Muusikoiden.net
08.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez SR300
1
Harrastelija
17.01.2009 15:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mihin kastiin tuo:
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=27e785

sijoittuu näissä halvemmissa bassoissa?

Lähinnä olisi tarkoitus vaan kotiäänityksiin kiipparin sijasta, sillä kun ei oikein bassottelu suju, enemmän kitaristi kun kuitenkin olen. Bassoista ei juurikaan tietoa ole, eikä sitä rahaakaan liikaa, mutta hiukan käyttökelpoinen olisi mukava saada.

Eihän se minusta basistia tee, mutta on tuossa sentään kielet ja otelauta, joten hiukan luonnollisempaa varmaan niitä bassokulkujakin räveltää :)

Harrastelija

PS: Ja nimen omaan tuosta Iban mallista arviota kaipaisin, kun sellaisen näppärästi saisin.

Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
pekezu
17.01.2009 20:57:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanotaan näin, että speksien perusteella runkomateriaalia lukuunottamatta varmasti pätevä peli. Yhden agathis-basson omistaneena se ei oikein vakuuttanut. Jotenkin hengetön saundi.

Itse suosittelisin katsomaan vaikkapa jammun RBX- sarjan 270 tai 374 malleja. Mokomissa on jo leppäbodyt ja vermeet.

Goottitosanium
J.Nikkanen
17.01.2009 22:44:01 (muokattu 17.01.2009 22:49:36)

Lähinnä olisi tarkoitus vaan kotiäänityksiin kiipparin sijasta, sillä kun ei oikein bassottelu suju, enemmän kitaristi kun kuitenkin olen.

Yleistä noista SR ibanezeista:

Noi on helpposoittosia ohutkaulaisia vehkeitä joissa on kuitenkin jonkin verran laadunvaihtelua, halpoja kun ovat.

Suurin mysteeri noissa saattaa olla kaula, joka joissakin yksilöissä on hemmetin herkkä säänvaihteluihin. Jos osaa säätää kaulan itse, se ei ole ongelma.

Saundit? No jaa, jos kerran äänittelee niin ääntähän pystyy jälkikäsittelemään aika hemmetisti. Jos nurkissa on joku kitara PODi tai mikseri, niin voihan sitä/niitäkin käyttää. Basson omatkin säädöt kyllä pitäis riittää.

Jos juurikin tuommonen basso on tyrkyllänsä ja se sopii sun kouraan niin osta pois.

Kahtoo nyt kuitenkin että kaula olis suora ja vaadii kauppahintaan että siitä on tarkastettu hienovire, nauhanpäät hiottu (jos meinaa repiä sormet rikki) ja että kaula on säädetty. Niin ja muista tinkiä, basistit on persaukisia.

edittiä: Niin ja sitten vielä se että saattaa olla tarkka kielten vahvuuksista. Jos soittelee normivireellä niin joku 45-65-80-100 setti on ihan OK. (on muistaaksein vakiosetti tuossa) Paksummilla kielillä ja droppivireillä saattaa tulla probleemia jos bassoon on osunut SR mystery neck.

Uudet Seymour Duncan SJB-1N ja SJB-1B (J-Bass vintage) 4-kielisen mikit myytävänä! Tarjouksia vastaanotetaan.
Harrastelija
18.01.2009 07:54:21

Ok, kiitti vastauksista. Jammuja tosiaan on kehuttu, kuten myös kitaroissa näissä halvemmissa malleissa. Tuo on tosiaan vaihtoehto vain siksi, että sen saa lähes ilmaiseksi ja paljon ilmaista kalliimpaan ei juuri nyt ole varaa.

Tuli sitten jo eilen koekäyttöön ja ihan kunnollinen yksilö vaikuttaisi olevan. Kaulan ohkaisuutta hiukan hämmästelin, mutta bassoilla nyt ei tosiaan ole pahemmin tullut leikittyä. Basson omat säädöt ovat melko riittävät aktiivi elektroniikan vuoksi, kun kokeiliin muutamia nauhoituksiakin suoraan äänikortin instrumenttilinjasta. Ja lisäähän saa tosiaan jälkikäsittelynä tai eri mallinnus vehkeillä/softilla, mutta näin aluksi ei ainakaan tuntuisi olevan tarvetta.

Normivireessä menee soittelu, joten jos se vähentää mahdollisia tulevia ongelmia niin hyvä vaan. Säädötkin onnistuvat itseltä kun on kitarat tullut säädettyä alusta loppuun omiin tarpeisiin jo kauan. Ja basso tuskin siitä pahemmin poikkeaa. Kielten korkeuden osalta pääsin sitä toteuttamaankin, ne kun olivat "taivaissa" ja nyt se onkin huomattavasti helppo soittoisempi.

Kai se sitten tuli jäädäkseen, eteenkin kun tinkimisvaraa ei juuri ole. Ei siksi että myyjä olisi tiukka hinnassa, vaan siksi, että jos vielä tinkii, niin myyjä joutuu kohta maksamaan että otan sen...

Ok, kiitti mielipiteistä. Ei muuta kuin perehtymään bassonsoiton maailmaan hiukan enemmän.

Harrastelija

Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
L.Ruoska
19.01.2009 15:53:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä basso tuo on hakemaasi tarkoitukseen ja jos halvalla saat niin osta ihmeessä, saat aina omasi takaisin sitten tuolla Torilla jos ei oikeasti miellytä. Ibanezilla on se halpis GSR-linja (SR by Gio siis, GSR100-200 mallit), ja tuo SR300 on sitten noista "oikeista" Soundgeareista se edullisin. Kaulan mitat on ainakin erittäin itselle mieleen Ibanezin SR-linjassa, multa on SR800 kakkosbeissinä. Markkinoiden kapeimpia kauloja ja todella kiva soittaa. Lyöt siihen Elixirin kielet kiinni niin soitto luistaa kuin hyppyrimäki :)

Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :)
joomake
28.09.2010 20:29:15

Huom! Olet kirjoittamassa yli 617 päivää vanhaan ketjuun!

Paljonkohan tälläisen basson arvo mahtaa/mahtoi olla uutena?

http://www.axemusic.co.uk/products/ … ez_SR300_Soundgear_Bass_Guitar.html

Sain semmoisen kuvan, että näitä ei valmisteta enää? Entä paljonkohan tämmöisen arvo olisi suht hyväkuntoisena käytettynä? Onko tuossa aktiivi- vai passiivimikit?
Kyselen koska olen mahd. ostamassa ko. bassoa, ja itse en ymmärrä bassoista paljoa mitään, koska olen itse kitaristi.

Funkånaut
28.09.2010 20:53:18 (muokattu 28.09.2010 20:53:34)

joomake: Huom! Olet kirjoittamassa yli 617 päivää vanhaan ketjuun!

Paljonkohan tälläisen basson arvo mahtaa/mahtoi olla uutena?

http://www.axemusic.co.uk/products/ … ez_SR300_Soundgear_Bass_Guitar.html

Sain semmoisen kuvan, että näitä ei valmisteta enää? Entä paljonkohan tämmöisen arvo olisi suht hyväkuntoisena käytettynä? Onko tuossa aktiivi- vai passiivimikit?
Kyselen koska olen mahd. ostamassa ko. bassoa, ja itse en ymmärrä bassoista paljoa mitään, koska olen itse kitaristi.

Linkin beissi omaa aktiivit, mutta SR300:sia on myös passiiveja. En kyl lähtis yli 200€ käytetystä maksamaan, vaikka ihan kelpo peli onkin. Meinaan SR800:sia saa alle 300€, niin... Kyl noita ainakin Ibanezin sivujen mukaan viel tehdään.

Nyt lapset lopetatte pelleilyn. Jussimus panee jos panee, muut pojat siirtyy flaksiketjuun. -Modeterminaattori
joomake
29.09.2010 16:30:19

Funkonaut: Linkin beissi omaa aktiivit, mutta SR300:sia on myös passiiveja. En kyl lähtis yli 200€ käytetystä maksamaan, vaikka ihan kelpo peli onkin. Meinaan SR800:sia saa alle 300€, niin... Kyl noita ainakin Ibanezin sivujen mukaan viel tehdään.

Jep, mutta paljonko maksoi uutena?

ubik
29.09.2010 17:20:06

rapiat 350-400 € riippuen vähän ostopaikasta, miust olivat omituisen tuntusia noi uudet SR sarjalaiset, body oli jo liian ohut.

kai ne ihan hyviä on ite kyl ostasin (jos oisin ostamassa sr sarjaa) käytettynä jonku vanhemman 500 sarjalaisen, ei hinnat päätä huimaa ja laatu onki siite aika paljo 300 sarjaa korkeemmalla, bartolini mikit ja elektroniikat puut parempia työn laatu paljon parempaa, ei oo sitä ongelmaa mikä nois halvemmissa GSR ja SR300 malleis vaivaa, eli se soundi on semmone plonk ja kielet särisee jollei ruuvaille korkeemmalle niitä taikka ala nauhoja hinkkailemaan.

Hväl tuuril sattuu eteen vielä sr800 josta ei basso oikeestaa paljoa parane. nämä siis kokemukseen perustuvia henk. koht. mielipiteitä, on noita halpiksia jonku verra tullu vastaa keikoilla studioissa sun muissa + ite muutaman omistaneena ja päädyin siihen mitä jo aiemmi miulle tolkutettii "osta kerralla käytettynä hyvä". 400€ saa jo aikahyvän käytetyn, ja sit jos summailee noi halpis bassojen hinnat yhteen ni joha niillä ois hommanu vaikka warwickin...uutena prkl. >:(

joomake
29.09.2010 17:42:15

Joo siis kyselen tästä sr300:sta sen takia että tutulla on tommonen ihan tarpeettomana, mitään muuta bassoa en meinaakkaa ostaa.

ubik
30.09.2010 10:02:34

tarjoa 150€ siitä, ihan passeli hinta ku nykyää uutena jota 250-290€ välistä.

Funkånaut
03.10.2010 00:14:47

Joku myy 200€:hen. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=456493

Mielestäni kyl realistisempi hinta on tosiaan 150€.

Nyt lapset lopetatte pelleilyn. Jussimus panee jos panee, muut pojat siirtyy flaksiketjuun. -Modeterminaattori
samumaster
30.11.2010 19:19:02

Muuten tuosta SR800sta vain kiinnostaisi, kun Funkonaut mainitsi sen maksavan käytettynä(?) alle 300e niin mistähän niitä mahtais saada. Esim. jenkeissä niitä myytiin käytettynä hintoihin 250-275$. Olisin kiinnostunut ostamaan sellaisen.

Olen, siis röydän.
Funkånaut
30.11.2010 19:25:33

samumaster: Muuten tuosta SR800sta vain kiinnostaisi, kun Funkonaut mainitsi sen maksavan käytettynä(?) alle 300e niin mistähän niitä mahtais saada. Esim. jenkeissä niitä myytiin käytettynä hintoihin 250-275$. Olisin kiinnostunut ostamaan sellaisen.

Torilta bongasin sattumoisin omani. Taisin sopia ostavani sen noin 2h myyntiintulon jälkeen, enkä ollut edes ensimmäinen kiinnostunut.

"Vain hullu haluaa seurustella kanssani. Ja minä en seurustele hullujen kanssa."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti