Muusikoiden.net
11.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Minkälaiset kaapelit bassoon?
1
ohyeahiguess-
05.10.2009 20:01:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli oletan että bassovahvarin mukana nyt tulee ainakin töpseli seinään, mutta entäs ne kaikki piuhat, kaapelit ja johdot tohon bassoon. Katoin tuolta Thomannilta niin siellä oli kyllä KITARAkaapelit, muttei bassokaapeleita. Onko ne ihan indenttiset ja pitää ostaa kitarakaapelit vai onko joku toinen? Jos on niin laittakaa tänne linkkiä Thomannilta ja vaan sieltä koska saan kaiken jouluksi.

Kallekorvola
05.10.2009 20:45:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ootko tosissas?

J.Hollström
05.10.2009 20:52:56 (muokattu 05.10.2009 20:56:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bassoon käy samat välijohdot kuin kitaraankin.

Myös bassolle tarkoitettu johtoja on erikseen, mutta liittimet on samat.
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=1377

Walker
05.10.2009 21:22:26

Onks noissa piuhoissa muuten miten isoja eroja? Eli onko 40€ pätkä paljoa parempi kuin 20€? Sama pituus tottakai jne.

Ei skulaa ni ei skulaa.
ohyeahiguess-
05.10.2009 22:16:01 (muokattu 05.10.2009 22:17:06)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: ootko tosissas?

Olen nyt tosissaan kun oon alottelija.

Ja kiitos vastauksesta. Ajattelin etten ostais kitarakaapelii sit se oiski ollu vaik väärä, mut tuli täki asia varmistettua.

- Ohyeahiguess
kingnothing
05.10.2009 22:32:38 (muokattu 05.10.2009 22:44:45)

Kannattaa ostella Neutrikin piuhoja tuolta, ne on hinta-laatusuhteeltaan suht lyömättömiä. Eli Cordial ja Neutrik korvan taakse! On huomattavasti parempia ja luotettavampia kun paskassssssnaket ym. halpikset.

e: eli siis esim. tästä kuuden metrin kieppi: http://www.thomann.de/fi/cordial_cti6pp_sw.htm

www.myspace.com/janesawband
bize
05.10.2009 22:42:42

Kunhan sitten muistaa vaan kiertää kaukaan REAN- yms. kiinanrimpulat joita harmillisesti neutrikin nimen alla myydään. Suositella voi esim. näitä, joihin varmaan viitattiinkiin:

http://www.thomann.de/fi/cordial_cai5bk_instrumentenkabel.htm

Ainakin Monster Cablesilla ja muilla hifikaapelifirmoilla on "bassokäyttöön" tehtyjä kaapeleita, mutta niihin ei rahojaan kannata haaskata, samaa vaihtovirtaa siellä liikkuu joka tapauksessa.

kojones
05.10.2009 22:52:52

bize: Kunhan sitten muistaa vaan kiertää kaukaan REAN- yms. kiinanrimpulat joita harmillisesti neutrikin nimen alla myydään.

Hyvinpä noikin on mulla jo viitisen vuotta(?) toimineet. Tärkeintä lie että se piuha on Cordialia, mun mielestä. Esmes http://www.thomann.de/fi/cordial_ccfi_6_pp.htm

zxcasdqwe
05.10.2009 23:11:12 (muokattu 05.10.2009 23:12:40)

Kallekorvola: ootko tosissas?

Ihan samoja asioita ihmettelin itsekkin, kun aloitin soittamisen vuosia sitten. Olisinpa silloin tiennyt tästä forumista.

"If you cant reach the stars, try the boobs."
bize
06.10.2009 00:11:25 (muokattu 06.10.2009 00:14:02)

kojones: Hyvinpä noikin on mulla jo viitisen vuotta(?) toimineet. Tärkeintä lie että se piuha on Cordialia, mun mielestä. Esmes http://www.thomann.de/fi/cordial_ccfi_6_pp.htm

Sanoisin taas että kunhan liittimet on oikeeta Neutrikkia, liittimet on piuhan kriittisin osa, erityisesti vedonpoisto. Muun muassa REANeilla varustetuissa cordialin lakuissa juuri tuo huono vedonpoisto on suurin kompastuskivi. Samaa perus cordialin pötköä itse piuha, liittimestä juotoksista aina hajonneet. Valetuista muoviliittimistä nyt ei varmaan tarvitse erikseen mainita että ne ei kestä yhtään osumaa.

Toki soundin kannalta piuhan paksuudella ja kuparin puhtaudella on merkitystä. Tuo mainittu cordial ajaa asiansa kyllä.

Kallekorvola
06.10.2009 00:35:16

ohyeahiguess-: Olen nyt tosissaan kun oon alottelija.

Ja kiitos vastauksesta. Ajattelin etten ostais kitarakaapelii sit se oiski ollu vaik väärä, mut tuli täki asia varmistettua.

Pahoitteluni. Olin varma et trollihommaa...

J.Hollström
06.10.2009 09:20:55

bize: samaa vaihtovirtaa siellä liikkuu joka tapauksessa.

Ei kai bassopiuhassa vaihtovirtaa liiku? Vai mitese? En oo sähköpuolen ihmisiä mutta jäi askarruttamaan tämä asia.

asaksala
06.10.2009 10:24:20

juki68: Ei kai bassopiuhassa vaihtovirtaa liiku? Vai mitese? En oo sähköpuolen ihmisiä mutta jäi askarruttamaan tämä asia.

Kyllä sähköteknisesti liikkuu. Virran voimakkuuden suhteen ei kannata sekoitttaa verkkovirtaa tähän asiaan. Musatyyli ei jokatapauksessa vaikuta (AC/DC).

His amplifers were originally 200W Marshall Major stacks which were modified by Marshall with an additional output stage (generated approximately 278W) to make them sound more like Blackmore's favourite Vox AC-30 amp, cranked to full volume.
bize
06.10.2009 10:40:41

asaksala: Kyllä sähköteknisesti liikkuu. Virran voimakkuuden suhteen ei kannata sekoitttaa verkkovirtaa tähän asiaan. Musatyyli ei jokatapauksessa vaikuta (AC/DC).

Poikkeustapauksia lukuunottamatta: kaksi kielisoittajaa on eri maissa, tukevasti itsensä kielien kautta maadoittaneena, ja lyödään vartalot hikisenä "viisi ylhäältä". :)

hollstro
06.10.2009 13:30:34

juki68: Ei kai bassopiuhassa vaihtovirtaa liiku? Vai mitese? En oo sähköpuolen ihmisiä mutta jäi askarruttamaan tämä asia.

Ei liiku vaihtovirtaa, mutta sinaalia jossa vaihtelee jännite, taajuus ja signaalin voimakkuus, eli virta.

vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
bize
06.10.2009 14:22:58 (muokattu 06.10.2009 14:32:43)

hollstro: Ei liiku vaihtovirtaa, mutta sinaalia jossa vaihtelee jännite, taajuus ja signaalin voimakkuus, eli virta.

Kyllä se ihan rehellistä vaihtovirtaa on mitä siellä liikkuu. Magneettikenttä muuttuu jatkuvasti kielen värähdellessä, mikä indusoituu kelaan elikkäs mikkiin vaihtovirtana, ts. kuuman karvan muuttuvina potentiaalieroina maahan nähden.

http://www.aqdi.com/pickups.htm

Mutta en siis ole mikään sähköinssi, unskis vois tulla ja harjata selvyyden tähänkin asiaan. :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti