Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistinhistoriasi
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
Pekka J.
27.08.2007 21:20:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kronologisesti:
 
-Ampeg B3
 
Tuli ostettua joskus kun ko. tuotteen valmistus lopetettiin ja levytukku myi tätä puoleen hintaan. Sopi silloin soundi omaan makuun kun paahto hirveellä kolinalla menemään. 150w tehoa 15" elementillä, tuli luukutettua aika kovaa treeneissä/keikoilla. Myin pois kun halusin parempaa soundia.
 
-Warwick Pro Fet 5.1 + Ampeg SVR-212-kaappi
 
Nupissa tehoa 500w ja kaapissa tehokestoa 400w. Ostin kun tarvitsi tehokkaat kamat halvalla. Ihan hyvinhän nämä futas. Kaapissa jännänä piirteenä yksi 12" elementti etupuolella ja toinen 12" takapuolella, eli eri tiloissa sen sai hauskasti käyttäytymään kun toinen elementti kohdistuu seinää vasten. Myin sitten kaapin toisen pändin lopetellessa/rahoittaakseni oranget. Nuppia pidän vielä varmuudenvarana.
 
-Fender Bassman 250/210 + Ampeg SVT-15en
 
Kahdessa pändissä soitto vaati kahdet kamat ja tuo edellämainittu B3-kombo kuulosti aika karmaisevalta jo omaan korvaan niin silloisiin tarpeisiin otollisena hommasin Fenderin uusimman bassomiehen. 250w tehoa kahdella Eminencen 10"-elementillä. Hiton hyvä soundi transistoripeliksi. Olisin mielellään myös säilyttänyt ellei olisi ollut rahantarvetta. Vähän lisää potkua tähän peliin hakiessani päädyin sitten Ampegin SVT-15-kaappiin. Hiton hyvä saundi siinäkin basarimikin kanssa kun nauhotuksia tehtiin.
 
-Orange-läjä
 
Pitkällisen harkinnan tuloksena hommasin juuri vähän aikaa sitten tämän setin. Toisen orkan lopettaessa jäi kahdet soittokamat joten pistin lihoiksi ne (warwickin nuppia lukuunottamatta) ja vesi&leipä-säästökuurilla hommasin Oranget. Eli settiin kuuluu AD200B-nuppi, 4x10"-kaappi ja 1x15"-kaappi. Jytää ihan perkeleesti, olen enemmän kuin tyytyväinen. Josko tähän loppuisi se kamarunkkaus vahvistinpuolelta...
 
Nothing is easy
Dropped C
27.08.2007 21:34:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep.
 
H&H 30W kombo (Kauan, kauan sitten).
-> Laney BC 120 kombo
7v. väliä -> Warwick Profet 3.2 + Warwick Pro 410
-> Warwick Profet 3.2 + Warwick Pro 410 + Warwick Pro 115
-> Ampeg VT 60 kitaranuppi + Warwick Pro 410 + Warwick Pro 115 (Jep, tällä vedettiin muutama kuukausi).
-> YBA Traynor 200 + Warwick Pro 410 + Warwick Pro 115
 
Pahasti näyttäisi kiihtyvän tämäkin. Nykyisetkin kamat jo aivan eri ulottuvuudesta kuin surkea soittotaito... Eli näillä vedetään, on pakko, hyvin rouhii.
 
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
Palle69
31.08.2007 17:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro
 
Muistaakseni vuonna 1983 kaikki alkoi:
 
1. H/H 100W nuppi ja aivan helvetin iso H/H 2x15" kaappi. Ostin kamat isoveljen bändin basistilta. Kaappi taitaa olla vielä jossain mökin liiterin nurkissa. Kaamea laite
 
2. -85 vaihtui Music Man 150W nuppi ja joku ite tehty kaappi. Ei paljoa soundi parantunu
 
3. Pitkä tauko olis soittamisessa ja 2004 ostin Warwick Pro Fet IV jossa kaappeina PRO115 ja PRO211
 
4. Pari viikkoa sitten sain 6kk sitten tilaamani uuden Musarin Sterlingin ja pari viikkoa sillä soitettuani totesin että nyt meni sitten vahvistin osastokin uusiksi eli tänään hankittuna on sitten Marshall VBA400 + VBC412. Nyt alkaa olemaan kamat kohdallaan...siis minun mielestäni
 
kallefuture
01.09.2007 22:47:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka vahvari 16 v. kesatyorahoilla 1984 Fender Bassman 50 nuppi. Ruskea, joka oli 70 luvulla modattu mustaksi. Treen Sound Men firmassa modattiin tehokkaammaksi..
 
Toka piti ostaa Turusta saatana. SWR SM/400. Aika, Basisti Esaa lainaten, ponneton. Kaipasin enemman volumee.
 
Vaihto Mesan 400 plussaan kiitos Kitarapajan.
 
Kaik on manny. Ehjaa hyvaa vahvistinta tarvisin. Ehja AMP tms..Luotettava pitas olla.Rakkikokoinen. Budjetti n 600 euriboria. Katso nurkat ja myy mulle toimiva peli..
 
tiku
31.10.2007 15:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Minun "kama"historiaani....
 
"Ura" alkoi -73 Dynacordin nelikanavaisella lauluvahvarilla (putki) ja dynacordin 2*12 kaapilla. Bassona EKO beatlemalli
 
Joskus -75 kun vahvistin paloi, ostin Laney klipin ja Marshallin 1*18 kaapin. Tämä setti (Laney+Marsu+Dynacord) soitin 80 -luvun puoliväliin. Oli tyrnee soundi :-)
Baassona joku Aria presicion -malli.
 
Kun lavat vähän suureni, sain kaverin veljeltä keikoille tehokkaamman Orangen ko. kaappikasan päälle kun Laneystä loppui alapäästä "voima". Kitaravahvistin kun kuitenkin oli.
Monsterin PA:sta ei tullut kuin laulu :-) :-) Bassona Ala-Kuhan modaus ARIA:sta. Tuli kehiin joskus -89
 
Löin "hanskat tiskiin" kun kauniimpi sukupuoli astui kuvaan mukaan ja bassottelin erittäin satunnaiseti bändeissä HH:n IC 100 nupilla+Dynacordin kaapilla.... kunnes lopetin 90 -luvun alkupuolella. (Soundi oli ehkä tyydyttävä)
 
Nykyään olen taas lämmennyt soittohommiin ja "kalustona" on se samainen satawattinen HH päättärinä (ostin takaisin 60 €urolla)+POD+ALT 1*15 kaappi.
Podilta pääosin Ryykeri, SWR, tai Ampeg ja bassona Neuser.
Olen soundiin tyytyväinen. (vaikka 2*10 on hakusessa napakkuutta lisäämään ja tietenkin tehokkaampi pääte)
 
jvakeva
31.10.2007 16:05:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaahas.. muistellaampa.. siis aika järjestyksessä.
 
peavey tko 65 15" (myyty)
 
crate bx 100 15" (myyty)
 
musicman "bassman" seventyfife nuppi ja kaappi 15"
 
hätäostos behringer ultrabass 1200 pidin 2kk. (myyty) PASKA
 
trace-elliot 715 combo (myyty) tää oli hyvä
 
warwickin profet 4 nuppi ja itetehdyt 4X10 ja 1X15 kaapit (myyty 15" kaappia lukuunottamatta. pistäkää pikaviestiä jos kiinnostaa)
 
swr goliath junior 2 kaappi
 
swr X750 nuppi ja goliath senior kaappi
 
www.theyoungers.net
saikkpe
31.10.2007 16:15:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

**70-luvulla:
- 20 W kiinalainen hedelmäkorikombo halvalla divarista
- Laney 100W Klipp -putkinuppi + Selmer 4x12" Celestion
 
**80-luvulla:
- LAB-series L2 100 W -trankkunuppi + LAB-series 1x15 " ElectroVoice (nämä mulla on vieläkin)
 
**tällä vuosikymmenellä (nämä kaikki on mulla vieläkin):
- Hartke 7000
- EBS 210 + EBS 300
- Fender TBP-1 putkietuseksi Hartkelle
- QSC PLX 1602 -pääte Hartken tilalle
- Mesa Boogie 20/20 putkipääte säröksi
 
Tällä hetkellä olen aika tyytyväinen kattaukseen. Jossain vaiheessa täytyy laittaa ylimääräiseksi jäänyt Hartke myyntiin. Mitä tilalle, en vielä tiedä.
 
Bassohan on lyömäsoitin.
Wolfie
31.10.2007 19:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laneyn kasa tuli hommattua ensimmäiseksi ja on ollut käytössä jonkin aikaa, vaikkei paljoa sinällään ole tullut käytettyä tilan- sekä bändinpuutteen takia, niin tuntuu olevan ehdottomasti meikäläisen setti. Etuvahvistin dp11, pääte dp150M ja 2*15" kaappi puhuvat rumia. Tehoa pääte antaa kaapille 8 ohmin kuormalla sen 100 wattia, mutta murinaa on lähtenyt tarpeeksi tähän asti.
 
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
pekezu
31.10.2007 20:25:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Historia ei ole pitkä mutta kirjataan silti:
 
Behringer Ultrabass 1200, oli kaverilta pitkäaikaislainassa, alkoi tuntua jo omalta. Jytisi kohtuudella, oli hankalan mallinen ja painoi vitusti. Tykkäsin, kunnes täytyi luopua.
 
Vester BA-60, 60W turmion lähettiläs, tuuttaa middleä enemmän kuin laki sallii, ei omannut tarpeeksi potkua treenikäyttöön, joten nykyisin nököttää kotona. Hankittu ilmaiseksi sedän entiseltä tyttökaverilta, joka ei nähnyt käyttöä vehkeelle.
 
Warwick Sweet 25.1. Passeli peli treenikselle. Ainoa ostettu vaffari, thomannilta vuosi sitten. Kivat säädöt ja mukavat ominaisuudet. Tällä mennään ainakin nyt vielä parisen vuotta.
 
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
tmmy
03.11.2007 14:35:54 (muokattu 03.11.2007 14:39:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1) Axtech SuperBass -40W trankkukombo 12":n elementilllä, vahvistin särkyi ja runko murtui
 
2) Behringer Ultrabass BX4500H -450W trankkunuppi + Behringer Ultrabass BA410 -kaappi, 4x10", MOLEMMAT MYYNNISSÄ TÄLLÄ HETKELLÄ TORILLA
 
3) Ampeg V4BH -100W täysputkinuppi + Ampeg SVT15E -1x15" kaappi, tulivat jäädäkseen
 
www.monovisio.com
pasikaikkonen
03.11.2007 21:38:02 (muokattu 06.11.2007 11:03:43)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tässä ei ole kaikki, mutta ehkä tärkeimmät.
...eli suurinpiirtein näin:
 
-Peavey tnt 130 /combo
Alto mikkietusen kera mahtavan räyhäkkä peli !
 
-Ebs gorm 2x10 /combo
-Ebs taurus 2x10 /combo
ainakin näissä soundi on tiukka ja tavittaessa jymäkkääkin, mutta painavat kokoonsa nähden aivan liikaa.
hyviä pelejä muuten.
 
-Yamaha BBT-500h /nuppi
-Yamaha BBT-210s /kaappi
-Yamaha BBT-410s /kaappit
nämä ovat hintaansa nähden hyvää tavaraa.
varsinkin tuo nuppi on TODELLA monipuolinen, hyvä soundinen ja kevyt roudattava.
parempia kaappeja olen kuullut/omistan, mutta näilläkin tulee jo hyvin toimeen.
 
nykyään:
edelleenkin tuo yammun BBT-500h nuppi
ja kaappina Reijo Pelkosen rakentama 2-tie kaappi 1x8" ja 1x18" elementein ...parhautta
 
putkimaailma on vielä kokeilematta ja tuo Ampeg svt -cl nuppi on harkinnassa.
niin, painostaan huolimatta...
 
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
Leeni
04.11.2007 03:26:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

> YAMAHA B115 combo (käyttössä: n. 1.5 vuotta)
> SWR Workinmans 4004 (käyttössä: n. 8 vuotta)
> BEHINGER ultrabass bx300 combo (käyttössä: vuodesta 2006 alkaen)
> CARVIN B 1500 (käytössä: vuodesta 2007 alkaen)
 
"one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell
okabass
04.11.2007 05:42:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Reijo Pelkosen rakentama...
 
MOI
 
Onko kyseessä MS-Audiotronilla aikoinaan vaikuttanut kaiutinspesialisti?
 
Ceterum censeo moderator esse delendam
pasikaikkonen
04.11.2007 10:11:07 (muokattu 04.11.2007 10:15:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muistaakseni on.
hän on tehnyt pitkään töitä äänijärjestelmien kanssa ja se todella kuuluu
tuon kaapin soundissa ! tämän kaapin ostin häneltä käytettynä ja en ole katunut.
 
SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
mr.bungle
04.11.2007 12:57:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Vester Maniac 20w. Ihan hirveä combo. Vaihdoin joskus hyvän Suzuki PV:n bassoon, tuohon comboon ja rahaan. Taisin hävitä tossa diilissä :)
 
2. Trace Elliot Commando 100w. Steriili ja liian hiljainen soundi, vaikkakin muuten ihan laadukkaan oloinen combo.
 
3. Behringer BX1200. Kyllä tälläkin monet treenit ja jopa keikat pärjäsi, vaikka monet näitä haukkuukin. Matalimmat äänet uupuivat, mutta ainakin basson vihdoin erotti treeneissä.
 
4. Behringer BX3000T ja Hartke Transporter 2x10, Peavey Megaten 4x10. Halvalla koottu stäkki. Saundiltaan halpaa perusnäkkäriä, mutta vihdoinkin volyymi riitti joka tilanteessa.
 
5. Monster 120W putkipääte, Mesa/Boogie 2x12. Mojoisa setti, mutta ei noita viittinyt roudata minnekään. Nuppi painoi varmaan 30kg, kaappi 50kg. Kaappi rikkoi autoista paikkoja kun sitä yritti tunkea peräloosteriin/takapenkille. Tajusin myös että pääteastesärön ylivoimaisuus on pelkkä myytti.
 
6. MarkBass Little Mark II, 2 x EBS NEO 112. EBS ValveDrive. Näistä irtoaa kaikki mitä haluun.
 
bassolla hanuriin
pardy
04.11.2007 13:53:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

muistaakseni on.
hän on tehnyt pitkään töitä äänijärjestelmien kanssa ja se todella kuuluu
tuon kaapin soundissa ! tämän kaapin ostin häneltä käytettynä ja en ole katunut.

 
Meikäläisellä on saman herran tekemät 1x15" ja 4x8" kaapit, ja voin allekirjoittaa myöskin sen mitä sanoit soundista. Mun pömpelit on vaan tehty omien speksien mukaan.
 
Le Haba
05.11.2007 12:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
Peavey TKO 65 (yhä tallessa, mainiosoundinen peruskombo)

 
Nyt täytyy kyllä sanoa, että olen tuosta kateellinen. Soittelin joskus 15 vuotta sitten tuollaisella monta keikkaa ja treeniä. En omistanut sitä mutta se oli lainattavissa. Ihan hemmetin hyvä laite. Kerran soitin Linnanmäen lavalla sillä, eikä se sielläkään hyytynyt. Yritin hartaasti etsiä sellaista sitten itselleni tuloksetta. MS:llä tyrkyttivät mulle sitten TKO 70 comboa, muttei se ollut sitten kuitenkaan sama asia
 
My name is Baron, Le Baron
Le Haba
05.11.2007 12:45:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai niin, se oma lista:
 
VOX AC-50
SWR 220
Hartke 3500
Acoustic 270
Ampeg SVT
Markbass LMK
 
My name is Baron, Le Baron
aho
06.11.2007 11:45:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Trace elliot 150 w pääte ja line6 basspod etuaste
-Marshall bass series 100 w putkinuppi
-Ampeg b-25b 50 w putkinuppi (soundillisesti parhautta, joskin aavistuksen liian pieni)
-Ampeg svt4pro
 
-Sound City b100 mk3 putkinuppi (tuskin lähtee enään kiertoon, joskin joku markbass saattaa tulla kaveriksi)
-Line6 lowdown Studio 110 kombo (mainio kotisoitteluun ja nauhoitteluun. Tekniikka kehittynyt aimo harppauksen sitten tuon vanhan bass podin)
 
vähemmän on vähemmän
fh
09.11.2007 09:34:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samick sm-25b -> menny kiertoon
Laney bc 120 -> menny kiertoon
Behringer bx 3000 -> menny kiertoon
GK backline 600
 
kaappeina 2x warwick 211pro
 
En mä enää tiedä mitä mä haluan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «