Muusikoiden.net
05.12.2016

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez bassot?
1 2 3 4 516 17 18 19 20
yt
01.09.2006 20:43:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli. Olen ostanut Ibanez basso noin puoli vuotta sitten ja haluaisin kuulla muitten mielipiteitä yleisesti Ibanez:sta, koska en ole muilla bassoilla ole soittanut.

Maliilla ei ole väliä!

lerpe
01.09.2006 20:49:30

Itellä on palvellut uskollisesti n.3v gsr205. Ei ole ollut mitään ihmeellisempää kuin vaihdon tehtaan kielet uusiin tuossa parikuukautta sitten. Jotenkin tuo erottui hintansa puolesta bassoa etsiessä ja se sopi kouraan ku kivi. Päivääkään en ole ostosta katunut.

Basisti vapaalla. Ota koppi.
Santtu_123
01.09.2006 20:51:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensimmäinen bassoni on Ibanez SR-505, ja hyvin pelittää. Erinomaisen kevyt soittaa (pakkp kun olen kitaristi ja omistaa heikot sitaristin sormet :D ).
Ei voi kuin kehua, soundia saa laidasta laitaan.

yt
01.09.2006 20:53:25

juu. tyytyväinen minäkin olen ollut. ei mitään ihmeellistä ole tullut vastaan.

Nieby
01.09.2006 21:20:26

no siis. asiahan on niin, että ostin abouttia puoltoista vuotta sitten iban gsr180, ja nyt pistin sen eb vireeseen ja jumalauta että tykkään sen soundista! ikinä en tuosta bassosta luovu. joku voi sanoa että ei ole mikään hyvä basso, koska hintaa on vain 200€ ,.,

mutta pääasia että itse tykkään. suosittelen siis ibanezeja muillekin basisteille ja bassosta kiinnostuneille.

sunder
01.09.2006 21:37:58 (muokattu 01.09.2006 21:40:34)

Gsr200:sesta siirryin bränikkään sr500:seen ja onhan se ero saundissa ja soitettavuudessa kuin yöllä ja päivällä. Kaula on parhain mihin olen tähän mennessä törmännyt. Saundi on aivan eri maailmasta verrattuna tuohon halpisbassoon, säätömahdollisuuksia riittää ja saundi on paljon selkeämpi, tosin noi elixirin kielet (vakiona) on ehkä järkytys tumppusaundia hakeville. Paskaa näkyy kielissä jo olevan ihan kunnolla, mut trebleä saa silti leikata. Keittämällä menee varmaan vielä vuoden!? Jos tykkää kolinasta...

E: Hinta-laatu -suhteeltaan aivan huippu. Miinuksena bodyn materiaalin pehmeys(mahonki). Släppäilystä on mulla jäänyt kynsistä jälkiä bodyyn kielten alle ja jälkiä tulee helposti muuallekin. Mutta onpahan muutaman vuoden päästä soitetun näkönen :)

boondoc
01.09.2006 21:55:03

muuta en voi sanoa ku että erittäin laadukkaita ja hyviä.

helvetin hyvii ja nopeita soittaa.

mulla on 1 ibanez ollu vuosia ja se on hyvä mihin vaan..
-rockiin
-heavyyn
-slappiin/funkyyn
-poppiin

okei...ei välttis jazziin mut mix ei.mut silti ei.

suosittelen lämpimästi.

meeza
01.09.2006 21:59:55

Itellä on palvellut uskollisesti n.3v gsr205. Ei ole ollut mitään ihmeellisempää kuin vaihdon tehtaan kielet uusiin tuossa parikuukautta sitten. Jotenkin tuo erottui hintansa puolesta bassoa etsiessä ja se sopi kouraan ku kivi. Päivääkään en ole ostosta katunut.

Jep, samaisella bassolla tuli soiteltua nelisen vuotta, enkä keksi oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Hinta-laatusuhteeltaan erinomainen ja todella kompakti kaula viisikieliseksi.

[12:21:28] [ysuviy]: ruokaa saa kraanasta
boondoc
01.09.2006 22:16:04

Jep, samaisella bassolla tuli soiteltua nelisen vuotta, enkä keksi oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Hinta-laatusuhteeltaan erinomainen ja todella kompakti kaula viisikieliseksi.

mä en oo oikee koskaa innostunu 5 kielisestä enkä osa soittaa 5 kielisellä mut iboista pitää sanoo et ne on OIKEESTI HYVII!

älä osta halpista vaa kerralla kunnollinen ni ei tartte vaihtaa iha just!

mä oon jazz basso ukkoja mut ibanez on ja tulee aina olemaan 1 mun bassoista!

osta ibanez.

testaa vaik kaikkii ja kelaa mikä tuntu parhaalta paitsi niit on nii montaa mallia et sit et osaa päättää ku ne on melkee kaikki hyvii!!!

se on kestävä ja saundi hyvä ja muut tilpehöörit laadukkaita kuten sähkö ja metalliosat jne!!!!

oikeeta valintaa oot tekemässä!!!

paljo ois muuten budjetti????

boondoc
01.09.2006 22:18:29

noi soundgearit on mun mielestä ehkä yksii parhaita!!!!

TommiW.
02.09.2006 10:36:01

Oon ite aika paljon jossain vaiheessa rämpytellyt ibaneeseilla.
Mulla on ollut viiskielinen sdgr, kuuskielinen japanilainen sr, kuuskielinen vanhempi BTB ja alkupään Gary Willis-signature, joka on siis nauhaton.

Kelpo pelejä. Kuuskielisestä sr:stä en kauheesti tykkäillyt, ongelmia oli elektroniikan kanssa välillä runsaastikin. Muuten ihan kestäviä pelejä, perushyvää saundia tuuttaa.
BTB:stä diggasin ehkä eniten leveämmän kieltenvälin ja 35"-skaalan takia.
Myös tehokas kolmialueinen EQ-laskettakoon kyseisen soittimen plussaksi. Kyseistä ritsaa löytyy soittonäytteestäni, tosin paljasta saundia ei kauheasti ole kun innostuin vatkaamaan wahhia liikaa.

SDGR- ja SR-sarjojen bassoissa on melko kapea kieltenväli ja ohut kaula, joten ne sopinevat pilitysmiehille ja plekulla soittaville hyfin. BTB-sarja oli enemmän jötkömallia.

" Bassolle tätä samaa ideaa on soveltanut ainakin Billy Sheehan (ja m.netin Wasara ;o)" -Juki68 "Tietenkin olet pervo, liittymättä musadiggailuusi." -Arva
Visakoivu
02.09.2006 12:43:24 (muokattu 02.09.2006 13:01:48)

Itselläni on Ibanez RB 999 vuodelta 1986. Ihan hyvin toimii vieläkin. Tosin aikaisemmat omistajat ovat modanneet bassoa jonkun verran, mutta muuten oikeinkin kestävä ja hyvälaatuinen basso. Uusista Ibanezeista ei ole kauheasti kokemuksia.

http://cgi.ebay.com/Rare-Ibanez-RB- … 8080QQcmdZViewItem#ebayphotohosting (kuvassa oikealla oleva basso)

E:Typo

pasikaikkonen
02.09.2006 12:49:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tzäp !

nuo ovat hinta / laatu suhteeltaan hyviä pelejä.
aikalailla olen samoilla linjoilla aiksemmin tähän kirjoittaneiden kanssa.
en varsinaisesti ole merkkiuskollinen mutta näissä olen toistaiseksi pysynyt.

nykyään mulla on 4-kielinen artcore (nauhaton) sarjan basso ja olen siihen oikein tyytyväinen.
jos siitä jotain negatiivista haluaa kaivaa, niin mikin voisi vaihtaa vähän parempaan.
no toisaalta sama homma on ollut kaikissa vastaavan hintaisissa laitoksissa mitä on vastaan tullut.
rakenne on kuitenkin kunnossa eli soi hyvin ja pitkään.

olen vielä kahden vaiheilla laittaakko lisäksi 5-kielinen btb sarjan basso ( ja tehdä siitä nauhaton) vai suoraan gary willis nauhaton.

noista perinteisistä valtamerkeistä en niin perusta, kun ovat mun kouraan omituisen tuntoisia.
yleensä niissä on liian paksu kaula. soundi sinällään on toki hyvä.
ei ole ensimmäinen kerta kun joku 2000e hintaluokassa oleva basso menee takisin hyllyyn huonon soitettavuuden vuoksi... eli halvemmalla (onneksi ) tulen toimeen.

SPINAL TZÄP !!! Kyllä, Olen osa ongelmaa !!! oulunseudulla asuvat kosketinsoittajat, jos kuvauksessani olevat musatyylit kiinnostavat niin otappa yhteyttä !!!
Dacatch
02.09.2006 12:51:47

Kuukausi sitten ostin tuon BTB 555:n, ja kovasti pidän. Heti kun tuolla kaupassa soittelin, niin tuntui täydelliseltä. Pienen totuttelun jälkeen 35" skaala ja tuo isompi kieliväli vain helpottavat soittoa näinkin isokätisellä ihmisellä.

Soundit ovat erinomaiset, ja basson omasta EQ:sta helposti muokattavissa.

Muuten, pitääkö tuota body jollain vahata/öljytä tms, kun ei ole lakkaa päällä?

"Wish in one hand, shit in the other, see which fills up first" - Old Wilkinson family saying
sunder
02.09.2006 13:20:38

Muuten, pitääkö tuota body jollain vahata/öljytä tms, kun ei ole lakkaa päällä?

Ei... On kai siinä joku ohut himmeä lakka?

Dacatch
02.09.2006 13:42:28

Ei... On kai siinä joku ohut himmeä lakka?

Onhan siinä joku pintakäsittely tms. mutta tarkoitin tuota paksua polymitänytonkaan lakkausta.

Ja eihän tuolle luultavasti mitään tarvitse tehdä, kunhan varmistelen.

"Wish in one hand, shit in the other, see which fills up first" - Old Wilkinson family saying
pehko
02.09.2006 19:30:01

Torilta ostin noin kuukaus sitten SR305:sen, johon vaihdettu EMG:t....no, eipä tuosta mitään pahaa ainakaan voi sanoa.

HEAVY...FUCKING...METAL!
boondoc
06.09.2006 21:17:33

Torilta ostin noin kuukaus sitten SR305:sen, johon vaihdettu EMG:t....no, eipä tuosta mitään pahaa ainakaan voi sanoa.

EMG:t on mun mielestä hyvä valinta.

mun jazz bassossa on skulannu tosi hyvin ku sain säädettyä niitä eräänki kerran! siis nostanu ja laskenu jne...en ees jaksa kertoo millasen projektin oon ottanu eteeni mut...nyt on oikeet asetukset ja saundaa sikahyvin!

ne on aika tehokkaat mikit ja toimivat! niil saa tosiaan aikasex aika hyvän buustin saundiin! joo kaikil on oma korva et miten buustaa ja mikä se käsite siit on mut mulla just oikein.ne on tosi herkät ottamaan saundia ja vahvistamaan sitä!

kyl mä suosittelen EMG:n aktiiveita jos aktiiveil haluu lönkötellä menemään! juurtuno niihin ni en muita oikee mielellään enää lähtis ottamaankaan!!

mut niitten säädöi eli korkeuksis saa olla tosi tarkka et saat etu ja takamikit saundaa oikeenlailla. nimimerkil kokemusta on. sit ku ne saa siihen malliin ni that's it!

epeli
08.09.2006 08:56:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on btb405qmtk ja olen erittäin tyytyväinen. raumalta ostin hintaan 520€

"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
Progbass
08.09.2006 09:18:02

Itsellä oli vuoden 2000 SR-406 6-kielinen, myin sen pois vaihtelun vuoksi, ja vaahtera rungon takia se muutenkin oli ehkä liian painava, mutta muuten hyvä basso, hyvä sustain, jämäkkä H-kieli, helppo soittaa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 516 17 18 19 20

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti