Muusikoiden.net
07.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kontrabasso varastettu tai unohtunut lainaan??
1
Nuuska
02.12.2009 18:17:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys Tampereelta

Hyvä ystäväni soitinkorjaaja ja basisti Tomas Bergman kuoli. Kuolinpesän hoitaja - lasten edunvalvoja - antoi minulle myytäväksi muutamia vahvistimia, jotka ilmestyvät aikanaan Muusikoiden Netin Torille, jahka olen tarkistanut niiden kunnon.

Laitteita hakiessani huomasin, että Tomaksen omassa käytössä ollut keikkabaso puuttui. Kyseessä on suht pienikokoinen basso, josta minulla ei valitettavsti ole kuvaa, eikä yksityiskohtaisia tietoja.

Pyydänkin, että jos joku muistaa kyseisen basson ja voi kertoa siitä jotain, ottaa yhteyttä - samoin, jos jollain sattuisi olla valokuva Tomaksesta keikalla bassoineen.

Jos basso palautetaan perikunnalle - kaksi alaikäistä lasta - ei asiasta nosteta meteliä.

Toivoisin kuitenkin, että kuolleelta varastaminen ei jäisi vailla tunnontuskia.

Ja lopuksi - jos joku on ostanut tämän basson Tomakselta, olisin iloinen, jos hän ilmoittautuisi ja tämän ilmoituksen voisi poistaa.

Nuuska
Timo Ulkuniemi
Kivilevontie 38
33420 Tampere
0400 44 35 36
nuuskatm@sci.fi

Teijo K.
02.12.2009 19:05:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein perus Google -kuvahaun

http://images.google.fi/images?hl=f … gman&btnG=Etsi+kuvia&gbv=2&aq=f&oq=

Olisiko näistä kenties apua?

"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
rattledad
03.12.2009 12:29:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kepeät mullat.

Groovy Eyesin (?) keikalta muistan kun soitti kontraa showtyyliin niskan takana... Korjautin bassoakin hänellä kerran.

Tuolta huomasin, että Harri Merilahtikin on mennyt tänä vuonna. Ei liene täällä enää uutinen?
http://www.bluesnews.fi/uutiset.htm

"Opinions are like elbows, almost everyone has at least two!"
Nuuska
03.12.2009 13:52:55

Teijo K ehdotti googlausta - niistä parista kuvasta ei valitettavasti ole paljoa iloa minulle ainakaan - ehkä jollakulla muulla välähtää.

Nuuska

Mase
03.12.2009 13:55:36

Nuuska: Teijo K ehdotti googlausta - niistä parista kuvasta ei valitettavasti ole paljoa iloa minulle ainakaan - ehkä jollakulla muulla välähtää.

Nuuska

laitoin sulle pikaviestiä...

osta kevyt & hyvä bassokaappi. katso linkki profiilista...
Nuuska
15.12.2009 11:11:12

Tervehdys

Lisätuntomerkkinä kerrottakoon, että Tomas liimasi kaulan taakse nahkan saadakseen paremman otteen.

Väri lienee kellertävä.

Ilmeisesti kapine on jollakulla lainassa, eikä lainaaja ymmärrä palauttaa tai kuvittelee saaneensa sen "perinnöksi"

Nuuska
0400 44 35 36
nuuskatm@sci.fi

Nuuska
16.12.2009 13:53:28

Kontrabasson mysteeri on sevinnyt kunniallisesti.

Instrumentti on ollut lainasa taholla, joka on säilyttänyt sitä hyvin. Erinäisten tietokatkosten ( onx tää siis niinku tota informaatioyhteiskunta, vai??? ) johdosta pesän selvittäjä ei ole ollut ihan kartalla.

Kiitos osallistuneille ja vinkkejä lähettäneille

Nuuska

absqua
16.12.2009 13:54:53

Nuuska: Kontrabasson mysteeri on sevinnyt kunniallisesti.

Instrumentti on ollut lainasa taholla, joka on säilyttänyt sitä hyvin. Erinäisten tietokatkosten ( onx tää siis niinku tota informaatioyhteiskunta, vai??? ) johdosta pesän selvittäjä ei ole ollut ihan kartalla.

Kiitos osallistuneille ja vinkkejä lähettäneille

Nuuska

Hieno homma! Kiva kuulla että mysteeri ratkesi ja vieläpä hyvällä tavalla.

Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
MPU
16.12.2009 14:07:14 (muokattu 16.12.2009 17:12:31)

Mun mielestä ei niin kunniallisesti. Tuo sun eka viesti ei mielestäni ole kovin kunniallisesti kirjoitettu. Siitä saa ihan sen kuvan, että nyt joku varastaa lapsilta ja toivottavasti kiemurtelee tuskissaan. Lopputulos hyvä ja toivotun kaltainen, mutta mun silmään tuo viesti särähti ja pahasti.
Marko

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Nuuska
17.12.2009 08:12:24

MPU:
Siitä saa ihan sen kuvan, että nyt joku varastaa lapsilta ja toivottavasti kiemurtelee tuskissaan.

Terve

Sen kummemmin yksityiskohtia lavertelematta voin sanoa, että sekin mahdollisuus oli jopa erittäin todennäköinen.

Mutta nykyäänhän ymmärretäänkin kriminaaleja usein enemmän kuin uhreja.....

Nuuska

MPU
17.12.2009 08:47:52

En ymmärrä kriminaaleja yhtään. Turhaa selkään taputtelua. Hyvä että sait basson takaisin. Minusta vaan tuon viestisi kaltainen yleinen syyllistäminen ei ole hyvän maun mukaista.
Marko

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
kmh
17.12.2009 12:44:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: En ymmärrä kriminaaleja yhtään. Turhaa selkään taputtelua. Hyvä että sait basson takaisin. Minusta vaan tuon viestisi kaltainen yleinen syyllistäminen ei ole hyvän maun mukaista.
Marko

En itse ainakan lukenut siihen syyllistämistä.

Basson kohtalo oli tuntematon, eikä siitä voinut siis kummempia olettamuksia tehdä: jo ensimmäisessä viestissä mainittiin, että se on todennäköisesti unohtunut lainaan.

Toivottavasti basso löytää hyvän kodin jossa se luo jatkossakin paljon musiikkia.

Seba
19.12.2009 00:35:27 (muokattu 19.12.2009 00:38:26)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kun löytyi ja hommassa ei sen suurempaa mystiikkaa ollut, mutta täytyy kyllä todeta että olen MPU:n kanssa samoilla linjoilla tuon viestien syyllistävästä "tunnelmasta".

Jos basso palautetaan perikunnalle - kaksi alaikäistä lasta - ei asiasta nosteta meteliä.

Toivoisin kuitenkin, että kuolleelta varastaminen ei jäisi vailla tunnontuskia.

Aika randomisti sormella osoitellen jäi maku että varasta etsitään tällä kertaa.
Ja jos siihen oli jopa suuri todennäköisyys, niin ei se mitään muuta ja jos yksityiskohtaista tietoa ja epäilyksiä on ollut johonkin suuntaan, niin ei se julkisesti spekuloiminen paljoa auta vaan sitten kysytään "epäillyltä".

Ilmeisesti kapine on jollakulla lainassa, eikä lainaaja ymmärrä palauttaa tai kuvittelee saaneensa sen "perinnöksi"

Samaa fiilistä tässä. Ensin oletetaan että se on lainassa, ja heti kyseenalaistetaan lainaajan rehelliset tarkoitusperät sekä leimataan voroksi joka aikoisi pitää soittimen.

Yhtä negatiivissävytteistä sanomaa oli useammassakin viestissä lukuunottamatta sitä jossa kerrottiin sen löytyneen.

Mutta ihan sama loppupeleissä mulle, jäi vaan vähän ei-niin-nöyrän-kyselyn fiilis tuosta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti