Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Presari-klubi
1 2 3 4 557 58 59 60 61
hollstro
22.01.2017 18:18:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saa noita talloja suomestakin, esim. Fasulta sai aikoinaan. Thomannilla on myös : https://www.thomann.de/fi/fender_vi … ch_rslt_fender+bass+bridge_119582_0
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Maisteri
26.01.2017 01:21:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Presariruletti pyörii kiivaana...
 
Yllättäen tuli torille 62RI JV Squieri, niin pitihän se tsekata olisko siitä kumppaniksi 57RI JV:lle. Olihan siitä. Just makiasti erilainen. Vähän tummempi saundi, muhkeampi botne kuin 57:ssa. Sustainkin vahvempi. Todella vahvasti resonoiva peli. 57 on sitten napakampi, middlempi saundimaailmaltaan.
 
Tuo '93 Japanin Skuikka saa nyt siis mennäkin. Eiköhän nämä 2 isäntänsä ikätoveripresaria ole nyt just sopivasti ne tarpeelliset piiiiiitkäksi aikaa. *kopkop*
 
okabass
26.01.2017 09:25:22 (muokattu 26.01.2017 09:33:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Saa noita talloja suomestakin, esim. Fasulta sai aikoinaan. Thomannilla on myös : https://www.thomann.de/fi/fender_vi … ch_rslt_fender+bass+bridge_119582_0
 
Aikaisemmassa, esim. -57 PB, tallapalan kierre on tiheämpi. Tossa T-kaupan kuvassa harvempi kierre, sellainen on esim. 60-luvun passoissa. 60-luvun lopussa
se vaihtui t.palaan, jossa on yksi leveämpi ura.
Tuossa originaali -57 PB talla. Erikoista vielä, että pohjalevy niklattu. Myöhemmät kromattuja.
https://www.dropbox.com/s/2rkwspfft824buo/1452056941656.jpg?dl=0
 
kallefuture
26.01.2017 19:02:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Aikaisemmassa, esim. -57 PB, tallapalan kierre on tiheämpi. Tossa T-kaupan kuvassa harvempi kierre, sellainen on esim. 60-luvun passoissa. 60-luvun lopussa
se vaihtui t.palaan, jossa on yksi leveämpi ura.
Tuossa originaali -57 PB talla. Erikoista vielä, että pohjalevy niklattu. Myöhemmät kromattuja.
https://www.dropbox.com/s/2rkwspfft824buo/1452056941656.jpg?dl=0

 
Ton yksurasen kanssa ei saa kieliväliä säädettyy. Leveemmälle. Kierretankonen se olla pitäs. Englannin gear4music myy tollasta tiheämpikierteistä. Koko talla n 70 e kuluineen. Pysyisköhän kielet ja palat paikallaan? Nippelitietoutta: fender 58' pure vintage bass bridge.
Ruokangas käyttää semmosta vissiin vanhemman presarin tallamukaelmaa. Kaksi Tallapalaa. T paloissa säätö keskellä. Mahtaa olla aika kikkailua hienovireen kanssa.
 
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
J.Hollström
26.01.2017 22:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallefuture: Ton yksurasen kanssa ei saa kieliväliä säädettyy. Leveemmälle. Kierretankonen se olla pitäs.
 
Kuka haluu säätää presarin kieliväliä leveämmäksi? Ei siinä pelivaraa ole niin paljoa että alkais soittoon vaikuttamaan, muulloin kuin että E ja G on niin reunalla otelautaa että alkaa häiritsemään soittoa ja lipsumaan otelaudalta pihalle. Mulla on kierrepalat, mut just tsekkailin että melko suoraan menee. Toki mahdollista on hienosäätää välejä mutta enpä näe tarpeelliseksi.
 
Maisteri
27.01.2017 07:07:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Kuka haluu säätää presarin kieliväliä leveämmäksi? Ei siinä pelivaraa ole niin paljoa että alkais soittoon vaikuttamaan, muulloin kuin että E ja G on niin reunalla otelautaa että alkaa häiritsemään soittoa ja lipsumaan otelaudalta pihalle. Mulla on kierrepalat, mut just tsekkailin että melko suoraan menee. Toki mahdollista on hienosäätää välejä mutta enpä näe tarpeelliseksi.
 
Näissä JV:ssä on kierretangolla. Semmosta kerran kokeilin että laitoin yhden uran alemmaksi E ja A. Lyhyempi matka kurottaa. Kai se tuntui ihan jees. Enpä oo hetkeen semmosia tehny vaan vaihtaessa kielet asettunu siihen ns. suoraan, säätämättä ja miettimättä sivuttaissuuntaa.
 
piivei
27.01.2017 08:17:40 (muokattu 27.01.2017 08:21:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Kuka haluu säätää presarin kieliväliä leveämmäksi? Ei siinä pelivaraa ole niin paljoa että alkais soittoon vaikuttamaan, muulloin kuin että E ja G on niin reunalla otelautaa että alkaa häiritsemään soittoa ja lipsumaan otelaudalta pihalle. Mulla on kierrepalat, mut just tsekkailin että melko suoraan menee. Toki mahdollista on hienosäätää välejä mutta enpä näe tarpeelliseksi.
 
Samaa mieltä. Itsellä tuo Roscoe Beck 5 ja siitä olen säätänyt kieliväliä pienemmäksi ja soitettavuus parani kyllä varsinkin kun olen tottunut tiheämpään kieliväliin.
 
Joskus olen tehnyt presarissakin saman ja kielet pysyvät kyllä paikoillaan tallassa mutta totta on että vaara piilee että laitimmaiset kielet tippuvat otelaudalta jos kieliväliä lähdetään leventämään.
 
hollstro
27.01.2017 09:02:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vintagetallalla voi painaa kielillä tallapaloja vastakkain, mitä 1-uraisella ei voi tehdä. Tällä voi eliminoida tallan resonointia. 70-luvun tallat on joskus varsinaisia päristimiä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
kallefuture
27.01.2017 21:00:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Vintagetallalla voi painaa kielillä tallapaloja vastakkain, mitä 1-uraisella ei voi tehdä. Tällä voi eliminoida tallan resonointia. 70-luvun tallat on joskus varsinaisia päristimiä.
 
Tommosta meininkii. Nykyinen g kielen linja irrottaa välillä tallapalaa alaspäin.
 
"kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa
Zambe88
18.02.2017 22:15:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä raapinut päätäni ja miettinyt eri vaihtoehtoja, kun olisi tarkoitus löytää se THE Presari soitinarsenaaliin, kunhan saan ensin Gibsonin liikkumaan eteenpäin.
Pari Presaria MIJ Tokai ja MIM Fenkku on käynyt soitossa ja vaikka hyviä bassoja olivatkin, niin ovat lähteneet silti kiertoon.
 
Onko noista 90-luvun alun MIJ Fendereistä mihinkään?
Olen paria katsellut ja aika hyvään hintaan noita näyttäisi saavan ainakin ulkomailta.
 
Sitten olen katsonut vanhempia Japanin valmisteita ja yksi Greco kuumottelisi aika lailla ainakin tällä hetkellä.
Japanin vintage kiinnostaa kovasti, mutta en perhana keksi, että mitä sitä oikein haluaisi. Toisaalta joku uudempikin käytetty voisi olla jees mutta mutta...
 
Suositelkaahan tietäjät ns. hyviä JV vuosikertoja ja muitakin tärppejä saa antaa, mutta pidetään hintataso siellä alle tonnin hintaluokassa.
 
If it's too loud, you're too old!
hollstro
18.02.2017 22:22:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Japanin Tokait vuosilta 1978-1985
JV Squierit (tehtiin vain 1982 ja 1983)
JV Fenderit, kuten yllä, nämä tosin maksavat jo puolentoista tonnin verran jos jostain löytää
 
Noita Grecoja ja Fernandes:eja kasarin alusta kannattaa myös katsella.
 
Japanin Fenderit kaikilta vuosilta ja nimenomaan ne kalliimmat on yleensä hyviä bassoja. Ne tunnistaa mm. siitä että virittimien tapit ovat samankokoiset kuin jenkkipeleissä. Halvemmissa on reilusti ohuemmat.
 
Noissa Japanin peleissä on yleensä pienemmät kaulat kuin USA:laisissa joita ne imitoivat. Jos muhku kaula on kiikarissa niin katse muualle.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Zambe88
18.02.2017 23:31:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Japanin Tokait vuosilta 1978-1985
JV Squierit (tehtiin vain 1982 ja 1983)
JV Fenderit, kuten yllä, nämä tosin maksavat jo puolentoista tonnin verran jos jostain löytää
 
Noita Grecoja ja Fernandes:eja kasarin alusta kannattaa myös katsella.
 
Japanin Fenderit kaikilta vuosilta ja nimenomaan ne kalliimmat on yleensä hyviä bassoja. Ne tunnistaa mm. siitä että virittimien tapit ovat samankokoiset kuin jenkkipeleissä. Halvemmissa on reilusti ohuemmat.
 
Noissa Japanin peleissä on yleensä pienemmät kaulat kuin USA:laisissa joita ne imitoivat. Jos muhku kaula on kiikarissa niin katse muualle.

 
Kiitokset näistä tiedoista!
 
Eikö Grecot ja Fernandesit ja useat muutkin tuotemerkit ole aika pitkälti Fujigenin valmistamia, vai olenko väärässä?
 
Tuo katselemani Greco osuu juurikin tuohon kasarin alun pre JV aikaan ja vaikuttaisi erittäin asialliselta peliltä.
 
Hakusessa on juurikin pienempi kaula ennemmin kuin ns. 50-luvun pesäpallomaila.
 
If it's too loud, you're too old!
hollstro
18.02.2017 23:59:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fernandes on valmistaja, Fujigen Gakki teki Grecoa. Tokai teki myös Fernandesille, Samoin Fender Japanille.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
okabass
19.02.2017 04:54:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: JV Squierit (tehtiin vain 1982 ja 1983)
 
Ok. Sitten tämä mun Squju P on noilta vuosilta. Olin vähän epävarma vuodesta koska ostin sen -84 tai -85. Sarjanumero oli (lätkä hävinnyt) about 25000. On pysynyt arsenaalissa kaikki nämä vuodet koska niin hyvä. Tai oikeastaan käytössä on kaula, runko ja kiristimet.
 
hollstro
19.02.2017 09:23:24 (muokattu 19.02.2017 09:23:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ok. Sitten tämä mun Squju P on noilta vuosilta. Olin vähän epävarma vuodesta koska ostin sen -84 tai -85. Sarjanumero oli (lätkä hävinnyt) about 25000. On pysynyt arsenaalissa kaikki nämä vuodet koska niin hyvä. Tai oikeastaan käytössä on kaula, runko ja kiristimet.
 
Kaulan päähän on yleensä lyijykynällä merkattu kuukausi, päivä ja vuosi: https://goo.gl/photos/A6mFHyeJsSY9tFaF6
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
okabass
19.02.2017 14:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Kaulan päähän on yleensä lyijykynällä merkattu kuukausi, päivä ja vuosi: https://goo.gl/photos/A6mFHyeJsSY9tFaF6
 
Ok. Tuota en muista nähneeni. Ehkä hävisi kauan sitten, kun poistin polylakan ja laitoin nitrolakan. Eipä sitä -85 ajatellut, että olisi ollut joskus tärkeä merkintä
 
J.Hollström
19.02.2017 14:29:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ok. Tuota en muista nähneeni. Ehkä hävisi kauan sitten, kun poistin polylakan ja laitoin nitrolakan. Eipä sitä -85 ajatellut, että olisi ollut joskus tärkeä merkintä
 
Orkkis shimmissäkin on leima.
 
https://1drv.ms/i/s!AoF6QS18UUdAk2TeZAWE_gRL1mcv
 
hollstro
19.02.2017 15:11:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ok. Tuota en muista nähneeni. Ehkä hävisi kauan sitten, kun poistin polylakan ja laitoin nitrolakan. Eipä sitä -85 ajatellut, että olisi ollut joskus tärkeä merkintä
 
Tossa mun kuvassa on nitrolakattu peli, JV Fender:in kunkkumalli.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
okabass
19.02.2017 15:46:15 (muokattu 19.02.2017 15:51:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Orkkis shimmissäkin on leima.
 
https://1drv.ms/i/s!AoF6QS18UUdAk2TeZAWE_gRL1mcv

 
Ok. En kyllä tuotakaan muista. Ehkä ei shimmiä ollutkaan. Siis mun kaulan lavassa oli Sqiuer. Ja pienellä by 7ender.
Aika tarkkaan kuvan kaltainen. Kaularaudan yläpää on piilossa, eikä tulpattu eikä skunk stripea kuten kuvassa. Runko mulla varmaan leppää tms. Ei saarnia. Niin ja kiristimet on 60-luvun tyyliset Klusonin kopiot.
https://reverb.com/uk/item/2748102- … n-bass-83-84-3-tone-sunburst-sq-mij
 
J.Hollström
19.02.2017 15:53:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Ok. En kyllä tuotakaan muista. Ehkä ei shimmiä ollutkaan. Siis mun kaulan lavassa oli Sqiuer. Ja pienellä by 7ender.
Aika tarkkaan kuvan kaltainen. Kaularaudan yläpää on piilossa, eikä tulpattu eikä skunk stripea kuten kuvassa. Runko mulla varmaan leppää tms. Ei saarnia. Niin ja kiristimet on 60-luvun tyyliset Klusonin kopiot.
https://reverb.com/uk/item/2748102- … n-bass-83-84-3-tone-sunburst-sq-mij

 
Eli aika pitkälti sama kuin tämä?
https://1drv.ms/i/s!AoF6QS18UUdAk2neZAWE_gRL1mcv
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 557 58 59 60 61

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «