Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ilmaisia sijoitusvinkkejä basisteille
1 2 3 4
Santukka
12.05.2007 22:49:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tekee. Mulla on toi sama kone satasena. Hyvin hönkii ja soundaa. Bassolla sekä kitaralla. Korjaa pois kuleksimasta.
 
Sittehän pitää saada enää Peavey pois jaloista kuleksimasta.
 
www.myspace.com/theblueeyedjanes
2541
13.05.2007 00:16:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei siellä mitään varmoja ole, mutta mun lista tulevaisuuden halutuista peleistä on seuraava (nämä on hyväsaundisia klassikoita):
- Hiwatin putkibassonupit, kaikki kaikilta vuosikymmeniltä
- SVT Ampegit (no, ne on kalliita jo nyt)
- Marsun putkibassonupit (yli 200 W)
- Acousticin isommat vermeet ja niiden kaapit (2x15", taitetut torvikaapit)
- Peaveyn 70/80-lukujen vaihteen isotehoiset trankkunupit ja isot kaapit (2 x 15" jne)
- Fenderin Bassman Ten (paras putkibassokombo ever)
- TraceElliotin kunkkumallin vahvistimet 80-luvun lopulta ja valve-sarjan putkinupit (quattravalve, hexavalve...). Kaapit on tusinakamaa...
- AMPit
- Mesa Boogien isot putkinupit
- Hartken XL- sarjan jenkkikaapit (unohda nupit)
 
tuossa lyhyt lista.

 
Varmaan listaan voi lisätä myös Sunnin Coliseum- ja Concert- trankkunupit ja S2000 (ja muut S-sarjan) -putkinupit.
 
hollstro
13.05.2007 00:21:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan listaan voi lisätä myös Sunnin Coliseum- ja Concert- trankkunupit ja S2000 (ja muut S-sarjan) -putkinupit.
 
Ei mitään kokemusta noista. Harvinaisuuksia ne on, liekö hyviä, en tiedä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
2541
13.05.2007 00:31:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään kokemusta noista. Harvinaisuuksia ne on, liekö hyviä, en tiedä.
 
Ei kokemusta minullakaan, mutta esim. Entwistle, Pappalardi, Squire ja monet muut käyttivät Sunnin kamoja aikoinaan.
 
beissi man
13.05.2007 00:33:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kokemusta minullakaan, mutta esim. Entwistle, Pappalardi, Squire ja monet muut käyttivät Sunnin kamoja aikoinaan.
 
Ja Burtonilla oli kuulemma ennen Metallica aikoja 18" Sunnin kaappi.
 
Bassman 68
13.05.2007 00:54:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No osaako kukaan sanoa mitään 8o luvun Usa Jacksoneista?
Itselläni on -87 custom shop made in Usa .
Mulla on hinnasto about 87-89 vuosista ja silloin p/j mikitetty custom shopin basso maksoi n. 12000 markkaa.
Paikallisessa musaliikkessä ei olisi saanut vaihdossa kuin 600 eur. 2000 euron bassoon.
Mahtaako tällaisten harvinaisempien merkkien hinta koskaan nousta niinkuin esim Fenderien,vai onko ne olleet
vain sen ajan muotisoittimia ja sittemmin unohdettu.
 
Jacksonin ostin vuonna 92 ja silloin ne oli jenkkifenderien ja musareiden kanssa suunnilleen samanhintaisia.
 
balzary
13.05.2007 02:10:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harmittaa kun tollasta vanhaa Peaveyn 2x15 kaappia tarjottii miule todella kohtuulliseen hintaan mutta kun ei ole reenistä niin eipä tuota voinut oikeen mihikään sijoittaa.
 
Edit: Virhe!

 
Peaveyn 2x15 on paras bassokaappi Ampegin kaappien jälkeen, mitä on vastaan tullu. Suosittelen noukkimaan nuo talteen.
Boxeri
13.05.2007 02:33:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peaveyn 2x15 on paras bassokaappi Ampegin kaappien jälkeen, mitä on vastaan tullu. Suosittelen noukkimaan nuo talteen.
 
Hellijee! Omistan parhaillaan 2 kpl. Toinen käytössä, toinen ilman sisuskaluja.. Mistähän niitä Blackwidow 15" elementtejä saa..??
 
"VoiVoi..."
Boxeri
13.05.2007 02:35:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No osaako kukaan sanoa mitään 8o luvun Usa Jacksoneista?
Itselläni on -87 custom shop made in Usa .
Mulla on hinnasto about 87-89 vuosista ja silloin p/j mikitetty custom shopin basso maksoi n. 12000 markkaa.
Paikallisessa musaliikkessä ei olisi saanut vaihdossa kuin 600 eur. 2000 euron bassoon.
Mahtaako tällaisten harvinaisempien merkkien hinta koskaan nousta niinkuin esim Fenderien,vai onko ne olleet
vain sen ajan muotisoittimia ja sittemmin unohdettu.
 
Jacksonin ostin vuonna 92 ja silloin ne oli jenkkifenderien ja musareiden kanssa suunnilleen samanhintaisia.

 
Räimäsin vastaavanlaisen basson tuossa parivuotta sitten takankylkeen atomeiksi, kun ei pysynyt plugi paikallaan.. Helevetin hyvä kaula..oli..
 
"VoiVoi..."
hollstro
13.05.2007 07:57:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No osaako kukaan sanoa mitään 8o luvun Usa Jacksoneista?
Itselläni on -87 custom shop made in Usa .
Mulla on hinnasto about 87-89 vuosista ja silloin p/j mikitetty custom shopin basso maksoi n. 12000 markkaa.
Paikallisessa musaliikkessä ei olisi saanut vaihdossa kuin 600 eur. 2000 euron bassoon.
Mahtaako tällaisten harvinaisempien merkkien hinta koskaan nousta niinkuin esim Fenderien,vai onko ne olleet
vain sen ajan muotisoittimia ja sittemmin unohdettu.
 
Jacksonin ostin vuonna 92 ja silloin ne oli jenkkifenderien ja musareiden kanssa suunnilleen samanhintaisia.

 
Jacksonit on laatutavaraa ja hyvin tehtyjä pelejä. Nyt noita hakee lähinnä kasarispandextukkaheviheebot, ja niitä on harvassa. Kysyntä määrää basson arvon.
 
Muotijutut kulkevat sykleissä ja pahaa pelkään että tuokin musatyyli tulee takaisin. Silloin voi olla että kysyntää syntyy. Katteltiin velipoikien kanssa SuomiheviDVDtä noilta ajoilta. Noloa mieninkiä. Korneimpia hetkiä oli kun yksi bändi veteli vesurilla Les Paul-kopion lavalla lastuiksi.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Haitaristi
13.05.2007 17:50:35 (muokattu 13.05.2007 17:51:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WTF!? Kerros mulle mistä mä saan musarin tohon hintaan.
 
Nytkin on torilla kaks musaria vähä yli tonnilla
 
Basismi
13.05.2007 22:39:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- TraceElliotin kunkkumallin vahvistimet 80-luvun lopulta ja valve-sarjan putkinupit (quattravalve, hexavalve...). Kaapit on tusinakamaa...
Varsinkin V-sarjalaiset, tosin en ole yhtään livenä nähnyt.
ADA:n etuvaffari.
 
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
JK
15.05.2007 11:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin Bassman Ten (paras putkibassokombo ever).
 
Rohkenen olla eri mieltä. Olohuonekäytössä just menettelee, mutta ei tosta bändihommiin ole. Potku ei piisaa, soundi liian middlevoittoinen. Siksi omastani luovuin.
 
Ei noita bassoputkicomboja paljon ole, mutta parhaimman tittelistä luulisin tuon
 
http://jondreyer.org/ampeg/index.html
 
kilpailevan aika kärjessä.
 
"Stop, Shake, Honey, Go!"
Teijo K.
15.05.2007 11:50:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rohkenen olla eri mieltä. Olohuonekäytössä just menettelee, mutta ei tosta bändihommiin ole. Potku ei piisaa, soundi liian middlevoittoinen. Siksi omastani luovuin.
 
Ei noita bassoputkicomboja paljon ole, mutta parhaimman tittelistä luulisin tuon
 
http://jondreyer.org/ampeg/index.html
 
kilpailevan aika kärjessä.

 
Tuon on henk. koht. se ainoa kiinnostava Ampeg, hieno desing.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
Johnny Buzz
15.05.2007 14:42:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peaveyn 2x15 on paras bassokaappi Ampegin kaappien jälkeen, mitä on vastaan tullu. Suosittelen noukkimaan nuo talteen.
 
Yhdyn myös tähän mielipiteeseen. Erinomainen kaappi ja vielä kohtuu helppo roudata hyvien pyörien & kahvojen ansiosta.
 
Soulstab live 15.5. @ On the Rocks, Helsinki w/ Danny Lips, Metrosexual Skeletor Motors
www.soulstab.com
ganes-rocker
16.05.2007 00:08:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdyn myös tähän mielipiteeseen. Erinomainen kaappi ja vielä kohtuu helppo roudata hyvien pyörien & kahvojen ansiosta.
 
juu itellä on kans tommonen jötkäle, pitäs jostaki hommata toinen samanlainen...
 
"Rock-hulluna on hyvä olla!" - Cisse Häkkinen
okabass
16.05.2007 01:09:49 (muokattu 16.05.2007 01:13:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

----
 
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
okabass
16.05.2007 01:14:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tekee. Mulla on toi sama kone satasena. Hyvin hönkii ja soundaa. Bassolla sekä kitaralla. Korjaa pois kuleksimasta.
 
MOI
 
No ei ihme, että legendaarisen Music Man-basson nyanssit katoavat.
 
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
Maisteri
16.05.2007 15:47:18 (muokattu 16.05.2007 15:50:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kandeis ostaa:
- EB Stingray, hinnat on halvimmillaan ever (1200 €)
- MIJ Presareita ja Jassoja 80-luvulta (600-700 €)
- JV Squjuja jos vaan mistään saat (750 €)
- 80-luvun Warwickit (mallista riippuen 1200 - 1500 €)

 
Laitanpa mielipiteeni sijoituksena, arvon nousun kannalta.
 
- Musarista en tiiä olisko tuo nyt välttämättä sellanen sijoitus, että hinnat on 10v päästä huomattavasti korkeemmat. Varsinkin jos ostaa jonku 1200 euron musarin, niin se tuskin on vielä kovin vanha kun on niin halpa. Eikä siis vielä ihan äkkiä mikään vintagevempele. 70-luvun lopun ja 80-luvun alun musarien arvot nousee varmaan aika kivasti lähivuosina, mutta eipä niitä 1200:lla hommaillakaan.
 
- MIJ presarit ja Jasson varmasti nostavat arvoaan. Liekö juuri koskaan yhtään noita testaillut, mutta hyvässä maineessahan nuo ovat.
 
- JV:t...? No iliman muuta! Soittimina aivan loistavia. Paria JV-presaria olen testannut ja pesevät 6-0 kaikki kaupoissa hiplaamani uudet jenkkifenkkupresarit. Toista testasin jopa vahvarillani studiossa, kun nurkassa lojui semmonen. Todella muhkeasaundinen ja mainiosti soiva peli oli. Kysyin vielä, mistä ja miten hommattu. Saatu kuulemma joltain leskeltä ilmaiseksi Rockpolis ry:n käyttöön! Meinas hatuttaa hitusen, ku joku ilmaseks jakelee tommosia. :)
Kun tuo 80-luvun alussa vain muutaman vuoden tuotettu sarja on vielä niin harvinainen, tulevat hinnat nousemaan saletisti. Vastahan oli torilla JV-jatsari n.700:lla...
 
-Warreista en osaa sanoa yhtään...
 
Minkäslaisia sijoituskohteita löytyisi tuolta bassovahvistimien puolelta? Äkkiseltään tulisi mieleen JCM800 Bass series onko sama meno kuin vastaavassa kitararomppeessa? Näitä en ole nähnyt käytettynä kuin pari kappaletta.

Edit: Onhan tietysti Sound cityt ja vanhat Fender Bassmanit mutta minkäslainen hintakehitys näillä on ollut?

 
Kyllä muuten vahvaripuolella varmasti tulee nousemaan roimasti ainakin noiden JCM 800 bassokoneiden hinnat. Omastani maksoin 2003 kaapin kanssa 900e, eli nupin osuudeks vois laskea sen 450-500e. Tuolloin hinnat oli siinä 400 ja 500 välissä. Nykyään noista pyydellään lähes aina keskimäärin jo 600-800e.
 
70-lukulaisethan (Bassman, Marshall JMP, Hiwatt...) ovat jo aika vintage-hinnoissa kun se vuosiluku alkaa seiskalla. About tonnia saa lähes järkiään maksaa noista. Jos on 60-luvun tai 70-luvun alkupuolen kone, niin yleensä 1500e kieppeillä pyöritään. Jos on point-to-point -kone niin on varmaan vielä kalliimpikin. Vähän riippuu toki merkistä ja kaikesta tämä kaikki tässä... ;)
 

 
Niin, ja vieläpä yks sijoituskohde. Fender Musicmaster -basso. Ite ostin tommosen naapurimaasta 380e:lla + postit päälle! Oli aika lailla sijotus. Joskus nuo ruåttalaiset myy sairaan halavalla kaikkea kivvaa. :) Ebayssakin pyörii 700-800 eurolla tommosia. Ja pyytäähän joku tuolla torillakin suolaisen oloista 890 euroa. Tai ainaki mulle tuo 500 enemmän tuntuu aika suolaselta. ;) Nettoaishan tossa kivasti jo nyt jos myis pois, muttei taida raskia myydä ollenkaan, ellei ihan pakko ole. Kun on niin kiva kevyt pikkubasso. Ja vieläpä hyvin soiva ja hyväsaundinen peli. Yllättävän iso saundi tosta lähtee. Saundi on vähän niinku "presarin pikkuveli". Eihän se ihan yhtä lailla jyrähdä kuin isompi humpparein varustettu thunderi, mutta kyllä tollakin vetelee oikeen mainiosti.
 
www.trauma.tk www.thegeorgedoubleuse.com
Teijo K.
17.05.2007 08:23:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MOI
 
No ei ihme, että legendaarisen Music Man-basson nyanssit katoavat.

 
Noh noh, TOP on loistava peli, ei jää soundit siitä kiinni. Taitaa Jukilla olla kaiken lisäksi se sama yksilö mitä olen testannut, jos Hemmolta osti. Musaribassolla taannoin soittaneena olen toisaalta vähän samaa mieltä Jukin kanssa sen soundista. Itellä auttoi kun ohitin kylmästi sen aktiivietusen. Samaa erottelevuuden puutetta huomannut kun olen muutaman kerran ollut miksaamassa basisteja joilla musari. Yksin helppo ja nätti soundi mutta särökitaroihin hukkuu sekaan.
 
Voi musari silti nostaa hintaa, ei se tarvitse kuin sen, että joku "legendabasisti" alkaa sopivasti sitä käyttämään ja alé, kohta on miljoona wannabetä metsästämässä mussoja joloin hinnat nousevat välittömästi. Kun pre EB mussot loppuu sitten kesken niin EB mussot saavat osansa hinnannoususta. Simppeliä.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «