Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: EMG aktiivimikit
1 2 3
IiroK
12.09.2006 13:48:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla schecterissä emg-aktiivit. Ei ole tähän asti mitään moittimisen sijaa tullut.
 
Ei lähde
Antti K.
12.09.2006 13:50:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla schecterissä emg-aktiivit. Ei ole tähän asti mitään moittimisen sijaa tullut.
 
P ja J systeemeissä EMG:t loistavat. Nythän on EMG:ltä tullut musarimikkikin. Onkos kellään kokemusta siitä?
 
Myytävänä EBS Gorm 2x10" 300W loistocombo!
pehko
12.09.2006 13:51:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5 kielisessä Ibazza EMG:t joo, ja ne on hyvät...
 
HEAVY...FUCKING...METAL!
faffbey
13.09.2006 13:34:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko kokemuksia EMG:n aktiivimikeistä?
 
mulla on tokain jazzbassossa nämä ja saundi on mulla ainakin hyvä.
 
sitä vaan että onko joillain moittimista/kehumista näistä. tai yleistä kommenttia.
 
ja Southern Rockia soitellaan eli vielä jos joillain ois parempia vaihtoehtoja tähän tyyliin.
 
styrkka on AMPEG 300 W SVT CLASSIC ja kaappi 4x10 refleksi

 
EMG:t on saatanasta. Ne on hyvät jos kokee että oma soitto on muuten liian dynaamista ja rouheeta. Muna ja sielu pois soitosta, jonbonbovi kansa tykkää.
 
rijopu
13.09.2006 17:15:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EMG:t on saatanasta. Ne on hyvät jos kokee että oma soitto on muuten liian dynaamista ja rouheeta. Muna ja sielu pois soitosta, jonbonbovi kansa tykkää.
 
Onkos nyt sitten näin...
 
Wilkeson
21.09.2006 20:14:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EMG:t on saatanasta. Ne on hyvät jos kokee että oma soitto on muuten liian dynaamista ja rouheeta. Muna ja sielu pois soitosta, jonbonbovi kansa tykkää.
 
täälähän on siis sit bon jovi kansaa yllin kyllin!!!
 
kiva homma!
 
eli toisinsanoen EMG:t on paskat.
 
vaikka mua ne on palvellu joku 7 vuotta saatanan hyvin! mut kai sit oon jovi kansaa! :)
 
mut kaikil omat mielipiteet!
 
paskaax näist kinastelee sen enempää.mut sul on kai vaan huonoi kokemuksia?
 
paskisti
22.09.2006 23:47:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite on aktiiveista yleensäkin huomannut sen että sormensa soittaa helpommin ruvelle kuin passiivisilla, johtuu kai kompressoituvasta saundistaan. Siitä tulee nimittäin sellainen tunne, että ei vaan lähde kunnolla, vaikka tulee kuumempi signaali kuin passiiveilla.
 
Soittamalla siitä selviää
Typhus
23.09.2006 23:00:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite on aktiiveista yleensäkin huomannut sen että sormensa soittaa helpommin ruvelle kuin passiivisilla, johtuu kai kompressoituvasta saundistaan. Siitä tulee nimittäin sellainen tunne, että ei vaan lähde kunnolla, vaikka tulee kuumempi signaali kuin passiiveilla.
 
Onko ollu 9Volttia vai 18V? 18V:ssä pitäs olla enemmän dynamiikka ja ei pitäs mennä niin herkästi ruvelle puhutaan.
 
Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva
calster
17.11.2008 20:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jebajebajebaa.. Vanhaa ketjua ylös.
 
Joo elikkäs, mulla on passiivi EMG-HZ:eet aktiivietusella, niin kysyisin miten saundillisesti ja tatsillisesti eroo aktiivi 35-DC mikkeihin?.
 
Kompressoiko nuo 35:set saundia, vai mitä ne tekee :) ? ..verrattaen mielellään HZ-mikkeihin.
 
..antaa mennä vaan ilman paniikkia...
calster
17.11.2008 20:44:19 (muokattu 17.11.2008 20:45:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..perkll. meikä säätää menee ,hahah......
 
..antaa mennä vaan ilman paniikkia...
Antti K.
17.11.2008 20:47:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P ja J systeemeissä EMG:t loistavat. Nythän on EMG:ltä tullut musarimikkikin. Onkos kellään kokemusta siitä?
 
Tämmöttisiä oon näköjään kysellyt pari vuotta sitten. Nythän mulla on moniaita kuukausia ollunna tuo EMG:n musarimikki StingRayssa, ja täytyy myöntää että tuhti peli on. Sanoinkin myyjälle (kiitos vaan Unskis), että ostamatta en testaa! Sähköt laitoin 24v (ei eräiden ehdottamat 240v kuitenkaan). Vähän erilainen kuin perus StingRay soundi, mutta hyvä kun mikä.
 
HZ versus 35 en valitettavasti pysty jeesaamaan.
 
horgath
17.11.2008 21:24:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu mitä hakee.. ja millä tatsilla ja välineillä rempoo ylipäätään menemään. Itellä oli emg-hz mikit parivuotta käytössä ja sit hommasin emg 35-dc:t jotka palvelee ainakin mua paremmin.. Aika samanlainen soundi noissa on keskenään mun mielestä,mut noi aktiivit tuuppaa enemmän ulos.emg:t on ylipäätään tunnistettavat, artiguloivat mikit ja aika hifit..:D
 
Kallekorvola
17.11.2008 21:42:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vanhassa bassossa oli DC40, ja niin hyvä soundi oli, et jos saisin laklandiin jostain jotkut custom-mallit, hankkisin miettimättä heti...
 
tossa DC40:ssä oli muuten AIVAN TÖRKEEN KOVA outputti. piti vaihtaa etuasteen putket epäherkempiin, ettei ois menny ruvelle koko ajan. 18volttisena oli mulla, koska toi 9v systeemin kompressoituminen alkoi häiritä hieman.
 
JaS
22.11.2008 00:34:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas... Tämän perusteella menee nyt EMG P/J setti 18V testiin, jos saan 2 patteria mahtumaan basson sisään. :)
 
Antti K.
22.11.2008 09:14:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaahas... Tämän perusteella menee nyt EMG P/J setti 18V testiin, jos saan 2 patteria mahtumaan basson sisään. :)
 
Laita tuo, menee vähän pienempään tilaan kuin 9v paristo. Minä laitoin.
 
http://cgi.ebay.com/EMG-pickups-24- … 05|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
 
rijopu
22.11.2008 11:20:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laita tuo, menee vähän pienempään tilaan kuin 9v paristo. Minä laitoin.
 
http://cgi.ebay.com/EMG-pickups-24- … 05|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

 
Kuinkas kauan toi jaksaa syöttää virtaa aktiiveille? Mielenkiintoinen ratkaisu tuo kyllä on. Saako noita paristoja ihan Suomestakin?
 
Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää... kalamies#14 >-)))> Haista basso!: Antitrendi Cityman
Antti K.
22.11.2008 12:13:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas kauan toi jaksaa syöttää virtaa aktiiveille? Mielenkiintoinen ratkaisu tuo kyllä on. Saako noita paristoja ihan Suomestakin?
 
Aika näyttää.
 
Eiköhän noita saa:
 
http://www.nierle3.com/fi/tuote/586 … y-Paristot_-_A23-_K23A_-_LRV08.html
 
http://www.akkunetti.fi/product_inf … th=144_171&products_id=1991&osCsid=
 
Elektroniikkatarvike: LR23A, Paristo 12V 28x10mm SONY, 0,82e alv 0%
 
Aktiiviselle basistille passiiviset mikit bassoon ja ...
JaS
23.11.2008 22:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laita tuo, menee vähän pienempään tilaan kuin 9v paristo. Minä laitoin.
 
http://cgi.ebay.com/EMG-pickups-24- … 05|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

 
Kiitos ideasta, taidan kokeilla jossain vaiheessa. Taidan kuitenkin kokeilla vaan kahdella tollasella 12v patskulla. Modaa vaan tohon takakanteen paikan, ni eiköhän sillä pääse jo pitkälle.
 
Mites vaikutti 24v soundiin? Olin huomaavinani jotain pientä munan lisääntymistä tossa 9v vs. 18v. Jotenki tuntuu, et attacki potkii lujempaa ja sit äänet soi jotenkin täyteläisempinä ja eläväisempinä. Ja katos tosiaan se kompressio humahdus, ku kääntää volapotikkaa täysille. Onpas varmaan selkeesti selitetty... Täytyy lopettaa ennen, ku rupeen käyttää viinisanastoa. :D
 
horgath
25.11.2008 09:45:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli vaan mieleen että löytyykö tohon emg:n 18 voltin modaukseen suomenkielisiä ohjeita mistään?ja onko sillä mitään merkitystä että onko aktiivi-tai passiivi etuaste? osaisko joku sen selkeesti selittää. Oon jo kertaalleen sakset ja kolvi kädessä ollut mut en oo sit viittinyt alkaa väsää jos hajoitan koko systeemin
 
Sir Härö
25.11.2008 12:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli vaan mieleen että löytyykö tohon emg:n 18 voltin modaukseen suomenkielisiä ohjeita mistään?ja onko sillä mitään merkitystä että onko aktiivi-tai passiivi etuaste? osaisko joku sen selkeesti selittää. Oon jo kertaalleen sakset ja kolvi kädessä ollut mut en oo sit viittinyt alkaa väsää jos hajoitan koko systeemin
 
Itse olen niin paska kolvin kanssa että vien aina jollekin käsistään taitavammalle jos tarvii eloktroniikan kanssa pelleillä. Paikallisessa musaliikkeessä ottivat 10 euroa elektroniikan uudelleen asentamisesta. Tai siis piuhojen uudelleen kolvaamisesta.
 
On totta että 10 eurolla saa halpahallista paskimman mahdollisen kolvin ja pätkän tinaa, mutta kädentaitoja ei rahalla osteta. Tuskin 20 euroa (+tarvittavat osat) enempää maksaa teetättää tuo modaus ihan soitinliikkeessä.
Hyvä puoli tossa "virallisella" puolella teetättämisessä on myös se että jos meneepi vituiksi niin vastuu on sillä joka modauksen tekee. Ja mikäli piuhat alkavat irtoilemaan ja kopasta löytyy kylmiä juotoksia niin onhan työnjäljellä jonkinmoinen takuu.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «