Muusikoiden.net
09.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rikun karakteristiikkaa metsästämässä
1
Siderocks
17.11.2009 00:51:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tämmönen hassu ajatus mieleen kun sain käsiini vuoden '82 basson nimeltä Washburn Force 8. Kyseessä on saarnirunkoinen, vaahterakannellinen ja vaahterakaulainen sekä -otelautainen vehjas jossa on yksi kappale P-mikkejä. Saundissa on aika paljon samoja piirteitä kuin Rickenbackerissa on totuttu kuulemaan ja nyt kiinnostaisikin päästä lähemmäs ja korostaa noita luonteenpiirteitä. Basson P-mikki on suhteellisen tuhnu ja tumma ja sen olen ajatellut vaihtaa. Onko ehdotuksia millaisia piirteitä uudesta mikistä kannattaa katsella ja millaisilla mikeillä pääsisin mahdollisesti lähemmäs tavoitetta. Basson elektroniikasta sen verran että kyseessä on perus passiivielektroniikka yhdellä volumella ja tonella. Löytyykö mikinvaihdon lisäksi muita tweakkejä mitä kannattaisi harkita kuitenkaan tuhoamatta itseni ikäisen instrumentin iän tuomaa arvokkuutta. Rokkipiireissä tuo 27 vuoden ikä kun on osoittautunut monille kohtalokkaaksi.

Kaikenlaisia ideoita ja ajatuksia otetaan vastaan.

"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
hollstro
17.11.2009 01:10:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, Riku on vaahteraa ja sen mikki on single-coil. Aika erilainen on rakenteeltaan.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Teijo K.
17.11.2009 09:38:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DiMarzion mikeillä saa ainakin sellaista terävyyttä suondiin.

"80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu http://www.myspace.com/thingsandstuffsongs
2541
17.11.2009 09:39:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mahdollista, laita mikki tai mikit samoihin asemiin kuin 4000 -sarjan 'backereissa.

MPU
17.11.2009 09:41:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Jos mahdollista, laita mikki tai mikit samoihin asemiin kuin 4000 -sarjan 'backereissa.

Näin tein tuohon viimeisimpään päättömään. Tiedä sitten, onko tuolla mitään korvinkuultavaa vaikutusta soundiin.
Marko

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
jPekka
18.11.2009 17:25:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Näin tein tuohon viimeisimpään päättömään. Tiedä sitten, onko tuolla mitään korvinkuultavaa vaikutusta soundiin.
Marko

Kyllä se vaikuttaa. Mutta oman kokemuksen perusteella sanoisin, että puut vaikuttavat eniten: Riku kuulostaa Rikulta akustisenakin, ja minun modattu Rikuni kuulostaa Rikulta vaikka siinä on orkkistallamikin tilalla soapbar-humppari. Mutta jos kerran alkuperäisen kysyjän basson akkarisoundi on rikuhtava, niin ollaan jo puolimatkassa.

Rikun tallamikki on itse asiassa jokseenkin samoilla kohdilla (skaalaan nähden) kuin Presarimikki, joten laittaisin siihen yksikelaisen ja toisen jonnekin kaulan tyven tienoille. Ainakin Seymour Duncan tekee Riku-mikkejä. Jos presarimikin paikalle laittaa jotakin muuta, joutuu joka tapauksessa peittämään koloja pleksillä.

"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti