Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ESP-LTD bassot.
1 2 3 4 5 6 7
-Henri-
03.06.2007 23:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on tuo B-50. Perjantaina sain sen hyppysiini, joten en oikein tiedä vielä, onko siinä jotain vikoja tjms. Asiaa ei myöskään edistä se, että tämä kyseinen peli on myös ihka ensimmäinen bassoni =D
 
Etsivä löytää, käytä Hakua!
Diablero
04.06.2007 05:32:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä hetkellä soittan b-50:llä ja jostai syystä siinä on kuulemma jotenki kiero kaula ja e- ja a-kielet särisee ihanasti, mut muuten iha ok peli...
 
Eikö kaularaudan säädöllä ole korjaantunut?
Voihan noissa halpiksissa olla noita yksilökohtaisia eroja. Paskemmalla flaksilla saattaakin sitten se kiero sattua kohdalle.
 
Itse olen tainnut saada ihan valioyksilön. Pari kertaa on vain pitäny kaularautaa säätää, ja kerran jouduin juottamaan yhden piuhan takas volumepotikkaan. Tuossa tuntuu noi potikat herkästi löystyvän niin, että ne alkaa pyöriä ympyrää ja sitten ne johdotkin joutuu vedolle ja saattaa katketa.
 
Omat ruumiintoimintoni hämmästyttävät minua joka päivä
Meegs86
04.06.2007 11:26:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei löytynyt haulla mitään, joten kysyn onko kellään kokemuksia LTD EC-sarjan bassoista? Onko kukaan kokeillut tai edes nähnyt livenä? Alkoi houkuttelemaan etenkin tuo 404-malli, mm. Soulflyn Bobby Burnsilla näkyi viime Provinssin keikalla tuollaisia olevan useampikin. Body mahonkia, arveluttaa että onkohan tarpeeksi kirkas saundi... Ja mistäköhän Les Paul-mallisille bassoille yleensäkin löytyy kovia laukkuja?
 
"Live slow, die young anyway"
Värinä
04.06.2007 12:40:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Body mahonkia, arveluttaa että onkohan tarpeeksi kirkas saundi...
 
Oma viperini on aika lailla samoilla spekseillä puiden suhteen. Aika tumma soundihan tuossa on, mutta tuossa EC:ssä näyttäisi olevan vaahterakansi, mitä ei viperissa ole. Mutta tuosta omasta mahonkibody set-neckistä ei oikein tahdo sellasta rouhevaa presari middleä saada aikaiseksi, ilman että säätä tuota EQta. Tietysti hieman typerää edes hakea presari soundia tollasesta vehkeestä. Varsinkin kun presarikin löytyy kokoelmasta. :)
 
Eli tuossa kokemuksi amahonkibassosta, joku tietäväisempi voisi selittää tuon vaahterakannen merkityksestä...
 
Rock and/or Roll
Seljanmarja
08.06.2007 13:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö kaularaudan säädöllä ole korjaantunut?
Voihan noissa halpiksissa olla noita yksilökohtaisia eroja. Paskemmalla flaksilla saattaakin sitten se kiero sattua kohdalle.

 
No siis, käytin sitä paikallises musiikkikaupas, mut myyjä ei halunnu alkaa säätää sen kanssa ja jos itte alan säätää, ni se on käyttökelvoton..
 
Hullu basisti
08.06.2007 22:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma viperini on aika lailla samoilla spekseillä puiden suhteen. Aika tumma soundihan tuossa on, mutta tuossa EC:ssä näyttäisi olevan vaahterakansi, mitä ei viperissa ole. Mutta tuosta omasta mahonkibody set-neckistä ei oikein tahdo sellasta rouhevaa presari middleä saada aikaiseksi, ilman että säätä tuota EQta. Tietysti hieman typerää edes hakea presari soundia tollasesta vehkeestä. Varsinkin kun presarikin löytyy kokoelmasta. :)
 
Eli tuossa kokemuksi amahonkibassosta, joku tietäväisempi voisi selittää tuon vaahterakannen merkityksestä...

 
Vaahterakannen merkityksestä... hmm. Sitä on kuiteskin varmaan niin ohkaselti siinä mahongin päällä että tuskin vaikuttaa saundiin mitenkään. Liekö vain kosmeettinen juttu kaiken kaikkiaan.
 
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill
Seljanmarja
10.07.2007 15:41:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö LTD:ltä ei niin kallista kunnollista keppiä? Kokemusta kellää?
 
slith_
21.07.2007 02:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kanssa tuo b-50 ja on ihan hyvin pelittäny mutta tahtoo säristä. Kaularaudan säätö olis paikallaan. En sitten tiedä onko joku yleinenkin ongelma tuossa mallissa kun monet puhunu että on sama ongelma. :)
 
Seljanmarja
21.07.2007 20:44:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tota, mulla ei auttanu kaularaudan säätö, kiero kaula tehtaalta asti..
 
slith_
21.07.2007 21:25:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, sama ongelma se minullakin on. Monet tosissaan valittanu samasta asiasta. Harmi sinänsä.
 
Seljanmarja
22.07.2007 20:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii on, kyl toi muuten iha käypänen peli..
 
Paka88
23.07.2007 18:17:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeistään tässä vaiheessa minun täytyy sanoa, että ne ovat aivan suolesta.
 
Olen ko. soittopelejä omistanut kaksi ja kummatkin ovat olleet suhteellisen naurettavia. Ensimmäisen Yamahani jälkeen ostin B-154, jonka mustaa jotain olleet tallat murenivat kielten väristessä. Sen jälkeen siirryin Deanin Edgeen, joka hakkasi LTD-ritsan mennentullen. Jostain ihmeen syystä myin sen sitten pois... Saattoi johtua mikeistä ja tarpeesta saada viides kieli?
Sitä kautta päädyin sitten nykyiseen F-255. Hintaa mokomalla oli sen verran, että kuvittelin sen toimivan ilman sen kummempia säätöjä mutta toisin kävi. Otelauta on lätkitty kiinni kaulaan ihan miten sattuu ja jostain syystä A-kieli soi järkyttävän vaimeasti verrattuna muihin kieliin.
Tykkään soittamisesta enemmän kuin säätämisestä ja siksi haluankin soittimiltani hyvän soundin, tatsin ja ulkonäön ilman puuverstaalla näpertelyä. Valitettavasti ESP-LTD:t eivät omaa niitä ominaisuuksia.
Vinkuintian tehtaissa valmistetut LTD-bassot ja kitarat ovat kyllä tuottaneet pettymyksia liian monta kertaa. Sertifikaatissa kyllä väitetään, että tuotteet tarkastetaan USA:ssa mutta eipä siltä vaikuta!
 
Seljanmarja
24.07.2007 19:53:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjottakaa valitus jolleki stna pampulle, että laatu on perseestä.. Seuraavaks kylki vois hommata jonku muun ku Ltd:n.
 
Värinä
25.07.2007 22:32:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Tykkään soittamisesta enemmän kuin säätämisestä ja siksi haluankin soittimiltani hyvän soundin, tatsin ja ulkonäön ilman puuverstaalla näpertelyä. Valitettavasti ESP-LTD:t eivät omaa niitä ominaisuuksia.

 
Kannattaa ehkä kuitenkin opetella tuo säätäminen. Nimittäin hyvän tatsin saavuttaminen suomen oloissa vaatii basson kuin basson kanssa säätöoperaation pari kertaa vuodessa (perfektionistithan säätelee välillä kielten vaihdonkin yhteydessä... itse ajoitan tuon operaation aina samaan syssyyn). Elää se fenderinkin kaula, vaikka made in usa onkin.
 
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how that applies.
Paka88
28.07.2007 00:09:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa ehkä kuitenkin opetella tuo säätäminen. Nimittäin hyvän tatsin saavuttaminen suomen oloissa vaatii basson kuin basson kanssa säätöoperaation pari kertaa vuodessa (perfektionistithan säätelee välillä kielten vaihdonkin yhteydessä... itse ajoitan tuon operaation aina samaan syssyyn). Elää se fenderinkin kaula, vaikka made in usa onkin.
 
Nope. Voisihan sitä opetella vaikka bussia ajamaan mutta kun ei oikeastaan kiinnosta. Ne parit säätöoperaatiot olen suorittanut paikallisella soitinhuollolla, eikä omatunto kolkuta yhtään. Ok, voin säätää intonaation kieltenvaihdon yhteydessä. Nauhojen tai otelaudan hiominen ei kuitenkaan kuulu intohimoihini, joten annan jonkun muun tehdä sen.
 
sunder
29.07.2007 01:11:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa ehkä kuitenkin opetella tuo säätäminen. Nimittäin hyvän tatsin saavuttaminen suomen oloissa vaatii basson kuin basson kanssa säätöoperaation pari kertaa vuodessa (perfektionistithan säätelee välillä kielten vaihdonkin yhteydessä... itse ajoitan tuon operaation aina samaan syssyyn). Elää se fenderinkin kaula, vaikka made in usa onkin.
 
Hömm... Itellä ei ainakaan ole ollut tarvetta yhdessäkään bassossa säädellä esim. kaularautaa olosuhteiden muuttuessa. Kitarassakin tuli vasta nyt parin vuoden jälkeen jostain syystä eka kertaa semmonen tilanne, et piti tosissaan säätää kaulaa jotta sai soimaan hyvin. Ja ibanezeilla mennään.
 
BW
31.07.2007 16:21:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tilasin juuri tänään aamulla Musamaailman kautta jenkkilästä ESP LTD B208 eli 8-kielisen veijarin kun ei liikkeessä ollut (ymmärrettävää). Nyt alkoi pelottaa nuo kaulan käyryydet ja tallan hajoamiset :/ Tyyppi antoi aluksi hinnaksi 699 € mikä vaikuttaa aika kovalta hinnalta ltd:ksi, joten vakuutuin sitten ja tinkimisellä sain hinnan paljon alemmas = Basso tulossa. Hyvä puoli tässä on se että jos bassossa ilmenee jotain tehdasvikoja niin voin heti viedä sen musamaailmaan katsastettavaksi ilmaiseksi, he lupasivat säätää.
Aika erikoinen basso, mutta niin kaunis ääni. saa nähdä miten se istuu käteen.
 
Teijo K.
01.08.2007 09:07:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hömm... Itellä ei ainakaan ole ollut tarvetta yhdessäkään bassossa säädellä esim. kaularautaa olosuhteiden muuttuessa. Kitarassakin tuli vasta nyt parin vuoden jälkeen jostain syystä eka kertaa semmonen tilanne, et piti tosissaan säätää kaulaa jotta sai soimaan hyvin. Ja ibanezeilla mennään.
 
Toi on kyllä pitkälti tatsikysymys. Joillakin ne perussäädöt on vain niin "anteeksiantavat", että pikku elämiset ei tunnu missään. Toisilla taas oma tatsi on sellainen, että vaatii herkät säädöt bassolta. Sitten on tarkempaa sen elämisenkin kanssa.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
Paka88
06.08.2007 21:28:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tilasin juuri tänään aamulla Musamaailman kautta jenkkilästä ESP LTD B208 eli 8-kielisen veijarin kun ei liikkeessä ollut (ymmärrettävää). Nyt alkoi pelottaa nuo kaulan käyryydet ja tallan hajoamiset :/ Tyyppi antoi aluksi hinnaksi 699 € mikä vaikuttaa aika kovalta hinnalta ltd:ksi, joten vakuutuin sitten ja tinkimisellä sain hinnan paljon alemmas = Basso tulossa. Hyvä puoli tässä on se että jos bassossa ilmenee jotain tehdasvikoja niin voin heti viedä sen musamaailmaan katsastettavaksi ilmaiseksi, he lupasivat säätää.
Aika erikoinen basso, mutta niin kaunis ääni. saa nähdä miten se istuu käteen.

 
Voe voe... Kuulostaa täysin meikäläisen tapaukselta. Lähetin oman F-255:sen sinne ja tarkastuksen jälkeen lähettivät sen minulle takaisin ja sanoivat, että otelaudan epätasaisuus on "normaalia" näissä "halvoissa" (700€) LTD-malleissa.
Asialle ei tehty mitään ja korjaukset pitäisi maksaa omasta pussista. Hinta-arvio korjausoperaatiolle 100€+. Vieläkin mennään kupruilevalla otelaudalla.
 
Teijo K.
06.08.2007 21:33:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voe voe... Kuulostaa täysin meikäläisen tapaukselta. Lähetin oman F-255:sen sinne ja tarkastuksen jälkeen lähettivät sen minulle takaisin ja sanoivat, että otelaudan epätasaisuus on "normaalia" näissä "halvoissa" (700€) LTD-malleissa.
Asialle ei tehty mitään ja korjaukset pitäisi maksaa omasta pussista. Hinta-arvio korjausoperaatiolle 100€+. Vieläkin mennään kupruilevalla otelaudalla.

 
Munsta otelaudan epätasaisuus ei ole normaalia minkään hintaisissa bassoissa. Tai ei pitäisi olla.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «