Muusikoiden.net
04.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soppelit vehkeet!!
1 2
Tomma
12.12.2009 22:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä olisi hakusessa sellaset melko soppelit hevivehkeet 1000 euron pintaan parin kuukauden sisällä. Soitetaan mättöä droppi d:stä, mutta laskettu juuri drop H:n eli mikäli sillä on paljon vaikutusta niin ajattelinpa kertoa. Eli pitäis saada luultavamminkin tehokas nuppi ja 4x10 kaappia olen ajatellut ja mikäli jos tolla budjetilla sattuis saamaan vielä väliin 1x15 niin sellasia vehkeitä ja millä lähtee ja toistaa kyllä hyvin tuon matalan vireenkin. Merkkejä ja vaihtoehtoja on niin paljon, että en ole tarkemmin merkkiä edes vielä päättänyy. Mikäli osaatte neuvoa niin neuvokaa ja heittäkää ehdotuksia.

No niin... Terves!
Tomma
12.12.2009 22:26:48

Ja sen verran voin sanoa, että Hartkeen en koske. Tarpeeks kauan ollu kickbackin combo ja se piisas ja lähiaikoina soitellu keikoilla hartken lainanupilla ja ei perkele ainahan siitä joku säätönuppi on ollu kateissa ku ne lähtee niin julmetun helposti irti.

No niin... Terves!
fh
13.12.2009 08:19:04

Tuota tuota... Itse soitan metallia ja välillä jopa mättömetallia. Itse suosin HARTKEn LH500 juuri sen helpposäätöisyyden/halvan hinnan/ tehon takia. Toista vuotta soitettu tuolla keikkoja ja treenejä takana yhteensä noin 100 ja toimii, joten ei kannata skipata kokeilematta.

Mitä taas tulee kaappiin, niin olen soittanut monenlaisella yhdistelmällä 4x10, 4x10+15, 6x10, 2x15 ja 8x10. Itse valitsisin mättömetalliin ja droppivireeseen 4x10 +15 yhdistelmän. Lavalle itselle toimi parhaiten em yhdistelmä. Oli selkeät yläpäät ja tukeva alapää.

Kyllä 8x10 toimii myös, mutta ei aivan toivomallani tavalla mättömetallissa. Mitä taas tulee merkkiin niin suosittelen kokeilemaan Ampegia. Tuo on aika yleinen nykyään, joten jos useampi bändi samalla keikalla, niin yleensä joku sinne roudaa ampegin.

Jos Hartken Lh 500 ei käy nupiksi, niin seuraavaksi suosittelen EBS Fafneria tai Ampeg svt 2 pro !JENKKI! versiota

Seppo ja se toinen Seppo
T.Nick
13.12.2009 12:17:17

Tomma: Tässä olisi hakusessa sellaset melko soppelit hevivehkeet 1000 euron pintaan..

fh: Jos Hartken Lh 500 ei käy nupiksi, niin seuraavaksi suosittelen EBS Fafneria tai Ampeg svt 2 pro !JENKKI! versiota

Täytyy olla hyvät suhteet soitinkaupan setän kanssa. No vaik en heviä soittelekkaan, niin silti tulee soitettua tästä erittäin matalasta H-vireestä silloin tällöin. Kyl tää 410+115 on aina parempi matalien taajuuksien kannalta kuin 810 kaappi. Rupee taas olemaan sitten usein tollaset 215+810 jo jumalattoman ylimitoitettuja moneen mestaan plus että tarviit sit 2 Ohmia käsittelevän nupin.

Tässä budjetissa oma hankintastrategia olis sellanen, että ostaa sit sen -1 kilowattisen trankkunupin (budjetin mukaisia merkkejä Hartke, Ashdown, jne..), hintaa noin 350-450 sekä loppurahoilla ensin 410 ja myöhemmin 115 -kaapin. Ekana näistä hinta/laatukaapeista tulis mieleen Marshall. Kerran tullu koklattua semmosta 410+115 läjää, jossa oli sellanen joku 2-kanavainen Marsun noin 500 Watin trankkunuppi päällä. ihan jees, eikä ollu kuulemma kovin kalliskaan.

Kipu lisää kiimaa
fh
13.12.2009 14:06:47

Thominisk: Täytyy olla hyvät suhteet soitinkaupan setän kanssa. No vaik en heviä soittelekkaan, niin silti tulee soitettua tästä erittäin matalasta H-vireestä silloin tällöin. Kyl tää 410+115 on aina parempi matalien taajuuksien kannalta kuin 810 kaappi. Rupee taas olemaan sitten usein tollaset 215+810 jo jumalattoman ylimitoitettuja moneen mestaan plus että tarviit sit 2 Ohmia käsittelevän nupin.

Tässä budjetissa oma hankintastrategia olis sellanen, että ostaa sit sen -1 kilowattisen trankkunupin (budjetin mukaisia merkkejä Hartke, Ashdown, jne..), hintaa noin 350-450 sekä loppurahoilla ensin 410 ja myöhemmin 115 -kaapin. Ekana näistä hinta/laatukaapeista tulis mieleen Marshall. Kerran tullu koklattua semmosta 410+115 läjää, jossa oli sellanen joku 2-kanavainen Marsun noin 500 Watin trankkunuppi päällä. ihan jees, eikä ollu kuulemma kovin kalliskaan.

Sorry, en viestin loppua kirjoittaessa enää muistanutkaan tuota 1000 euron rajaa.

Seppo ja se toinen Seppo
Tomma
13.12.2009 15:09:17

fh: Sorry, en viestin loppua kirjoittaessa enää muistanutkaan tuota 1000 euron rajaa.

No joo.. Toi on suurinpiirtein. Kuhan nyt ei liikaa mee yli.

No niin... Terves!
Tomma
13.12.2009 15:18:00

Thominisk: Täytyy olla hyvät suhteet soitinkaupan setän kanssa. No vaik en heviä soittelekkaan, niin silti tulee soitettua tästä erittäin matalasta H-vireestä silloin tällöin. Kyl tää 410+115 on aina parempi matalien taajuuksien kannalta kuin 810 kaappi. Rupee taas olemaan sitten usein tollaset 215+810 jo jumalattoman ylimitoitettuja moneen mestaan plus että tarviit sit 2 Ohmia käsittelevän nupin.

Jotain vastaavaa olen ajattellutkin. Ainahan sen 1x15 voi sitten ostaa lisäksi myöhemmin kunhan laittteisto riittää jotenkin ilman sitäkin keikoilla. Mutta Ashdownin nuppi kyllä jos jompi kumpi tai jokunen vastaava. On tämä valinnan vaikeus aina niin raskasta.

No niin... Terves!
Mr.Sit.com
13.12.2009 16:46:01

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=371325

Jos itsellä olisi tuo budjetti niin ostaisin noi heti itselleni. Kyl luulis jytisevän. Ja heviä soitan, ja A on matalin ääni mitä bassosta löytyy.

Tomma
13.12.2009 17:05:46

Mr.Sit.com: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=371325

Jos itsellä olisi tuo budjetti niin ostaisin noi heti itselleni. Kyl luulis jytisevän. Ja heviä soitan, ja A on matalin ääni mitä bassosta löytyy.

Hmm.. Kiitti avusta! Ei vaikuta pahalta ollenkaan. Ainut vain kun itelläni ei tollasia isompia vehkeitä ole vielä koskaan ollut nii jotenkin epäilyttää kaukaa ruveta käytettyjä ostamaan ja jos lähtee testaamaan niin ostamaanhan ne melkeen pitää lähteä. Ei viitti tyhjin käsin lähteä takaisin. Itse kun täällä keskellä mettää asuu.. :D
musaliikkeitä on ainaki neljä muutaman kymmenen kilsan pääs, mutta kun uusia ja hyviä meinaa nii ei meikäläisen budjetilla mennä välttämättä.

No niin... Terves!
Mr.Sit.com
13.12.2009 19:58:57

Itse mitä olen Trace Elliotteja päässyt kokeilemaan (nimenomaan noita vanhempia) ni olen tykännyt, ja jytää piisaa. Graafinen EQ on myös todella monipuolinen ja moneentaipuva.

Tomma
14.12.2009 01:13:21

Mitkä laitteet itse omistat?

No niin... Terves!
isomela
14.12.2009 09:18:36

Soitan H-vire mättöä ja todella hyvin jytisee Markbass F1-nuppi + Avatar B410 neo kaappi. Potku ei todellakaan lopu kesken!

pussit suuhun & nyytit nieluun!
TommiW.
14.12.2009 11:48:12

Toi Tracen läjä vois kyllä tohon hommaan soveltua.

Tosin katsoin ketjun aloittajan omakuvaa jossa näkyi tuo Hartkessa käytetty EQ, noilla säädöillä saa watteja olla n. kaksikiljoonaaziljoonaa jos tahtoo ettei puhti lopu kesken.

Meinaan, että tollanen julmettu alapääkorostus ja middleleikkaus tekee soundista aivan kauhean miksattavan ja nielee päätetehoa hurjat määrät.

"Otankin täsä sitten yhden ison oluen ja ootan että qma kämpis lähtee tyttökavereidensa kanssa tuolta olkkarista mun huoneeseen ja survaisen tyttöjä kakoseen ja vietän hurvattoman illan." -Typhuksen edit-text
J.Nikkanen
14.12.2009 12:34:27

TommiW.: Toi Tracen läjä vois kyllä tohon hommaan soveltua.

Tosin katsoin ketjun aloittajan omakuvaa jossa näkyi tuo Hartkessa käytetty EQ, noilla säädöillä saa watteja olla n. kaksikiljoonaaziljoonaa jos tahtoo ettei puhti lopu kesken.

Meinaan, että tollanen julmettu alapääkorostus ja middleleikkaus tekee soundista aivan kauhean miksattavan ja nielee päätetehoa hurjat määrät.

Mä vääntelin oman Hartken EQuun surullisen suun muotoon, ja heti alkoi kaikki valittaa että basso tööttää liian lujaa. Aikaisemmin oli tuttu ja turvallinen hymysuu, ja tuntui vaan ettei se perkuta kuulu, kumisee vaan. Enpä juurikaan hipelöinyt EQua vaikka vetäistiin keikka isohkossa salissa ja muutama viikko sen jälkeen autotallissa jossa oli päätyovi auki.

Hartkella hanuriin.
PasiB
14.12.2009 13:11:10 (muokattu 14.12.2009 13:20:55)

TommiW.: Toi Tracen läjä vois kyllä tohon hommaan soveltua.

Olin joskus 70-luvun lopulla bändikurssilla jossa vetäjä toi hyvin esille, että se omasta mielestä maailman paras bassosoundi ei ole välttämättä se paras bändisoittoa ajatellen. Tämän olen koittanut pitää tähän päivään asti mielessä.

Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
Mr.Sit.com
14.12.2009 15:42:13

Tomma: Mitkä laitteet itse omistat?

Noh, itse olen hankkimassa paraikaa Trace Elliotin AH 600 SM -nuppia ja siihen 4x10" kaappia. Omat kamat tällä hetkellä on paska Behringerin nuppi ja suht hyvä kokoonsa nähden oleva 15" Alavuden Levytuotteen kaappi. Pitäis vaan saada rahat kokoon että sais ostettua kunnon kamat! :D

Siderocks
14.12.2009 15:54:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TommiW.: Tosin katsoin ketjun aloittajan omakuvaa jossa näkyi tuo Hartkessa käytetty EQ, noilla säädöillä saa watteja olla n. kaksikiljoonaaziljoonaa jos tahtoo ettei puhti lopu kesken.

Hehe joo, vanaha kunnon smiley face fail siellä.

"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
Tomma
14.12.2009 21:40:59

o_s: Hehe joo, vanaha kunnon smiley face fail siellä.

Heh no joo! Edes tuo ei ole meikäläisen oma, että lainakamathan ne.

No niin... Terves!
Tomma
15.12.2009 02:48:37

Oon katellu lähiaikoina ihan uutena tota Ashdownin little giant 1000 tuolta soundstoren sivuilta ja neljällä satkulla sais tällä hetkellä. http://soundstore.fi/product_info.php?cPath=30_33&products_id=5257
Onko kellään siitä kokemuksia? Ymmärränkö oikein, että kyseinen laitos siis pelittää ainoastaan 4 ohmisten kaappien kanssa? Jos kaks kaappia on niin mitenkäs ne sitten kytketään?

No niin... Terves!
JussiKoo
15.12.2009 06:35:05 (muokattu 15.12.2009 06:35:52)

Tomma: Oon katellu lähiaikoina ihan uutena tota Ashdownin little giant 1000 tuolta soundstoren sivuilta ja neljällä satkulla sais tällä hetkellä. http://soundstore.fi/product_info.php?cPath=30_33&products_id=5257
Onko kellään siitä kokemuksia? Ymmärränkö oikein, että kyseinen laitos siis pelittää ainoastaan 4 ohmisten kaappien kanssa? Jos kaks kaappia on niin mitenkäs ne sitten kytketään?

Varmaan ihan hyvä nuppi. Toimii varmasti myös yhden 8Ohmisen kaapin kanssa. Jos haluat kaikki tehot käyttöön, kytket siihen 2 kpl 8Ohmin kaappeja. Tai sitten yhden 4Ohmisen, kuten mun 6x10" Genz Benzin...

"Who's Zed?" - "Zed's dead, baby, Zed's dead."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti