Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ashdownasiaa!
1 2 3
olex_tur
21.12.2008 16:28:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ASHDOWN MAG 300H EVO II & ASHDOWN MAG 414T DEEP
 
Eli tuollaisesta yhdistelmästä kellään kokemusta?
 
tein itte......nou roblem
Jamppa2
21.12.2008 18:02:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyypit ei osaa vaan säätää sitä vahvaria. Siinä on se VU-mittari ja sen viisarin pitäis viuhua ainakin siellä keskivaiheilla. Ja näiltä Ässeiltä on turha odottaa mitään hifisoundia. Basso pörisee näillä vehkeillä. Sellaista pyöreää ja kiinteää solistista soundia ei saa. Sory, ei pilittäjille.
 
Jotain pientä.
Kalamazoo
22.12.2008 07:27:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ASHDOWN MAG 300H EVO II & ASHDOWN MAG 414T DEEP
 
Eli tuollaisesta yhdistelmästä kellään kokemusta?

 
Itselläni on tuo kaappi, nuppina on se täälläkin mainetta niittänyt GK Backline 600. Parien reenien perusteella (keikkakäytössä ei ole vielä ehtinyt olla) ihan hommansa hoitava kaappi.
beissi man
06.01.2009 02:33:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäsiköhän ostaa päräyttää Little giant 1000? Kertokaapa sen omistavat vähän kokemuksia siitä.
 
"Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa... mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi."
pekezu
06.01.2009 12:47:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuosta Ashdownin MAG Deep 8x10" kaapista mihinkään? Edullinen hinta + mukava kartiopinta-ala houkuttelis.
 
Millasia vehkeitä ovat saundiltaan, itse tulee aikalailla metallia väännettyä, mutta onko nuo sitten enemmän humppa?
 
Goottitosanium
Visakoivu
06.01.2009 17:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuosta Ashdownin MAG Deep 8x10" kaapista mihinkään? Edullinen hinta + mukava kartiopinta-ala houkuttelis.
 
Millasia vehkeitä ovat saundiltaan, itse tulee aikalailla metallia väännettyä, mutta onko nuo sitten enemmän humppa?

 
Mulla tuommoinen oli hetken ja ei siitä soundillisesti ollut pahaa sanottavaa. Oli vaan liian iso sitten roudattavaksi. Hinta-laatu suhteeltaan hyvä. En nyt osaa sanoa onko enemmän rokki vai humppa, hyvä olis varmaan jos itse pääsisit testaamaan.
 
"Kirkas yläpää, tiukka alapää"
pekezu
07.01.2009 00:12:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla tuommoinen oli hetken ja ei siitä soundillisesti ollut pahaa sanottavaa. Oli vaan liian iso sitten roudattavaksi. Hinta-laatu suhteeltaan hyvä. En nyt osaa sanoa onko enemmän rokki vai humppa, hyvä olis varmaan jos itse pääsisit testaamaan.
 
Jeh. Enemmän middlepauhalla mennään kun kilinällä, mutta täytyypä etsiä joku mesta, jossa noita voisi koeajaa.
 
Goottitosanium
Bassolow
10.01.2009 19:47:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäsiköhän ostaa päräyttää Little giant 1000? Kertokaapa sen omistavat vähän kokemuksia siitä.
 
Itsepä juuri otin riskin ja tilasin tuommoisen kun saa niin halvalla Briteistä, 350e postikuluineen. Ei ole mitään hajua kauan toimituksessa kestää, mutta heitän kommenttia jahka pääsen sitä testailemaan. Pitäisi kyllä myös jokus 15" kaappi sille toveriksi hankkia. Onko ehdotuksia?
 
Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi http://www.mikseri.net/thel Instrumentaalia stoner metallia
MusMus
12.01.2009 21:10:25 (muokattu 12.01.2009 21:11:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin kesällä ASHDOWN MAG 300H EVO II & ASHDOWN MAG410T ja hyvin on pelittänyt. Bassona Ibanezin SR705. Hyvin pysyy nopeammassakin mukana.
 
Bassolow
05.03.2009 11:28:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt muutamat treenit Little Giant 1000:lla soittaneena voisin väittää, että kyseessä on erinomainen peli. Monipuoliset soundit lähtee, ja etenkin deep-napilla irtoaa jo sellaiset alapäät Trace-Elliotin kaapistani, että valaat ajautuvat rannalle ja Japanissa annetaan maanjäristysvaroitus. Mahtuu vielä gigbägin taskuunkin kun oikein survoo. Kiva peli kaikin puolin.
 
Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi http://www.mikseri.net/thel Instrumentaalia stoner metallia
Sidewinder
05.03.2009 21:25:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/ashdown_t15180s.htm Kellään kokemusta tuollaisesta? pitäis vähän suurempi saada ja tuo näyttäis sopivalta.
 
mtnen
05.03.2009 21:41:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/ashdown_t15180s.htm Kellään kokemusta tuollaisesta? pitäis vähän suurempi saada ja tuo näyttäis sopivalta.
 
Puoli vuotta soittanut treeneissä tuollaisella, soundi on lämmin mutta liian pehmoinen mulle. Teho riittää nippa nappa köykäiseen musaan.
 
toxu
18.04.2009 00:18:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni Ashdownin 810 Magi ja nuppina Hartken LH-500, bassona G&L 2000 Tribute eikä mtn valittamista kaapista tolla nuppi+basso yhdistelmällä vaikka summassa ja kokeilematta kaapin ostinkin (kun oli niin halpa). Ashdown on eka rantasaunani ja toistaiseksi ihan tyytyväinen ostokseen, vaikkakin roudaus ei helpoimmasta päästä. Kun ehdin niin vertaan treeniksellä kaverin ampegin rantasaunaa ashdowniin tolla Hartken nupilla niin voi sanoa eroista jotain järkevää.
 
olex_tur
29.04.2009 17:58:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkahan tasapainoinen stack olis Ashdownin Mag 210 combo + 115?
 
Saiskohan sillä karsittua vähä pehmeyttä ja tuotua vähä pöhinää lisää? Vai onko nuhainen tehojensa puolesta?
 
tein itte......nou roblem www.myspace.com/karkaasuband
markus16
09.08.2011 23:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaanstotanii..
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_t15250s.htm
 
250w 1x15'' "Thomann special edition".. hmm..
Tekis mieli hommata combo jota ois mukavampi raijata treenikselle. Nykyään on tollanen halpa mutta ihan ok Laney stacki. Kannattaakohan tää ohittaa ihan suosiolla?
 
Hinta- ja teholuokka on oikea ja lisäkaappiliitännöistä plussaa. Ilmeisesti laatu vaihtelee merkin sisällä huomattavasti. Ei huvittais ostaa silkkaa pashaa halvalla, mutta nyt ei oo rahaa laittaa kalliiseen (pashaan)..
 
Kokemukset ja näkemykset tervetulleita.
 
Old school? New school? Shit! I didn't even go to school.
Bassomestari
21.08.2011 13:06:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markus16: Nostellaanstotanii..
 
http://www.thomann.de/fi/ashdown_t15250s.htm
 
250w 1x15'' "Thomann special edition".. hmm..
Tekis mieli hommata combo jota ois mukavampi raijata treenikselle. Nykyään on tollanen halpa mutta ihan ok Laney stacki. Kannattaakohan tää ohittaa ihan suosiolla?
 
Hinta- ja teholuokka on oikea ja lisäkaappiliitännöistä plussaa. Ilmeisesti laatu vaihtelee merkin sisällä huomattavasti. Ei huvittais ostaa silkkaa pashaa halvalla, mutta nyt ei oo rahaa laittaa kalliiseen (pashaan)..
 
Kokemukset ja näkemykset tervetulleita.

 
En suosittelis tommosta. Ite oon joutunut soittamaan saman sarjan 2x10-comboa ja se oli ainakin ihan kauhee. Eikä toi ees oo "niin" halpa.
Mutta mulla ei siis ole kokemusta kyseisestä vahvistimesta.
 
lostcontrol
22.08.2011 11:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä Mag 300 nuppina, kaappeina Ashdownin 1x15 ja 2x10 deepit. Soittimina Ibanez RS924 ja G&L L2000 Tribute. Kyllähän noista ääni lähtee, ei vaan sellainen minkä itse haluaisin. Nykyisellä kasalla ääni on mun mielestä sellainen pehmeä ja tumma, pulmana on se että menee ehkä vähän liikaakin sille puolelle. Itse olen syksyn mittaan vaihtamassa ainakin nupin Tauruksen Silverlineen. Kaappeihin olen ollut ihan tyytyväinen, mut pitää katsoa miten ne toimii uuden nupin kanssa. Mielessä olis vaihtaa ne ehkä jossain kohtaa kivaan ja edulliseen 4x10iin tai muuhun mukavaan. Ehkä.
 
Bassomestari
22.08.2011 12:20:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Ashdown Little Giant 1000 ja siinä vanha Harley Benton 400w, 4x10 8-ohminen kaappi.
Kun pistää täysille, niin juuri ja juuri saa tarpeeksi mölyä keikalle.
Ilmeisesti nuppi toimii paremmin 4-ohmisten kaappien kanssa.
Saundi on kuitenkin hyvä.
 
Teijo K.
22.08.2011 12:29:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bassomestari: Mulla on Ashdown Little Giant 1000 ja siinä vanha Harley Benton 400w, 4x10 8-ohminen kaappi.
Kun pistää täysille, niin juuri ja juuri saa tarpeeksi mölyä keikalle.
Ilmeisesti nuppi toimii paremmin 4-ohmisten kaappien kanssa.
Saundi on kuitenkin hyvä.

 
Njoo, tuossa mallissa on stereopääte, jota ei voi sillata, eli nyt sulla on toinen pääte mykkänä. Se toinen taas antaa sen 500w 4 ohmin kuormaan, eli kun on 8 ohmin kuorma se antanee noin 250 watin kieppeillä. Tuosta kaapista voisi kyllä saada modattua stereokaapin, jossa olisi sitten 2x4ohmin kuorma, jolloin Äässin tehot nousis siihen tuhanteen wattiin.
 
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
Bassomestari
22.08.2011 13:24:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Njoo, tuossa mallissa on stereopääte, jota ei voi sillata, eli nyt sulla on toinen pääte mykkänä. Se toinen taas antaa sen 500w 4 ohmin kuormaan, eli kun on 8 ohmin kuorma se antanee noin 250 watin kieppeillä. Tuosta kaapista voisi kyllä saada modattua stereokaapin, jossa olisi sitten 2x4ohmin kuorma, jolloin Äässin tehot nousis siihen tuhanteen wattiin.
OK. Mitenköhän tällaisia modauksia tehdään? Kaapissa on 2 speakon sisäänmenoa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «