Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassoa jouluksi, hintaluokassa alle 500€
1 2
molder
07.12.2009 21:46:41 (muokattu 07.12.2009 21:48:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jättis: Whau!
Käytetty fenkku kuulostaa loistavalta idealta(http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=373474), kiitos ehdottaneelle. Näyttääkö tuossa 380€ jenkkifenkussa olevan mitään mätää, koska jotenkin epäilyttää että kukaan ei haluaisi luopua jenkkibassosta tuohon hintaan...
Summa sumamrum: Käytettyä fenkkua metsästämään?

 
HUOM! No ehdottomastihan sun pitää saada ensin kokeilla ja tsekata bassoa ennen maksamista, että se on kunnossa ym. Jos myyjä ei tähän suostu niin unohda kaupat! Ei sikaa säkissä vaikka olisi kuinka Fenkku. Postitse älä osta mitään laukunkaan kanssa! HUOM!
 
"The SOUND of VOLUME"
Visakoivu
07.12.2009 21:54:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jättis:
Käytetty fenkku kuulostaa loistavalta idealta(http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=373474), kiitos ehdottaneelle. Näyttääkö tuossa 380€ jenkkifenkussa olevan mitään mätää, koska jotenkin epäilyttää että kukaan ei haluaisi luopua jenkkibassosta tuohon hintaan... Tosin fenkun lätkä lavassa ei ole mikään ratkaiseva tekijä, eli onko mexico/japani-osaston F-banjossa mitään oikeata eroa muihin saman hintaluokan värmeisiin?

 
Tuon basson on jo kertaalleen ainakin jäsen Isomela ostanut, mutta myyjä ei sitten kuitenkaan vienyt kauppaa läpi. Suosittelen varovaisuutta tuon basson kauppojen suhteen.
 
Muuten kyllä suosittelen esim. HW1 Fendereitä. Huippu pelejä hintaan nähden.
 
-"Mikäs mies te oikein olette?" -"Setämies."
molder
07.12.2009 21:56:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Mikä muuten hyöty noista on bassoa soittaessa tai ilo? Minkälaista soundia hakevat käyttävät tuollaisia virityksiä? Tämä ei ole siis kettuilua vaan ihan silkasta mielenkiinnosta kyselen?
 
Saundi on erilainen kuin 4-kielisessä? Se ainoa hyöty ja ilo kai siitä on? Vaihtelun halu varmaankin pistää soittamaan 12-kielisellä bassolla ja sama varmaan 12-kielisellä sähkökitarallakin luulisin. Ehkä siitä saundista saa jotain uusia ideoita jne. Tunnetuimpia 12-kielis bassottelu biisejä on varmaan Pearl Jamin "Jeremy". King`s X:llä, Cheap Trickillä ja John Paul Jonesilla ainakin kans on 12-string basso juttuja. Tästä on taidettu käydä keskustelu tuolla jossain aiemmin.
 
"The SOUND of VOLUME"
Seba
07.12.2009 22:18:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuollainen yllättäen wolfin 8 kielinen basso, ja se on kyllä veikeä peli.
Soittaessa on vähän kun ois toimiva octaaveri (ylöspäin) päällä kokoajan, eli efektiluontoinenhan tuo hyvinkin on, ja equlla saa aika moneen menoon kaivettua soundit ulos silti.
Akustisesti soitettuna kaikki kuulostaa barokkimusiikilta :)
 
Choruksen kanssa todella kivan kuuloinen peli, ja hämmästyttävän helpposoittoinen.
 
anapena
08.12.2009 12:31:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen aloittamassa basson soittoa, ja olen päätynyt tähän merkkiin:
 
http://www.jhs.co.uk/vintagebass.html
 
Ekaks aattelin jotain bubinga-meininkiä, sitte musicmania, loppujen lopuks olen päätynyt presariin. Näitä myy Suomessa esim CustomSounds ja Englannissa dv247. Aloittajan budjetti riittänee mainiosti mihin vaan.
 
jars
08.12.2009 14:36:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Mä olen aloittamassa basson soittoa, ja olen päätynyt tähän merkkiin:
 
http://www.jhs.co.uk/vintagebass.html
 
Ekaks aattelin jotain bubinga-meininkiä, sitte musicmania, loppujen lopuks olen päätynyt presariin. Näitä myy Suomessa esim CustomSounds ja Englannissa dv247. Aloittajan budjetti riittänee mainiosti mihin vaan.

 
Itselläni pyörahti vaihdon seurauksena tuollainen presari ja oli mielestäni erittäin asiallinen peli hintaansa nähden.
 
Jättis
08.12.2009 16:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh, vintaget olivat unohtuneet kokonaan pois katsonnasta. Kyseisestä merkistä minulla on kuitenkin kitarapuolella kokemusta - parista kokeilemastani kepakosta toinen oli vallan asiallinen kun toinen tuntui kouraan lähinnä harrikalta. Toki haluaisin tesmailla bassoa kouraan ennen diilin tekemistä, mutta ongelmana tässä on se, että lähiseudulla ei ole kuin yksi musapulju. Joskus joulun jälkeen saattaa nokkani suunnata kohti Oulua, jossa on hiukkasen parempi valikoima... Postimyyntibasso ei tosin varmaankaan ole täysin poissuljettu, vaikka tietty koulukunta kovasti onkin sitä mieltä että soitinta ei saa ostaa kokeilematta?
 
Seba
09.12.2009 09:30:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jättis: Juuh, vintaget olivat unohtuneet kokonaan pois katsonnasta. Kyseisestä merkistä minulla on kuitenkin kitarapuolella kokemusta - parista kokeilemastani kepakosta toinen oli vallan asiallinen kun toinen tuntui kouraan lähinnä harrikalta. Toki haluaisin tesmailla bassoa kouraan ennen diilin tekemistä, mutta ongelmana tässä on se, että lähiseudulla ei ole kuin yksi musapulju. Joskus joulun jälkeen saattaa nokkani suunnata kohti Oulua, jossa on hiukkasen parempi valikoima... Postimyyntibasso ei tosin varmaankaan ole täysin poissuljettu, vaikka tietty koulukunta kovasti onkin sitä mieltä että soitinta ei saa ostaa kokeilematta?
 
Ostamatta et testaa, sanoisi hemmo tähän.
 
Mä en ole testannut ainoatakaan ostamaani vehjettä etukäteen, ja en oikeastaan koskaan ole pettynyt tai sen takia laitetta myynyt.
 
No firebirdiä testasin, mutta ei ollut tarkoitus kuin testata, mutta sopi niin hyvin käteen että se piti väkisin ostaa sitten pois :)
 
Jos thomannilta tilaa niin voi testaa sen 30 päivää ja jos ei tykkää, lähettää takaisin.
Kyllä mäkin annan luotettavan tuntuisille tyypeille soittimen kotiin/treenikselle rauhassa testattavaksi että saa päättää tahtooko vai ei.
Siis noita halvempia. En mitään kalliita lähettele ilmaiseksi ympäri suomea testiin :)
 
Mutta mutta, omasta kokemuksesta koen että turha niitä on kamalasti testailla jos paikallisesta kaupasta ei mieleistä löydy. Ostaa pois vaan ja jos ei tykkää tai totu, niin pistää sitten kiertoon vaan ja ostaa jotain muuta tilalle.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «