Muusikoiden.net
09.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mini-Bruten elementti
1
Shining
29.10.2009 20:41:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhan Polytone Mini-Bruten 15" elementti hajosi, mitä suosittelette tilalle ja mistä saisi nopeasti, marraskuun puolivälissä olisi seuraava kontrakeikka..?

jPekka
29.10.2009 22:20:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mini-Brutesta en tiedä, mutta mulla joskus 80-luvulla olleeseen Polytone 101:een laitettiin hajonneen orkkiselementin tilalle Fane ja kuulosti muistaakseni mainiolta. Tarkempaa mallia en muista.

(Tuo oli sitä vuosikertaa, jossa oli yksi viisitoistatuumainen ja kaksi pikkukartiota.)

"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Antti K.
29.10.2009 23:34:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jPekka: Mini-Brutesta en tiedä, mutta mulla joskus 80-luvulla olleeseen Polytone 101:een laitettiin hajonneen orkkiselementin tilalle Fane ja kuulosti muistaakseni mainiolta. Tarkempaa mallia en muista.

(Tuo oli sitä vuosikertaa, jossa oli yksi viisitoistatuumainen ja kaksi pikkukartiota.)

Reilusti off-topic, mutta mulla oli 70-lukulainen Fender Deluxe Reverb kitaravahvistin jossakin vaiheessa (80-90-lukujen vaihteessa), ja vaihdoin orkkiksen tilalle Fanen 12":n ja ainakin omaan korvaan ero oli aewan mahoton. Toki sitten myöhemmin, kun möin sen FDR:n poies, niin laitoin siihen oman äänenilmaisimensa paikoilleen.

Muusikon "paras" ystävä...
Shining
30.10.2009 09:28:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, Fanea joku muukin siihen suositteli. Kun kyseessä on ahdas sealed cabinet, vähän vintagetyyliin, kovin pitkäpotkuista elementtiä siihen ei saa edes sopimaan, jos ei rakentamalla lisää tilaa siihen työstä. En vaan ole mikään elementtipuolen tuntija enkä oikein tiedä mistä näitä kannattaisi kysellä. Polytonen tuon ajan alkuperäiselementit ovat aika kryptisiä, ja mitä netin kansainvälisistä keskusteluketjuista olen ymmärtänyt, sieltä ei juurikaan apuja löydy, eikä saitiltaan tuon aikakauden vermeistä saa mitään tietoa. Tuo on vaan ollut soundiltaan niin hyvä että vielä yritän sitä saada tekohengitetyksi...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti