Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassojen missikisat part 2
1 2 3 4 5 6 7 8 9
aho
26.09.2009 10:46:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rijopu: Toivon myös ettei tästä tule varsinaisesti valokuvauskilpailua, vaan itse kohde on pääasiassa. Täällä on lobattu kuvan taustan ja sommittelun merkitystä (lähinnä niiden toimesta, joilla on osittain onnistunut kuvakokonaisuus), mutta eiköhän pidetä tämä ihan vaan missikisana.
 
Olin ehkä vähän provosoiva mielipiteessäni, mutta monen missin parhaat puolet jää näkemättä jos kuva on "huono". Jos ne jää näkemättä, niin se vaikuttaa väkisin ainakin minun arvioon.
 
www.myspace.com/boristheconductor
poppamies
26.09.2009 12:45:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aho: Olin ehkä vähän provosoiva mielipiteessäni, mutta monen missin parhaat puolet jää näkemättä jos kuva on "huono". Jos ne jää näkemättä, niin se vaikuttaa väkisin ainakin minun arvioon.
Kyllä kuvan pitää tehdä oikeutta bassolle.
 
G strings are for strippers!
mr.bungle
26.09.2009 13:11:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistetään mukaan yks ruma bassokin: http://www.rinki.net/pekka/ray/ray.jpg
 
huoh... osallistuin sit bassojen missikisoihin...
 
bassolla hanuriin
Teijo K.
26.09.2009 13:13:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr.bungle: Pistetään mukaan yks ruma bassokin: http://www.rinki.net/pekka/ray/ray.jpg
 
huoh... osallistuin sit bassojen missikisoihin...

 
Ei ole musta ruma, toi musta. Vaikka musta ei mun vuosikkivärejä normaalsiti olekaan. Mieleen nousee vaan, että mitenhän hieno lapa tuossa oikein onkaan.
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
mr.bungle
26.09.2009 13:17:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Ei ole musta ruma, toi musta. Vaikka musta ei mun vuosikkivärejä normaalsiti olekaan. Mieleen nousee vaan, että mitenhän hieno lapa tuossa oikein onkaan.
 
Only for you: http://www.rinki.net/pekka/ray/lapa.jpg
 
bassolla hanuriin
hollmi-5
26.09.2009 15:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää onkin mielenkiintoinen mielipide. Jos jonkin oppiaineen oleellinen ominaisuus (kädentaidot teknisessä työssä, musikaalisuus musiikissa, looginen ajattelu matematiikassa ym) ei herätä mitään värinöitä opettajassa, niin mun käsityksen mukaan silloin on joko hyvin täydellinen itse aineessa tai sitten leipääntynyt. Näin äkkiseltään en muita vaihtoehtoja keksinyt. Kyllä mulle ainakin opettajana eri aineissa esiintuleva massasta poikkeavuus tai omien ratkaisujen löytäminen "herättää värinöitä". Ja totta kai myös niiden puuttuminen herättää vastakkaisia värinöitä. Mutta tätä Holmi-5 mielipidettä jäin kyllä pohtimaan...
 
Ajattelit saman asian hieman toisin. Kyllä minä olen tosi iloinen, kun huomaan oppilaan onnistuneen tai jopa saavan itseni ajattelemaan: siis näinkin sen voi tehdä.
 
Kun jonkin oikein osaa, niin sitä toisen tekemää hyvää jälkeä pitää itsestään selvyytenä ja ihmettelee, kun joku näkee semmoisen "sateen pieksämän lehmänpaskan" jotenkin ihmeellisenä saavutuksena.
 
Kun vertasit musikaalisuuteen, niin nuotilleen ja melodiarytmiltään oikein laulaminen on mielestäni itsestään selvää. Ja silti suurin osa laulaa yhdellä nuotilla ja rytmittää pieleen.
 
Joku sellainen, joka ei saa käsillään oikein mitään tehtyä, pitää kädentaitoja ihmeenä. Katsokaa taitavaa seppää ja sen käsiä: samanlaiset, kuin sinulla :-)
 
Minä arvostan tehdastekoiset bassot (ja rummutkin) käsin tehtyjen yläpuolelle ihan siksi, että käsityönä tehtyjä hyviä soittimia näkee äärimmäisen harvoin, mutta tehdastekoisen laatusoittimen veroisia käsin tehtyjä vielä harvemmin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
MPU
26.09.2009 16:04:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tavallaan olen samaa ja eri mieltä sekä rijopun että hollmin kanssa. Minua nyppii joskus kovastikin, kun en oikein jaksa/pysty innostumaan toisen tekemästä (mistätahansa) kädentaitoja vaativasta tuotoksesta. Tulee vähän sellainen itsestäänselvyys-olo. Toisaalta kun näen jonkun todella taidokkaasti tehdyn kätten tekeleen, jaksan aina vaan ihailla kaikkea sitä tietoa ja taitoa, joka sen aikaansaamiseksi on tarvittu.
Tehdastekoisen ja käsintehdyn arvostus on mulla just toisin päin kuin hollmilla. Olen nähnyt moniakin tehdastekoisia parempia käsintehtyjä soittimia (toki myös huonompia). Pintakäsittely ja viimeistely tuntuu useimmiten olevan se käsintehdyn harrastajan tekemän soittimen kompastuskivi. Puiden laatu ja osien laatu on monta kertaa (varsinkin samanhintaista) tehdastekoista parempi.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Teijo K.
26.09.2009 16:43:36 (muokattu 26.09.2009 16:59:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5:
Minä arvostan tehdastekoiset bassot (ja rummutkin) käsin tehtyjen yläpuolelle ihan siksi, että käsityönä tehtyjä hyviä soittimia näkee äärimmäisen harvoin, mutta tehdastekoisen laatusoittimen veroisia käsin tehtyjä vielä harvemmin.

 
Mä oon nähnyt käsintehtyjä hyviä soittimia vaikka kuinka usein, yleens ne on parempia kuin perustylsät tehdaspelit. Vaikka omakin pääsoitin on tehdaspeli, ja hyvä sellanen, niin kyllä mieluummin ottaisin hyvän käsin tehdyn. Koska 90% varmuudella se olisi vielä parempi.
 
Niin, mä en arvosta senparemmin käsityönä tehtyä kuin tehdassoitintakaan automaattisesti. Mä arvostan hyviä soittimia.
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
hollmi-5
26.09.2009 16:59:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Mä oon nähnyt käsintehtyjä hyviä soittimia vaikka kuinka usein, yleens ne on parempia kuin perustylsät tehdaspelit. Vaikka omakin pääsoitin on tehdaspeli, ja hyvä sellanen, niin kyllä mieluummin ottaisin hyvän käsin tehdyn. Koska 90% varmuudella se olisi vielä parempi.
 
Taidat puhua nyt kontrabassoista. Ne on ihan eri juttu. Malli on käsityötä alunperin ja vertaankin sitä mieluummin soutuveneseen tuotteena. Eli lautarakenteinen soutuvene on paras käsin tehtynä, mutta modernit veneet yleensä tehdastekoisena. Varmasti ymmärrät mitä tarkoitan.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
aho
26.09.2009 17:45:25 (muokattu 28.09.2009 11:58:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mr.bungle: Only for you: http://www.rinki.net/pekka/ray/lapa.jpg
 
Jee, lisää musareita missikisoihin!
 
www.myspace.com/boristheconductor
Teijo K.
26.09.2009 23:20:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Taidat puhua nyt kontrabassoista. Ne on ihan eri juttu. Malli on käsityötä alunperin ja vertaankin sitä mieluummin soutuveneseen tuotteena. Eli lautarakenteinen soutuvene on paras käsin tehtynä, mutta modernit veneet yleensä tehdastekoisena. Varmasti ymmärrät mitä tarkoitan.
 
Kyllä mä puhun kaikita bassoista. Homma on van niin, että mä oon eri mieltä sun kanssa.
 
Mutta jatketaan toki vaikka bassodadassa. Vähän offia täälä.
 
80-lukuinen Tuomari Nurmio putosi tyhjään kaivoon ja jalat katkes"-soundi. -Jannu
rytmitajuton
27.09.2009 17:07:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skaba taitaa olla ilmeisesti vielä avoinna, joten laitetaanpas tästä vielä oma "missikanditaatti" muiden kaunottarien joukkoon.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/64008.jpg
 
PasiB
28.09.2009 10:47:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa olisi parempi kuva, jos on mahdollista päivittää.
 
http://kotisivu.dnainternet.net/pasi.breilin/galleria/IMG_4006.jpg
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
Siderocks
28.09.2009 13:16:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Tuossa olisi parempi kuva, jos on mahdollista päivittää.
 
http://kotisivu.dnainternet.net/pasi.breilin/galleria/IMG_4006.jpg

 
Todella hieno.
 
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
JukkaPena
29.09.2009 22:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mukaan vielä mahtuu niin laitetaan tää:
http://cs.joensuu.fi/~jpeinola/groove/ray.jpg
 
"Se tekee siitä sen..."
Zuba
01.10.2009 09:03:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmi kun missasin, olisin oman kepulan pistäny ehdolle kans...
 
Plop!
Etvi
01.10.2009 18:16:20 (muokattu 01.10.2009 18:17:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edit: Ohoh, meni väärään ketjuun.
 
FFFFFFUUUUUUUUU......
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «