Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rickenbacker
1 2 3 4 525 26 27 28 29
Wilkeson
11.02.2007 14:21:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ai sää asut USSR:ssa vai? ok.
 
Jep. Tääl ei oo €uroja eikä Dolladeita.
 
Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back
Samu S.
11.02.2007 14:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma tuntuma on, että noi taalan merkit voi korvata euroilla jos viisastelemaan aletaan.
 
Mulla on samanlainen yleiskuva tullut, kun on ulkomaailman ja kotomaan markkinoita seuraillut erilaisten soittopelien osalta. Hyvin huonosti kykenen käsitystäni perustelemaan, joten kiinnostaisi tämä hemmon näkemys aiheesta. Jospa siitä pystyisi suurempiakin linjoja sitten vetelemään.
 
hemmo
11.02.2007 15:09:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No herra on hyvä ja latelee omat hintansa tänne. Tosta taalahinnasta voi vedellä jotain osviittaa aiheesta.
 
Hemmon Ritsa & Pitsa Oy:llä ei ole omaa hinnastoa.
 
Tai voinhan mää lopettaa nää hintafloodailut jos ei oo validia informaatiota.
 
Mulla on hyllyssä ne ihan samat Price Listit. Kyllä miekii joskus niihin vertaan, mutta vain referenssiksi.
 
Eurohintaista official vintage guitar price guide for Finnish bass players en omista. Oma tuntuma on, että noi taalan merkit voi korvata euroilla jos viisastelemaan aletaan.
 
Ei ole viisastelua, vaan huomautus, että ko. hinta-arviot pätevät paljon paremmin Amerikassa, jossa on enemmän soittajia, keräilijöitä, rahaa ja soittimia/roinaa.
 
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
J.Hollström
11.02.2007 16:48:30 (muokattu 11.02.2007 16:49:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole viisastelua, vaan huomautus, että ko. hinta-arviot pätevät paljon paremmin Amerikassa, jossa on enemmän soittajia, keräilijöitä, rahaa ja soittimia/roinaa.
 
Aika hyvin näyttää pätevän ton katalogin hinnat myös täällä härmässä, jos katselee esim. Kitarapajan hintoja. Mistä lie katsonevatkaan sitten omat hintansa. Samoin nykyaikana soittimien osto ulkomailta ei ole mikään eksoottinen juttu. Tällöin noi listahinnat on melko hyvin korvattavissa euroilla, kun tullit ja kuljetuskustannukset ottaa huomioon.
 
Tossa esim. kysytty '73 riku, hinta ohjeen haarukassa $1,995 joka on euroissa 1533 ja siihen ~25 pinnaa päälle kuluja niin ollaan 1941 eurossa.
http://www.gbase.com/Stores/Gear/GearDetails.aspx?Item=1611029
 
Mulle ton pumaskan hinnat kyllä kelpaavat, enkä kyseenalaista niiden auktoriteettia, lienevät niitä ilmeisesti työkseen kuitenkin määrittelevät parin kymmenen vuoden kokemuksella (eka hinnasto ilmeistyi '86). Voihan se toki olla, että joku harrastelija saattaa tietää ko. hommelit omasta mielestään paremmin.
 
Anyway, soittimen oikea hinta on se mitä ostaja siitä on valmis maksamaan, noi ohjeistukset on hyvä tieto myyjälle, jos kuvittelee saavansa soittimensa joskus kaupaksi.
 
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
hemmo
11.02.2007 17:52:23 (muokattu 11.02.2007 17:54:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika hyvin näyttää pätevän ton katalogin hinnat myös täällä härmässä, jos katselee esim. Kitarapajan hintoja.
 
Njoo, munsta Kitarapajan hinnat on järjestään 20-30 % liian korkeat. Ja syystä, että niiden hinnoittelu tuntuu olevan katuhinta + 20 % provika, koska iso osa on myyntitilissä.
 
Voihan se toki olla, että joku harrastelija saattaa tietää ko. hommelit omasta mielestään paremmin.
 
Munsta olen aina oikeassa.
Jos totta puhutaan, niin olen seurannut soittimien hinnoittelua puolivakavissani jo vuodesta -86 sekä tehnyt sillä tiedolla lukuisia hyviä osto- ja myyntidiilejä. Munsta.
 
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
J.Hollström
11.02.2007 18:19:04 (muokattu 11.02.2007 18:20:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Njoo, munsta Kitarapajan hinnat on järjestään 20-30 % liian korkeat. Ja syystä, että niiden hinnoittelu tuntuu olevan katuhinta + 20 % provika, koska iso osa on myyntitilissä.
 
Millähän ne raukat eläättää ittensä kun eivät edes myytävää tavaraansa osaa hinnoitella? Voisi kuvitella, että myyntitilinkin soittimet pitäisi saada kaupaksi jos iso osa on niitä. Se että hinta on sinusta 20 pinnaa likaa johtuu vaan siitä että tiedät paljon ne ottaa provikkaa.
 
Jos totta puhutaan, niin olen seurannut soittimien hinnoittelua puolivakavissani jo vuodesta -86 sekä tehnyt sillä tiedolla lukuisia hyviä osto- ja myyntidiilejä. Munsta.
 
Ootkin kova kauppamies. Moni muu ei ostele soittimia hyvien diilien toivossa, vaan kysyy ihan vilpittömästi soittimen käypää hinta-arviota, ei sitä millaisen tilin sillä voisi tehdä.
 
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
hemmo
11.02.2007 18:27:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ootkin kova kauppamies. Moni muu ei ostele soittimia hyvien diilien toivossa, vaan kysyy ihan vilpittömästi soittimen käypää hinta-arviota, ei sitä millaisen tilin sillä voisi tehdä.
 
Emmie diilien toivossa osta, vaan siksi, että saa hyvää kivaa halvalla. Voi olla, että mulla on ihan oma hinnoittelu, mutta sillä olen kivasti pärjännyt.
 
Ja olen edelleen sitä mieltä, että USA:ssa tehtyjä hintakatalookeja ei voi sellaisenaan käyttää meidän oloihimme. Ollaan vaan eri mieltä, ei sen kummempaa.
 
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
J.Hollström
11.02.2007 18:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja olen edelleen sitä mieltä, että USA:ssa tehtyjä hintakatalookeja ei voi sellaisenaan käyttää meidän oloihimme. Ollaan vaan eri mieltä, ei sen kummempaa.
 
Niin ollaan. Ilman että mielipidettäsi tarvitsee muuttaa, niin mistä repäisisit hinta-arvion vaikkapa vuoden 1965 Rickenbacker 4001 mapleglo bassolle, tai ihan mille harvinaisemmalle vehkeelle joita ei kaupanhyllystä tai edes webistä löydy, jos tämmösiä katalogeja ei olisi? Minä sanon, että semmosta kauppamiestä ei olekaan joka tommosen hinnan selkärangastaan tempaisee. Samoin näistä löytyy hyvät ohjeet erilaisten modailuiden ja värihommeleiden hintavaikutuksiin. Niiden hintavaikutus varmaan ole valuutasta tai maanosasta kiinni.
 
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
2541
11.02.2007 20:03:50 (muokattu 11.02.2007 20:05:27)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luulen, että 4003:ssa kaulamikrofoni siirtyi hivenen lähemmäs tallaa verrattuna 4001:een, jossa mikki on melkein heti otelaudan päässä. (Tarkemmin ajatellen tämä saattaa olla juuri se lujuustekninen rakenne-ero mallien välillä.)
 
Mikin siirto puolen tuuman päästä tuuman päähän kaulasta tapahtui vuoden 1975 alussa. Kaverilla on '75 huhtikuussa tehty 4001, missä on vielä etumikki vanhaan malliin, kuulemma hyvinkin viimeisiä.
 
Onden '73:ssa taisi olla shakkiruutukuviointi listassa, mikä lisää hintaa. Checkerboard binding poistui mallista joskus vuoden 1973 aikana, samoin kuin täyskokoiset helmiäisblockit.
 
Edit: epä ollutkaan shakkia, vaan ne täyskokoiset blockit. Jokatapauksessa haluttu ominaisuus, mikä uudemmista 'backereista puuttuu.
 
Nelikielipiru
11.02.2007 20:22:32 (muokattu 11.02.2007 20:28:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hemmetti!
Mulla on -73 4001 Riku ja ajatellut hinnaks about 700 ekee.
Tarvisko hinta pyyntöö päivittää?

 
Tohon hintaan saat tuoda sen mulle nyt ja heti! Ja jos oot myymässä tosissaan muutenkin niit voit vaikka soittaa mulle niin keskustellaan hinnasta, numeron saat kun pyydät..
 
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
faffbey
12.02.2007 08:30:14 (muokattu 12.02.2007 08:30:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hemmetti!
Mulla on -73 4001 Riku ja ajatellut hinnaks about 700 ekee.
Tarvisko hinta pyyntöö päivittää?

 
Ei tarvi päivittää, kaupat tuli just!
 
faffbey
12.02.2007 08:42:22 (muokattu 12.02.2007 08:43:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks edullisempi vaihtoehto on 4003S. Käsittääkseni erot ässättömään on pelkästään ulkonäöllisiä, S:ssä otelautamerkinnät on pisteillä ja rungossa ei ole reunalistaa. Itselläni on juuri tällainen vuodelta -86, hintaa oli 1300 egua kovan kotelon kera viime syksynä. Sama basso on "oma kuvassa". Joka tapauksessa tämä syrjäytti presarin ykkösbassoni asemasta. Enkä usko että tätä enään syrjäyttää mikään muu kuin toinen riku.
 
onde
14.02.2007 23:15:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikin siirto puolen tuuman päästä tuuman päähän kaulasta tapahtui vuoden 1975 alussa. Kaverilla on '75 huhtikuussa tehty 4001, missä on vielä etumikki vanhaan malliin, kuulemma hyvinkin viimeisiä.
 
Onden '73:ssa taisi olla shakkiruutukuviointi listassa, mikä lisää hintaa. Checkerboard binding poistui mallista joskus vuoden 1973 aikana, samoin kuin täyskokoiset helmiäisblockit.
 
Edit: epä ollutkaan shakkia, vaan ne täyskokoiset blockit. Jokatapauksessa haluttu ominaisuus, mikä uudemmista 'backereista puuttuu.

 
Kyllä tossa mun Rikussa on se shakkikuvio listassa joka kiertää bodyn.Sarjanumero joka löytyy pellistä missä jakit on kiinni on ME2072.Se antaa Rikun serial number hausta vastaukses May of 1973
 
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
trackson
14.02.2007 23:43:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks edullisempi vaihtoehto on 4003S. Käsittääkseni erot ässättömään on pelkästään ulkonäöllisiä, S:ssä otelautamerkinnät on pisteillä ja rungossa ei ole reunalistaa. Itselläni on juuri tällainen vuodelta -86, hintaa oli 1300 egua kovan kotelon kera viime syksynä. Sama basso on "oma kuvassa". Joka tapauksessa tämä syrjäytti presarin ykkösbassoni asemasta. Enkä usko että tätä enään syrjäyttää mikään muu kuin toinen riku.
 
S -malleissa on "vain" monoulostulo, kun perus 4003:ssa sekä mono että stereo. Muuta teknistä eroa ei ole.
 
"Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen
2541
15.02.2007 00:07:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tossa mun Rikussa on se shakkikuvio listassa joka kiertää bodyn.Sarjanumero joka löytyy pellistä missä jakit on kiinni on ME2072.Se antaa Rikun serial number hausta vastaukses May of 1973
 
OK, en kuvasta sitä erottanut. Parempi näin, sittenhän se on vielä halutumpi, jos ne blockitkin ovat täyskokoiset (eli otelaudan laidasta laitaan). Siisti basso, älä luovu ainakaan halvalla.
 
2541
15.02.2007 00:10:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks edullisempi vaihtoehto on 4003S.
 
Ei välttämättä enää, koska S -malleja ei ole valmistettu enää muutamaan vuoteen ja mitä luultavammin valmistusaikaina niitä tuli tehtaalta ulos "deluxe" -malleja vähemmän. Eli harvinaisempia ovat.
 
trackson
16.02.2007 09:20:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saattaisin ehkä (olen kahden vaiheilla) olla myymässä omassa kuvassa näkyvää 4003 JG -93:sta. Jos joku haluaa tehdä asiallisen tarjouksen, niin otetaan vastaan. Soitin on ostettu Kitarapajan kautta uutena. Alkuperäinen kova laukku sekä manuaali kuuluu pakettiin.
 
Pientä vyökulumaa ja muutaman millin kokoista maalilohkeamaa lukuun ottamatta, soitin hyvässä kunnossa. Tallamikin kielten yläpuolinen muovilevy (jolla ei tee yhtään mitään) on ajan saatossa kadonnut.
 
Tämä kuuluisi varmaan hoitaa Torin kautta, mutta kun en ole varma myynnistä, niin en sinne laita. Se miksi harkitsen kyseisen soittimen myyntiä, on se, että Rickenbacker ei sovi optimaalisesti nykyiseen soittotyyliini, enkä nykyisin kauhean paljon sillä soita.
 
Epäröinnin syitä onkin sitten enemmän:
 
- soitin on niin helvetin hyväsoundinen
- mukava soittaa
- ulkonäkö viehättää
- historia
- se on Rickenbacker
- se ollut minulla 1,5 vuosikymmentä
- se on mun kaveri
- siinä on stereoulostulo
- siinä on kivat kolmiot otelaudassa
- otelaudassa on ihana lakkapinta
- se on katu-uskottava
- monet ovat kateellisia siitä
- sitä tulee varmaan ikävä
- vuosien päästä iskee iso katumus
 
Saa myös yrittää puhua minut järkiini ja luopumaan myyntiajatuksesta..
 
"Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen
2541
16.02.2007 09:26:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epäröinnin syitä onkin sitten enemmän:
 
- soitin on niin helvetin hyväsoundinen
- mukava soittaa
- ulkonäkö viehättää
- historia
- se on Rickenbacker
- se ollut minulla 1,5 vuosikymmentä
- se on mun kaveri
- siinä on stereoulostulo
- siinä on kivat kolmiot otelaudassa
- otelaudassa on ihana lakkapinta
- se on katu-uskottava
- monet ovat kateellisia siitä
- sitä tulee varmaan ikävä
-
minuuttien päästä iskee iso katumus
 
Älä myy.
 
Nelikielipiru
16.02.2007 12:03:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epäröinnin syitä onkin sitten enemmän:
 
- soitin on niin helvetin hyväsoundinen
- mukava soittaa
- ulkonäkö viehättää
- historia
- se on Rickenbacker
- se ollut minulla 1,5 vuosikymmentä
- se on mun kaveri
- siinä on stereoulostulo
- siinä on kivat kolmiot otelaudassa
- otelaudassa on ihana lakkapinta
- se on katu-uskottava
- monet ovat kateellisia siitä
- sitä tulee varmaan ikävä
- vuosien päästä iskee iso katumus
 
Saa myös yrittää puhua minut järkiini ja luopumaan myyntiajatuksesta..

 
Älä myy tai jos myyt niin lähetä viesti mulle niin veistellään hyvät kaupat... =()
 
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
trackson
16.02.2007 12:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä myy tai jos myyt niin lähetä viesti mulle niin veistellään hyvät kaupat... =()
 
Sullahan on jo ihan liikaakin backereita..
 
"Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 525 26 27 28 29

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «