Eli ensin esim. sellolla A-D, sitten D-G, sitten G-C. Mut siellä voikin intonaatiolla kikkailla, kun ei ole määritetty tarkkaan mistä kohtaa puserretaan. Nauhalliset vekottimet ei anna ollenkaan anteeksi. Tää menee sivupolulle, mutta se on tosi hieno äänimaisema mikä syntyy ison jousiorkesterin virittäessä kun toi jättimäinen A leijuu siellä bändin yläpuolella. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
|
absqua: Tää menee sivupolulle, mutta se on tosi hieno äänimaisema mikä syntyy ison jousiorkesterin virittäessä kun toi jättimäinen A leijuu siellä bändin yläpuolella. Son kyllä, oikeestaan sen voisi merkitä aina käsiohjelmaan yhdeksi kappaleeksi. Noi isot orkesterit on kyllä muutenkin niin mahtavaa kuunneltavaa, itekin sai sikana irti noista omista orkesterikokonaisuuksista, vaikkei me mitään täydellisiä oltu. Mutta osattiin me soittaa välillä puhtaastikin, joka oli aina cool. Ei muuten ole helppoa saada 15 ihmistä soittamaan oikeassa vireessä keskenään. "Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia." |
absqua 04.03.2010 11:20:33 (muokattu 04.03.2010 11:20:48) | |
|
pekezu: Son kyllä, oikeestaan sen voisi merkitä aina käsiohjelmaan yhdeksi kappaleeksi. Noi isot orkesterit on kyllä muutenkin niin mahtavaa kuunneltavaa, itekin sai sikana irti noista omista orkesterikokonaisuuksista, vaikkei me mitään täydellisiä oltu. Mutta osattiin me soittaa välillä puhtaastikin, joka oli aina cool. Ei muuten ole helppoa saada 15 ihmistä soittamaan oikeassa vireessä keskenään. Niinpä. Itsekin tuli tahkottua aika monta vuotta parinkymmenen soittajan jousiorkesterin bassopultissa. Toi vire-issue oli tapetilla aika usein, mutta oli se myös palkitsevaa sitten kun homma nasahti uomaansa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
|
absqua: Niinpä. Itsekin tuli tahkottua aika monta vuotta parinkymmenen soittajan jousiorkesterin bassopultissa. Toi vire-issue oli tapetilla aika usein, mutta oli se myös palkitsevaa sitten kun homma nasahti uomaansa. Hienointa, mitä klasaripuolella koskaan pääsi tekemään, oli noi orkesteri ja kvartettihommat. Henk. koht. uran huipentuma oli ehdottomasti Vivaldin kaksoissellokonserton ekan osan soittaminen Pieksämäellä jollain ihme musapäivillä. En tajua miten sillon osasi veistellä moisen biisin, joka oli teknisesti aika haastavaa settiä. Taisin olla 14 tjtn. "Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia." |
|
Murmeli: Onko eroja? kannattaako satsata joko: a) hyvään käytettyyn (ei tosin paljoa näitä liiku..) b) halpaan behringer-tuotteeseen extrakotkotuksilla http://www.thomann.de/fi/behringer_btr2000_racktuner.htm c) uuteen laatutuotteeseen? Ja kokemuksia? Tosta B-vaihtoehdosta ei oo kyllä yhtäkään hyvää kokemusta. Kitaroiden kanssa pelittää jotenki mutta bassoista se vaan ei pidä. |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|