Muusikoiden.net
05.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: midibasso
1
Lapari
23.01.2010 15:19:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi kysymys.Jos ostan bassooni midimikin
http://www.thomann.de/fi/roland_gk3b.htm
Niin voinko ohjata sillä Rolandin gr 33 kitarasyntikkaa?
Itse ajattelisin,että voin mutta jos joku tietää asian
varmasti,niin ei tule ostettua mikkiä turhaan..

mun kompressori on pajalla.
Basismi
24.01.2010 11:16:44 (muokattu 24.01.2010 11:19:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Compatible with V-BASS and GI-20. In October 2004, an updater will be available for download to make it compatible with GR-20."

33:sta ei ainakaan mainintaa. En kyllä ymmärrä miksei toimisi sen kanssa yhtä lailla.

Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Isotalo
24.01.2010 12:00:09

Jos se vaan muuttaa ne äänet midiksi niin voihan sillä silloin ohjata mitä tahansa synaa, joka vain ymmärtää midiä. Näin mä sen käsittäisin.

pompom
24.01.2010 18:31:30

Isotalo: Jos se vaan muuttaa ne äänet midiksi niin voihan sillä silloin ohjata mitä tahansa synaa, joka vain ymmärtää midiä. Näin mä sen käsittäisin.

Sillä ei voi ohjata mitä tahansa midi-laitetta, vaan ainoastaan laitteita joissa 13-pinninen gk-liitäntä. Roland tosiaan väittää ettei se toimi gr-33:n kanssa, ja gr-20:eenkin on olemassa jokin softapäivitys bassoa varten.

Itse käytän Axon ax 50:tä gk3b:tä vastaavalla Axonin heksamikillä (toimii myös gk2b:llä ja gk3b:llä). Kyseisessä laitteessa ei ole soundeja itsessään vaan se toimii tavanomaisena midi-ohjaimena synille. Axon ax 100:ssa on soundit itsessään, en tosin osaa kommentoida niiden laatua kun en ole kokeillut. Axoneissa on softassa huomioitu basso ilman päivityksiä - otetan että soundien triggaamisessa gr-33:sta tulee ongelmia, midibassottelu vaatii muutenkin puhdasta soittotatsia ettei tunnistus mene ihan pipariksi.

Lapari
24.01.2010 19:36:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin bassoon gk 2 mikkiä joka on tarkoitettu kitaralle.Sitähän ei voinut säätää
oikein kunnolla kun kielten väli on bassossa isompi,mutta kyllä se yhdellä kielellä toimi.Pitää varmaan ottaa riski ja hommata toi gk 3b.

mun kompressori on pajalla.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti