Muusikoiden.net
09.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mikä hyvä, kohtuuhintainen DI box putkella? onko sellaisia edes?
1
acid
22.11.2009 18:57:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin bassolle, tarkoitus kotistudiokäytössä ja tukevan aktiivisubbarin ja mikserin kautta soitella, valistakaa kiireistä.,..

Antti1
22.11.2009 19:28:42

GT The Brick.

Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
jars
22.11.2009 20:04:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: GT The Brick.

En luokittelisi kohtuuhintaiseksi, varmasti laadukas kylläkin. Itse sanoisin että jokin starved plate putkietunen tuolta:

http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=etuasteet&oa=pra

Itselläni oli monta vuotta Presonus TubePre kotistudiossa ja hyvin ajoi asiansa. Hinta/laatu on kohdallaan myös noissa Art:in putkietusissa.

JukkaPena
22.11.2009 20:38:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/art_tube_m … id=1434c8e13cec967a6a17f5497ebdb00a

"Se tekee siitä sen..."
Antti1
22.11.2009 20:44:51

jars: Itse sanoisin että jokin starved plate putkietunen

Löytyykö näistä rehellisyyden nimissä jonkun mielessä jonkinlaista putkisoundia? Mä oon ARTin perusmötkylän omistanut ja joitain muita koittanut, eikä niistä imo tullut hullua hurskaammaksi. Mitä nyt kohisevat vaan perushyvää trankkutoteutusta enempi.

Ja on se tiili ihan kohtuuhintanen, jos hakee hyvää. :)

Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
jars
22.11.2009 21:11:36

Antti1: Löytyykö näistä rehellisyyden nimissä jonkun mielessä jonkinlaista putkisoundia? Mä oon ARTin perusmötkylän omistanut ja joitain muita koittanut, eikä niistä imo tullut hullua hurskaammaksi. Mitä nyt kohisevat vaan perushyvää trankkutoteutusta enempi.

Ja on se tiili ihan kohtuuhintanen, jos hakee hyvää. :)

Ok. Henk.koht. en kuitenkaan laittaisi kotistudioon 500 euron etusta bassonsoittoon.

Nieby
22.11.2009 23:35:17

Loistava otsikko!

Nauroin sisäisesti. Mut asiaan. Edellä lienee jo mainittu.

www.myspace.com/beyondotherdimensions
Windreaper
23.11.2009 03:13:56

Noista starved plate -kikkareista saa lähinnä ok-kuuloista säröä. Jos laitteessa on ulkoinen virtalähde, putkella voi heittää vaikka vesilintua. Olen tosin itse ajellut bassoa ARTin Tube MP:n ja Presonuksen Tubepren läpi ja ihan hyvin ne ajavat asiansa.

Oikeat putkietuset tosiaan maksavat hieman enemmän. "Budjettiluokassa" allekirjoittaneen suosikki on Trace Elliot GP 12SMX (jos vanhempi käytetty kelpaa). GP 12 XV on myös erinomaisen siisti kapistus (mulla oli muinoin Tracen Twin Valve), haluux joku myydä omansa?

Ainiin, ja suppasella saat kyllä lahkeet lepattamaan, mutta artikulaatio jää hieman puutteelliseksi (nimim. kokeiltu Status S1 RCF:n aktiivisubiin ja käännetty nupit kaakkoon).

Cornflake
23.11.2009 19:41:42

GT The Brick.

I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Rantsula
25.11.2009 22:51:26

Ite oon miettiny ihan samaa, olen kelaillut tätä laitetta: http://www.thomann.de/fi/behringer_mic200_tube_ultragain_preamp.htm
Lainaan kitaristilta ens alkuun behkun VT999:sen, toimii ainakin skeballa ja on sanottu et toimis myös synalla ja bassollakin. Siinä on kans noisegate. http://www.behringer.de/EN/Products/VT999.aspx

Teijo K.
27.11.2009 15:35:05 (muokattu 27.11.2009 15:37:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jars: En luokittelisi kohtuuhintaiseksi, varmasti laadukas kylläkin. Itse sanoisin että jokin starved plate putkietunen tuolta:

http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=etuasteet&oa=pra

Itselläni oli monta vuotta Presonus TubePre kotistudiossa ja hyvin ajoi asiansa. Hinta/laatu on kohdallaan myös noissa Art:in putkietusissa.

Noi ei ole putkietusia, ne on etusia joissa on putki. Täysin eri asia. Voivat olla täysin hyviä ja toimivia, mulla on itselläkin behkun tommonen vastaava mikän antaa ihan perustervettä trankkusoundia.

Alkuperäiseen kyssäriin sanoisin :eij ole.

Jos itse tarvitsisin kohtuuhintaisen, ostaisin suorilta jonkun hyvän transistoriversion. Jos taas putkimallin, ostaisin jonkun kohtuuttoman hintaisen. :)

"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
Alkuperäiskokoonpano
Things and Stuff
jars
28.11.2009 13:32:48

Teijo K.: Noi ei ole putkietusia, ne on etusia joissa on putki. Täysin eri asia.

Yritinkin nämä kaksi asiaa erottaa toisistaan kirjoituksessani tuolla "starved plate" termillä. Epäonnistuin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti