Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 Lowdown
1 2
hollstro
27.11.2011 23:25:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole kokemusta juuri tuosta nupista mutta pikkukomboista ja kitaravehkeistä. Kuulostavat kaupassa ja yksistään kivoilta ja niissä on monia saundeja. Sitä todella hyvää saundia joka toimii bändin kanssa ei noissa ole ollut. Voihan se olla että juuri tämä nuppi on hyvä. En ostaisi kokeilematta.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
mikkko
27.11.2011 23:45:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä ihme siinä soundissa niin maagisesti muuttuu kun pistetään koko bändi soimaan samalla?
 
Itsellä on haussa nimenomaan _työkalu_, eikä mitään hifistelyä. Line6 kiinnostaa sen monipuolisuuden takia (soitan suht progressiivistä heviä) ja tuossa nupissahan on käytännössä monta kanavaa ja todella monta soundivaihtoehtoa. Studiohommat ovat asia erikseen ja siellä käytetään eri kamoja. Studiossa on aihetta hifistelyyn, keikalla/kotona/reenikämpällä ei niinkään.
 
hollstro
28.11.2011 00:03:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkko: Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä ihme siinä soundissa niin maagisesti muuttuu kun pistetään koko bändi soimaan samalla?
 
Itsellä on haussa nimenomaan _työkalu_, eikä mitään hifistelyä. Line6 kiinnostaa sen monipuolisuuden takia (soitan suht progressiivistä heviä) ja tuossa nupissahan on käytännössä monta kanavaa ja todella monta soundivaihtoehtoa. Studiohommat ovat asia erikseen ja siellä käytetään eri kamoja. Studiossa on aihetta hifistelyyn, keikalla/kotona/reenikämpällä ei niinkään.

 
Bassosaundin pitää istua bändiin. Hyvältäkin yksinään kuulostava bassosaundi voi olla liikaa muiden soittimien tontilla tai liian vähän omallaan. Ja nämä mallintavat vahvistimet/efektit tekevät sitä säännönmukaisesti.
 
Nyt et voi tietää onko tämä sinule hyvä kun et ole kokeillut.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
mikkko
28.11.2011 00:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ainahan sitä itse kukin joutuu keikkoja soittamaan jollain 15v vanhalla combolla jossa on se ainoa 15" ämyri paskana.. Mites sitten esim 7-kieliset kitarat A-vireessä? Tai Meshuggah ja 8-kieliset... tonttien rajat on tehty siirreltäviksi.
 
Eipä ole äkkiseltään mahdollisuutta lähteä kokeilemaan ja netistä jokatapauksessa tulevan nupin ostan.. niitä käytännön kokemuksia?.. :)
 
hollstro
28.11.2011 07:37:10 (muokattu 28.11.2011 10:46:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkko: No ainahan sitä itse kukin joutuu keikkoja soittamaan jollain 15v vanhalla combolla jossa on se ainoa 15" ämyri paskana.. Mites sitten esim 7-kieliset kitarat A-vireessä? Tai Meshuggah ja 8-kieliset... tonttien rajat on tehty siirreltäviksi.
 
Eipä ole äkkiseltään mahdollisuutta lähteä kokeilemaan ja netistä jokatapauksessa tulevan nupin ostan.. niitä käytännön kokemuksia?.. :)

 
mulla on käytännön kokemuksia vuodesta 1975. Sen kokemuken perusteella näitä neuvoja annan.
 
Edit: tuossa on keskustelusivusto jossa aiheesta enemmän kokemuksia: http://line6.com/support/community/support/amplifiers/lowdown
 
Lowdown perustuu siis Line6:n mallinnoksiin jotka ovat muissakin saman sarjan vahvistimissa ja komboissa. Pääteaste on tehokkaampi.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Nikkanen
28.11.2011 10:33:39 (muokattu 28.11.2011 10:33:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkko: Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä ihme siinä soundissa niin maagisesti muuttuu kun pistetään koko bändi soimaan samalla?
 
Kitarapuolen Line6 vehkeet ainakin muuttivat hieman sävyä ja erottelevaisuus oli aikalailla nollassa kun äänenpaine nousi. Kaksi kitaraa samanlaisilla vahvistimilla oli paikka paikoin jotain aivan kamalaa puuroa. Saman valmistajan bassovehkeisiin en juuri siitä syystä edes uskalla koskea.
 
Ostakaa efektejä!
J.Nikkanen
28.11.2011 10:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkko: No ainahan sitä itse kukin joutuu keikkoja soittamaan jollain 15v vanhalla combolla jossa on se ainoa 15" ämyri paskana..
 
Ei kai nyt sentään.
 
Mites sitten esim 7-kieliset kitarat A-vireessä? Tai Meshuggah ja 8-kieliset... tonttien rajat on tehty siirreltäviksi.
 
Puurosaundi on puurosaundi ja Meshuggah ei linekutosilla varmaankaan vetele.
 
Eipä ole äkkiseltään mahdollisuutta lähteä kokeilemaan ja netistä jokatapauksessa tulevan nupin ostan.. niitä käytännön kokemuksia?.. :)
 
Tää on juurikin se huonompi juttu. Mun kaikki bassot kuulostaa täysin erilaisilta samalla vahvistin/kaappi yhdistelmällä, joten yhden kokemukset ei välttämättä sovi toiselle ollenkaan.
 
Ostakaa efektejä!
mikkko
28.11.2011 12:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: Kitarapuolen Line6 vehkeet ainakin muuttivat hieman sävyä ja erottelevaisuus oli aikalailla nollassa...
 
Jeps, pitää täysin paikkaansa vanhempien Line6 vermeiden kanssa. Itse kitaraa 15 vuotta soittaneena ja pääasiassa putkivehkeitä käyttävänä kyllä tiedän mistä puhun, kun sanon että Line6:n uudemmat HD sarjan pelit ajaa asiansa oikein hienosti ainakin kitaran osalta. Soundissa ei ole todellakaan puutetta erottelevuudessa, jos sitä vaan osaa ruuvata.. kyllä siitä todella tiukan komppisoundin saa hyvinkin helposti ellei ole ihan puukorva, tai ei vaan osaa.
 
hollstro: Edit: tuossa on keskustelusivusto jossa aiheesta enemmän kokemuksia: http://line6.com/support/community/support/amplifiers/lowdown
 
Kiitokset tuosta, tuo line6:n lauta on niin sekava ja huono etten edes löytänyt kyseistä palstaa.
 
Ei tässä nyt itsellä ollut tarkoitus mikään Line6 fanipoika olla tms, tai muutenvaan turhia puollustella. Omalla kokemuksella HD sarjan kitaraetuasteet on jo sillä tasolla että niitä oikeasti jopa viitsii käyttää ja siitä johtuen ja hinnan/monipuolisuuden puolesta tuo bassonuppi kiinnostaa hyvinkin paljon.
 
kingnothing
28.11.2011 12:59:09 (muokattu 28.11.2011 16:34:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puurosaundi on puurosaundi ja Meshuggah ei linekutosilla varmaankaan vetele.
 
Itse asiassa taisivat vedellä montakin vuotta erilaisilla Podeilla, nyt taitaa olla AxeFX:t käytössä. Mutta tosiaan mikkkolle, itekseen hyvältä kuulostava bassosaundi on aika erilainen kuin se mikä jytää ja erottuu treeniksellä tai keikoilla. Aika usein saa olla siitä kivasta himasaundista kaivamassa ronskisti enemmän middleä ja pudottamassa alataajuuksia. Noissa Line6:ssa justiinsa se middleosasto tuntuu olevan aika mutainen eikä siis erotu hirveän hyvin. Mutta joo, kaikki riippuu kaikesta. Ihan fiksuja neuvoja olet saanut tässä ketjussa, kantsii ottaa vaari muiden kokemuksista.
 
mikkko
28.11.2011 13:31:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutainen middle! Kiitos :D ..ensimmäinen kommentti joka konkreettisesti selvensi edes jotain.
 
TommiW.
28.11.2011 14:14:16 (muokattu 28.11.2011 14:16:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkko: Nyt on kyllä pakko kysyä, että mikä ihme siinä soundissa niin maagisesti muuttuu kun pistetään koko bändi soimaan samalla?
 
Itsellä on haussa nimenomaan _työkalu_, eikä mitään hifistelyä. Line6 kiinnostaa sen monipuolisuuden takia (soitan suht progressiivistä heviä) ja tuossa nupissahan on käytännössä monta kanavaa ja todella monta soundivaihtoehtoa. Studiohommat ovat asia erikseen ja siellä käytetään eri kamoja. Studiossa on aihetta hifistelyyn, keikalla/kotona/reenikämpällä ei niinkään.

 
Tämä nimenomaan. Mie soitin reilun puoli vuotta aktiivisesti tommosella 300w LowDownin kombolla - tosi hieno soundi (välillä) kotisoitteluun, mutta bändin seassa se ei vaan toiminut vaikka kuinka ruuvasi.
 
E:
 
Tarkoitan siis sitä, että joko alapää oli mutainen, keskiäänet eivät kuuluneet tai sitten yläpää oli kihinää. Se SVT-mallinnus tosta oli lähimpänä perustervettä bassosoundia, eikä sekään ihan toiminut. Äänitettynä parempi, tossa samplea. Pahoittelen kököä soittoa, sample on jostain neljän-viiden vuoden takaa: http://www.sugarhigh.fi/promo_biisit/Sugar_High-ChainOfFools.mp3
 
Gearinä G&L Tribute L-2500 ja LowDown 300-kombo, kaappiemuloitu DI-lähtö suoraan tiskiin.
 
www.verityofficial.com
mikkko
28.11.2011 16:44:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset.
Tämä ratkaisee asian sen suhteen, että taidanpa vetää varman päälle ja ostaa Hartkea tai Warwickia. Kun ei ole testimahdollisuutta jne, niin eiköhän tämä ole kaikinpuolin parempi näin.
 
J.Nikkanen
28.11.2011 17:00:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halvat Warwick-vehkeet ovatten ei-ei listalla myös.
 
Ostakaa efektejä!
kingnothing
28.11.2011 17:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkko: Kiitokset.
Tämä ratkaisee asian sen suhteen, että taidanpa vetää varman päälle ja ostaa Hartkea tai Warwickia. Kun ei ole testimahdollisuutta jne, niin eiköhän tämä ole kaikinpuolin parempi näin.

 
Warren ne perus halpiskaapit ei ainakaan omassa käytössä ole ns. jytissy oikeestaan missään tilanteessa. Hartkee tai Gallien Kruegeria. Vanhan Peaveyn Mark-sarjan vahvaimen kun bongaat jostakin niin sen parempaahan ei tuossa hintaluokassa ole.
 
TommiW.
29.11.2011 08:29:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: Halvat Warwick-vehkeet ovatten ei-ei listalla myös.
 
Pl. Warwickin ne perusmallin kaapit - mun mielestä yllättävänkin neutraalit ja soivat ihan nätisti.
 
Tossa hintaluokassa suosittelen oikeesti tsekkaamaan sen Hartken LH500:n. Soi kovaa ja soundi on terve, munsta.
 
www.verityofficial.com
mikkko
29.11.2011 13:25:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, jos uuden hankin niin eiköhän se ole tuo Hartken LH500.. siinä alunperinkin kiehtoo laitteen yksinkertaisuus. Muutama potikka ja that's it. Eikä David Ellefson ja Frank Bello voi olla väärässä.
 
hollstro
29.11.2011 14:12:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikkko: Jeps, jos uuden hankin niin eiköhän se ole tuo Hartken LH500.. siinä alunperinkin kiehtoo laitteen yksinkertaisuus. Muutama potikka ja that's it. Eikä David Ellefson ja Frank Bello voi olla väärässä.
 
Artistit käyttävät mitä tahansa tuotetta joiden käytöstä niille maksetaan.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Nikkanen
29.11.2011 14:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Artistit käyttävät mitä tahansa tuotetta joiden käytöstä niille maksetaan.
 
Mä olin haistavinani tuossa pientä provosointia...
 
Ostakaa efektejä!
hollstro
29.11.2011 14:23:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: Mä olin haistavinani tuossa pientä provosointia...
 
Vai sarkasmia?
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Nikkanen
29.11.2011 14:25:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Vai sarkasmia?
 
Provosointi mulla tuli ensimmäisenä mieleen, mutta se taasen johtunee siitä että olen lueskellut Metallica ja Nightwish ketjuja tässä viimeaikoina.
 
Ostakaa efektejä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «