Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez bassot?
1 2 3 4 5 618 19 20 21 22
J.Hollström
06.02.2007 19:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse tilasin eilen tämän basson http://www.thomann.de/fi/ibanez_srx595_tgf.htm toivottavasti tämä on hyvä, osaako joku sanoa omaa mielipidettä tästä vempaimesta? Ja offtopicina tähän et kuin kauan suunnillee kestää et tuo basso tulee thomannilta kun tilasin sen eilen? saatavuus merkissä oli kaikki vihreitä silloin.
 
Ko. bassosta en osaa sanoa muuta kuin että hieno on ja eikös nuo Zibanezit oo kauheita myllyjä, elikkäs varmaan hyvä.
 
Viikossa ne yleensä on tullut jos vihiriää on vilkutellu. Joskus allekin.
 
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
potatomoto
06.02.2007 19:33:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite soittelen kans tollasella BTB-sarjalaisella, 400Qm on malli, tosiaan pidempi skaala on ainakin miulle ihan mukava soitettava, kohtuu isokätinen kun olen.
Soundi on myös helposti muokattavissa ja hyvin ainakin itselle sopivan soundin löysin.
Tuli samalla tutustuttua Elixirin kieliin enkä enää pois vaihda:) just sopivan liukkaat ja helpot soitettavat.
Kaiken kaikkiaan laadukas peli, torilta ostin viime marraskuussa hintaan 460e uutena ois ollu paikallisessa liikkeessa 545e
 
Joo.
basisssiiisisti
07.02.2007 18:14:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä soittelen tuolla Ibanez SR 505:lla jonka ostin tuossa jokin aika sitten ja tyytyväinen olen siihen ollut kyllä:) kaula sopii käteen ja basso on erittäin kevyt :P
 
-Ibanez Sound Gear-
leksi-B
07.02.2007 20:03:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä soittelen tuolla Ibanez SR 505:lla jonka ostin tuossa jokin aika sitten ja tyytyväinen olen siihen ollut kyllä:) kaula sopii käteen ja basso on erittäin kevyt :P
 
Ostin aivan saman kesällä ja todella tyytyväinen :)
 
Jos et soita ni et opi!
sunder
07.02.2007 22:09:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan nää ibanezit kauttaaltaan perusvarmoja pelejä ja hyviä hinta-laatu -suhteeltaan, mut itelläkin alkanu tuntuun et omastakin puuttuu se "jokin". Ehkä vähän persoonattomia soittimia niinku joku on joskus kuvaillu. Paitsi vanhat ibanezit, niissä on jo vähän sitä jotain :)
 
"tuo soundi oli niinku ois kissanpennuilla soittanu" -Lemmes
Lego
09.02.2007 12:09:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez on mulle luottopeli kitarapuolella ja kun basso piti hommata niin enpä muita merkkejä edes harkinnut. Torilta löyty tämmönen:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/17166.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/17167.jpg
 
Erittäin hyvä beissi hintaisekseen, toimiva, tyylikäs ja kaikin puolin ok muutenkin.
 
I Wage War!
sunder
09.02.2007 13:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilta löyty tämmönen:
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/17166.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/17167.jpg
 
Erittäin hyvä beissi hintaisekseen, toimiva, tyylikäs ja kaikin puolin ok muutenkin.

 
Komia ku mikä, onnittelut. Eikä ole kyllä mikään yleisin malli, en ole tuommosta atk-sarjalaista nähny tuota yksilöä lukuunottamatta.
 
"tuo soundi oli niinku ois kissanpennuilla soittanu" -Lemmes
Lego
09.02.2007 13:18:59 (muokattu 10.02.2007 08:19:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komia ku mikä, onnittelut. Eikä ole kyllä mikään yleisin malli, en ole tuommosta atk-sarjalaista nähny tuota yksilöä lukuunottamatta.
 
Kiitokset, itse rajasin tällä ulkonäöllä ja spekseillä malliksi ATK400
 
http://ibanezregister.com/Gallery/basses/atk/gal-atk400.htm
 
Mielestäni erittäin pätevä ostos!
 
I Wage War!
Ville S
09.02.2007 14:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GSR on ihan ookoo, varmasti hintaluokassaan hyvä vaihtoehto.
Kannattaa testata luonnollisesti onko kaulassa häikkää.
 
Jos pystyy vaan pikkasen enemmän laittaa rahaa bassoon, suosittelen jotain soundgear mallia.
 
Pallisti
09.02.2007 14:20:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilta ostin noin kuukaus sitten SR305:sen, johon vaihdettu EMG:t....no, eipä tuosta mitään pahaa ainakaan voi sanoa.
 
No mulla on EMG:t omassa värkissäni ja voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että EMG:t lyö laudalta kaikki ibanezin käyttämät mikit. En tiedä onko kaikissa EMG:n aktiivivehkeissä semmosta ominaisuutta, että ne voi kytkeä rinnan, jesh eli 9w sijaan 18w.
 
"Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego www.collarbone.org www.myspace.com/collarboneband
kauhu-köös
09.02.2007 18:31:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hei tuli sellanen mieleen, ettei kellään olis ollu iban sr506? itte kuolaillu kyseistä vehjettä, enkä ole mistään vielä bongannut livenä, tack
 
Paskallakin on tekijänsä, jokainen pissis on mahdollisuus, herrasmies yrittää aina...
Modulaatio
09.02.2007 19:50:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mulla on EMG:t omassa värkissäni ja voin hyvällä omallatunnolla sanoa, että EMG:t lyö laudalta kaikki ibanezin käyttämät mikit. En tiedä onko kaikissa EMG:n aktiivivehkeissä semmosta ominaisuutta, että ne voi kytkeä rinnan, jesh eli 9w sijaan 18w.
 
Vai lyö kaikki Ibanezin käyttämät mikit ? Omassa Ibanezin SR3000E on ihan alkuperäisinä mikkeinä Bartolinit kiinni..
 
Prkele
Araknofobia
09.02.2007 20:25:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäisen bassoni olen nyt päättänyt hommata. 5-kielinen Ibanez. Mallia en tarkalleen muista, olisiko ollut BTB... Ensimmäiseksi bassoksi 5-kielinen, mitä mieltä olette? Kannattaako hommata 5-kielinen heti alkuun? Kitaraa olen soittanu kolmisen vuotta, ja bassoakin jonkin verran. Kun jonkin verran olen kuullut haukuttavan noita 5-kielisiä, nimenomaan ensimmäiseksi bassoksi. Hemmetin hyvä sillä vaan oli soittaa!
 
sunder
09.02.2007 20:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäisen bassoni olen nyt päättänyt hommata. 5-kielinen Ibanez. Mallia en tarkalleen muista, olisiko ollut BTB... Ensimmäiseksi bassoksi 5-kielinen, mitä mieltä olette? Kannattaako hommata 5-kielinen heti alkuun? Kitaraa olen soittanu kolmisen vuotta, ja bassoakin jonkin verran. Kun jonkin verran olen kuullut haukuttavan noita 5-kielisiä, nimenomaan ensimmäiseksi bassoksi. Hemmetin hyvä sillä vaan oli soittaa!
 
Ainakin BTB555 on asiallinen kampe. Harkitsin jopa ostamista, mutta päädyin tähän SR500:een kun ei ole tarvetta B-kielelle.
 
Jos tuntuu hyvältä kätteen ja tarvit 5-kielisen niin miksipäs ei.
 
"tuo soundi oli niinku ois kissanpennuilla soittanu" -Lemmes
Araknofobia
09.02.2007 23:22:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin BTB555 on asiallinen kampe. Harkitsin jopa ostamista, mutta päädyin tähän SR500:een kun ei ole tarvetta B-kielelle.
 
Jos tuntuu hyvältä kätteen ja tarvit 5-kielisen niin miksipäs ei.

 
Itseasiassa taisi olla juuri tuo BTB555. Hyvältähän se tuntui soittaa. Kaula ei ollut läheskään niin halko kuin päälle päin näytti. Aika näppärä oli soittaa. Ensi viikolla käyn hakemassa kaupasta pois kera Peaveyn vahvistimen.
 
Rantsula
11.02.2007 23:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut tuo Iban tr70 jo varmaan 7-8 vuotta. Normaaliskaalalla 34" ja tällä hetkellä E-vireessä. Soittelin sillä monta vuotta H-vireessä 60-130 setillä, nyt vaihdoin siihen 40-60-85-105 setin ja ylärekisteri toimii kohtalaisesti tuossa, keskibassotaajuudet eivät mielestäni toimi aivan parhaimmalla tavalla vaikkakin olen säätänyt kielet mahdollisimman lineaarisesti mikkien kanssa linjaan. Jumbo nauhat eivät myöskään ole mieleeni, koska kielet pitää jättää aika ylös ettei nauhat rupea särisemään. Eli tuo on hieman raskassoutuinen soittaa, varsinkin nopeissa rokkiralleissa toivoisi hieman matalampia nauhoja ja ehkä meikäläiselle liian paksu kaula, osassa soittamistani 5-kielisistä on mielestäni samantuntuinen kaula. Kaipailisin yläpäähän lisää jatkuvuutta, taannoin kokeilin tätä myös A-D-G-C vireessä 25-85 setillä ja se toimi mainiosti. Nauhatonta harkitsen myös seuraavaksi soittimeksini.
 
Kai täs viäl soittamaan oppii. :D
balzary
12.02.2007 10:01:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumbo nauhat eivät myöskään ole mieleeni, koska kielet pitää jättää aika ylös ettei nauhat rupea särisemään.
 
Sulla on jotkut nauhat toisia korkeammalla, rätinät ei riipu nauhojen koosta. Homma hoituu nauhojen hionnalla kuntoon.
Rantsula
12.02.2007 10:48:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nuo varmaankaan paljoa ole korkeammalla? Mitä tuollainen nauhojen hionta kustantaisi, tai nauhojen poisto? Kuka niitä tekee hesassa? Kielet pidän kyllä soittotapani takia varsin lähellä otelautaa, joten soittotekniikastani johtuen nämä jumbot eivät ole mieleeni.
 
Kai täs viäl soittamaan oppii. :D
balzary
12.02.2007 11:29:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei nuo varmaankaan paljoa ole korkeammalla?
 
Joku yksittäinen nauha siellä voi olla korkeammalla, aiheuttaen särinää. Jos soittaessa tietyiltä nauhalta särisee, niin mahdollisesti seuraava (ylempi) nauha on korkeammalla.
 
Nauhojen hionta ei varmaan hirveästi kustanna. Homman voi teettää varmasti kellä tahansa kitaran korjaajalla.
Rantsula
12.02.2007 12:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nopeasti soitettaessa nuo e ja a-kielet särisevät helposti, kun ei aina välttämättä jaksa/ehdi painaa kieltä tarpeeksi lujaa (tottunut kitaraan). Pitääpä soitella noista hionnoista.
 
Kai täs viäl soittamaan oppii. :D
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 618 19 20 21 22

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «