Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Jazz Bass
1 2 3 4 5 6
Piece Of My Mind
19.03.2011 12:18:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alkuun ajatuksena oli itse korjata tuo vika, sillä vaihto/palautus sählinki ei oikein sytytä. Paikallisen musaliikkeen myyjän kanssa asiaa pohdittua, tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin. Satula kuitenkin melko tärkeä tekele soittimen kannalta. Hieman oma osaaminen huolettaa, jotta ehkä pelaan varman päälle ja vaihdatan kun siihen mahdollisuus on.
 
Vaan laittakaahan vain ohjeistusta korjausmenetelmiin, kiinnostus heräsi kyllä. Mistä mahdolliset ainekset löytäisi paikkaus massaan?
 
hollstro
19.03.2011 14:03:15 (muokattu 19.03.2011 14:03:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piece Of My Mind: T-kaupan puolesta soittimia ei testata, joten hieman varautunut olin. Odotin kuitenkin edessä olevan nuhojen päiden viilausta, ei satulan uusimista. Vaan toivotaan että seuraava yksilö osoittaa fenderin oikean laadun.
 
Toi on just noiden nettikauppojen hankalin puoli. Jos on mitään vikaa niin lähettelyt ja odottelut saa vaivakseen. Sikäli ihem että satula on väärin viilattu. Noi soittimet kun oikeasti testataan ennen lähetystä. Onhan siinä se mahdollisuus että A-kieli on vedetty oikein kunnolla satulan läpi ja se ura syveni liikaa. Itse korjaisin tuon niin että laittaisin pikaliimaa a-kielen uraan ja viilaisin kielellä sen kohdalleen. Toimiipi. Tai sitten laitattaisin soitinrakentajalla uuden luusatulan. Olisi parempi kuin uusi.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Rämppy
19.03.2011 14:35:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markm: Menee ehkä vähän otsikon ulkopuolelle, mutta mites toi korottaminen liima-luujauhomassalla tehdään, ja mitä aineita tarvitaan, ja mistä kannattaisi hankkia? Löytyiskö rautalankaohjeita?.
Varmaan onnistuu itsekin, mutta ei ole soitinkorjaajallakaan mikään kallis operaatio. Muutama kymppi.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Teijo K.
19.03.2011 18:44:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piece Of My Mind: Alkuun ajatuksena oli itse korjata tuo vika, sillä vaihto/palautus sählinki ei oikein sytytä. Paikallisen musaliikkeen myyjän kanssa asiaa pohdittua, tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin. Satula kuitenkin melko tärkeä tekele soittimen kannalta. Hieman oma osaaminen huolettaa, jotta ehkä pelaan varman päälle ja vaihdatan kun siihen mahdollisuus on.
 
Vaan laittakaahan vain ohjeistusta korjausmenetelmiin, kiinnostus heräsi kyllä. Mistä mahdolliset ainekset löytäisi paikkaus massaan?

 
Jos siinä on normi muovisatula, niin vaihtaisin suorilta luisen tilalle. Senverta helppo ja nopea nakki viilata uusi luusatula muutenkin, että en alkaisi minkään liimojen kanssa kikkailemaan. Eikä maksa montaa kymppiä teettäminenkään. Luuhun tehoaa sitten ihan rautasahat ja viilat jos teet itse. Olen täydellä menestyksellä tehnyt monta satulaa ihan perus lehemän luusta. Ei palujoa maksa.
 
Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work :Stephen King. Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration :Edison.
poppamies
19.03.2011 19:19:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Jos siinä on normi muovisatula, niin vaihtaisin suorilta luisen tilalle. Senverta helppo ja nopea nakki viilata uusi luusatula muutenkin, että en alkaisi minkään liimojen kanssa kikkailemaan. Eikä maksa montaa kymppiä teettäminenkään. Luuhun tehoaa sitten ihan rautasahat ja viilat jos teet itse. Olen täydellä menestyksellä tehnyt monta satulaa ihan perus lehemän luusta. Ei palujoa maksa.
 
Riippu vähän montako satulaa saa yhesta lehmästä.
Ei, vaan eiköhän niitä sääriluita saa ihan Prisman koiranruokapuolelta. Itse olen käyttänyt vastaavasti hirvenluuta. Haisee vain aivam vitusti jos hio koneella.
 
G strings are for strippers
handegunnar
22.03.2011 13:42:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Poronsarvi voisi olla hyvä materiaali. Mitään ei menisi hukkaan, kun hiontapölytkin voisi syödä. Sillä on kuulemma terveyden kannalta positiivisia vaikutuksia :-)
 
''You don't have to be a musician to play rock and roll. You've just got to love it and want to play it.'' LEE BRILLEAUX
Hannu A
22.03.2011 14:42:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ite oon joskus luusatulaan kairannut urat vanhoilla roundwound-bassonkielillä
 
"Työpaikalla kukaan ei kuule huutoasi, ellet lähetä sitä sähköpostilla" -Taloussanomat 28.11.2010
jazzuka
24.03.2011 15:34:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piece Of My Mind: Noniin jatketaan yksinpuhelua, nyt on meinaan special sarjan tekele tuossa muiden keppien jatkona. Vaahtera otelautaan päädyin ja väritykseksi tuli näin CAR. Syvän punainen väritys, joka on kieltämättä näyttävä yhdistelmä vaahtra kaulan ja mustan pleksin kanssa. Ei ollenkaan niin räikeä tapaus kuin pelkäsin.
 
Vaan takaisin kauppaan käy tämän jazarin matka. Osottautui kyseisen tekeleen viimeistely hieman ontuvaksi. Uudet kielet, säädöt ja vireet pielessä, täysin normaalia. Vaan vapaana soitettu A-kieli soi kummasteltavan säristen. Hieman kieliä korkeammalle ja soitin vireeseen, vaan sama loppu särinä nuotille kuuluu. Kaulan säätö näyttäisi olevan melko ihanteellinen soinnin kannalta (hyvin lievästi kovera). Ensimmäinen nauha osuu kaikesta huolimatta kieleen, sen vapaana soidessa. Satula viilattu A-kielen osalta liian matalaksi!! Ohut paperin pala satulan ja kielen väliin, ongelma ratkottu hetkellisesti. Vaan uusi Amerikassa valmistettu Fenderi kyseessä, ehkäpä jätän patentit sikseen ja tilaan takuun puitteissa uuden.
 
T-kaupan puolesta soittimia ei testata, joten hieman varautunut olin. Odotin kuitenkin edessä olevan nuhojen päiden viilausta, ei satulan uusimista. Vaan toivotaan että seuraava yksilö osoittaa fenderin oikean laadun.

 
Mä ostin täsmälleen samanlaisen laitteen ja oon ollut erittäin tyytyväinen muuten, paitsi aivan aavistuksenomainen sirinä kuuluu kun laittaa basson suoraan pöytään kiinni ja soittaa vapaita kieliä koskematta yhteenkään kieleen. Vanha Ibanessi ei mokomaa tehnyt. Vaan harvoinpa sitä suoraan pöytään tulee sitä tökättyä. Johnsonin läpi soitettuna ei moista ilmiötä ole. Lienee joku maajuttu tms..? Mä kun en ton tekniikan päälle ymmärrä hevon helevataa.. En edes soittotekniikan. :)
 
käyhis
24.03.2011 22:31:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzuka: Mä ostin täsmälleen samanlaisen laitteen ja oon ollut erittäin tyytyväinen muuten, paitsi aivan aavistuksenomainen sirinä kuuluu kun laittaa basson suoraan pöytään kiinni ja soittaa vapaita kieliä koskematta yhteenkään kieleen. Vanha Ibanessi ei mokomaa tehnyt. Vaan harvoinpa sitä suoraan pöytään tulee sitä tökättyä. Johnsonin läpi soitettuna ei moista ilmiötä ole. Lienee joku maajuttu tms..? Mä kun en ton tekniikan päälle ymmärrä hevon helevataa.. En edes soittotekniikan. :)
 
Yksikelaiset mikit pitää aina vähän mökää jos mikit eivät ole tismalleen yhtä auki. Mutta jos se katoaa kun kieliin koskee, niin kyseessä ei suorastaan ole maadoitusongelma. Jos olisi, niin se sirinä ei katoaisi kieliin koskettaessa. Ne mikit poimii kaikennäköistä elektronista surinaa siitä ympäristöstä. Loisteputket, putkinäytöt ja valodimmerit on yleisimpiä kiroiluttajia. Myös tietokone laskee pikkaisen läpi. Tilannetta voi yrittää parantaa suojaamalla mikit. Eli kupariteipillä mikkien kolot, elektroniikkakolo ja ehkä jopa mikkien kuoret sisältä peittoon ja koko paska yhteiseen maahan kiinni.
 
Piece Of My Mind
03.04.2011 12:57:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melko pienellä odotuksella selvisin, loppuviikosta saapui uusi yksilö. Hienoa toimintaa Thomanin osalta. Vaikkakin sen verta otin opiksi, jotta kivijalka myymälän kautta huomattavasti turvallisempaa soittimia hankkia. Hintaa saattaa saturainen tulla lisää, vaan tämän hintaluokan peleissä sen saa takaisin säätöjen/huoltojen osalta.
 
Hieman pitää kaularautaa nytkin nähtävästi kiristää. Kieliä kun laskee alkaa 12 - 17 nauhoissa pientä särinää ilmetä. Tehtaan jäljiltä kielet kun hieman turhan korkealla. Vaan jahka säädöt kerkiän omakohtasiksi asettaa, uskon jotta tuosta kelpo puolison saapi. Todella hieno saundi, ja upea ulkoasu.
 
flowerpower
03.04.2011 13:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Le Haba: Hankkikaa aito 60-luvun alkupuolen Jazz basso niin ei tarvitse miettiä ja arpoa. se on parhautta :-)
 
Voisin ostaakin. Ongelma on että niitä ei putkahda esiin myyntiin täällä Suomessa. Haluaisin omin käsin testailla ja katsastaa sitä. En ostaisi sitä keräilyesineeksi vaan se tulisi soittoon. En uskalla sikaasäkissä huutaa ebayssä jotain yksilöä. Ruotsin maalla niitä välillä putkahtaa myyntiin mutta...Jollet Le Haba ole myymässä omaasi ;=)
 
calster
22.04.2011 12:03:04 (muokattu 22.04.2011 12:22:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivää arvon jazzbasson ystävät.
 
BudjettiJazzaria olen etsimässä.!
 
Kovin on alkanut himoittaa jazzibassoa ja kysyisinkin että kannattaako ostaa Squierin jazzbasso, ovatko ne soitettavia laitteita vai kannattaako suoraan sijoittaa esim. vähän kalliimpaan Fenderin Mexikomalliin?.
Mitään High end laitetta en ole hakemassa mutta pitäisi sen kuitenkin olla toimiva kaikin puolin.
 
Värillä ei periaatteessa väliä kunhan on vaahtera kaula.
 
mites tämä malli?-> http://www.thomann.de/fi/fender_squier_vintmod_jazz_bass_77.htm onko tuollaisessa mitään toimivaa ja meneekö Fenderin mexiko tuosta heittämällä ohi?.
 
Tarkennus vielä: mikä malli on yleisesti toimivaksi havaittu?. Ja mielellään sieltä "halvemmasta" päästä.
 
Kiitos jo etukäteen.
 
hollstro
22.04.2011 19:44:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calster: Päivää arvon jazzbasson ystävät.
 
BudjettiJazzaria olen etsimässä.!
 
Kovin on alkanut himoittaa jazzibassoa ja kysyisinkin että kannattaako ostaa Squierin jazzbasso, ovatko ne soitettavia laitteita vai kannattaako suoraan sijoittaa esim. vähän kalliimpaan Fenderin Mexikomalliin?.
Mitään High end laitetta en ole hakemassa mutta pitäisi sen kuitenkin olla toimiva kaikin puolin.
 
Värillä ei periaatteessa väliä kunhan on vaahtera kaula.
 
mites tämä malli?-> http://www.thomann.de/fi/fender_squier_vintmod_jazz_bass_77.htm onko tuollaisessa mitään toimivaa ja meneekö Fenderin mexiko tuosta heittämällä ohi?.
 
Tarkennus vielä: mikä malli on yleisesti toimivaksi havaittu?. Ja mielellään sieltä "halvemmasta" päästä.
 
Kiitos jo etukäteen.

 
Nuo Vintage Modified:it on tuossa hintaluokassa hyviä. Mexicon Fenderi menee heittämällä ohi.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
calster
23.04.2011 11:16:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Nuo Vintage Modified:it on tuossa hintaluokassa hyviä. Mexicon Fenderi menee heittämällä ohi.
 
JOO, no perskelees. Tiiä sitten millä lähtisi liikenteeseen??. Pittää mennä nyt ainakin testailee kepukoita ja sitä rataa...
 
Kommenttia vaan lisää tulee.. KIITOS.
 
Davet
23.04.2011 15:26:55 (muokattu 23.04.2011 15:30:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on squierin vintage modified jazz bass ja kyllä se on ihan toimiva peli kaikinpuolin, hintaisekseen aivan loistava. Jos haluaa halvalla toimivan soittimen niin suosittelen. Kannattaa kuitenkin käydä testailemassa soitinkaupassa, jos mahdollista.
 
There is no way to peace, peace is the way to go.
pekezu
24.04.2011 10:11:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä kannattaa ostaa meksikolainen käytettynä. Kun ja jos mieltymykset muuttuu, sen saa myytyä suht. samoin pelimerkein eteenpäin.
 
Lisäksi kyse alkaa olla jo täysin erilaisesta soittopelistä. Tässä on mun mielestä tämä yleinen probleemi rahan ja laadun kanssa. Tai sanotaan näin: Meksikofenderi (jos ei lie ihan susi yksilö) menee todennäköisesti todella monta vuotta hyvin käytössä. Tuollaisen Squierin ostaminen on jokatapauksessa vähän sellainen nopea hätäratkaisu ja silti se alkup. idea kolkuttaa takaraivossa jatkuvasti.
 
Mä tunnen suhteellisen monta basistia tai kitaristia, joilla tollaiset meksikovehkeet on ihan aktiivikäytössä eikä oikeastaan muita soittovehkeitä olekaan aktiiviajossa. Squieria käyttäviä vastaavia ei tule tällä hetkellä yhtään mieleen.
 
Jos mahdollista niin säästä se pari sataa lisää ja osta käytetty peli. Siitä on todennäköisesti iloa huomattavasti pidempään.
 
"Ei kyllä paskominen on parasta mitä voi tehdä housut jalassa." -bassodada
PasiB
24.04.2011 19:53:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Mun mielestä kannattaa ostaa meksikolainen käytettynä. Kun ja jos mieltymykset muuttuu, sen saa myytyä suht. samoin pelimerkein eteenpäin.
 
Lisäksi kyse alkaa olla jo täysin erilaisesta soittopelistä. Tässä on mun mielestä tämä yleinen probleemi rahan ja laadun kanssa. Tai sanotaan näin: Meksikofenderi (jos ei lie ihan susi yksilö) menee todennäköisesti todella monta vuotta hyvin käytössä. Tuollaisen Squierin ostaminen on jokatapauksessa vähän sellainen nopea hätäratkaisu ja silti se alkup. idea kolkuttaa takaraivossa jatkuvasti.
 
Mä tunnen suhteellisen monta basistia tai kitaristia, joilla tollaiset meksikovehkeet on ihan aktiivikäytössä eikä oikeastaan muita soittovehkeitä olekaan aktiiviajossa. Squieria käyttäviä vastaavia ei tule tällä hetkellä yhtään mieleen.
 
Jos mahdollista niin säästä se pari sataa lisää ja osta käytetty peli. Siitä on todennäköisesti iloa huomattavasti pidempään.

 
Mulla on mehikolainen ykkösbassona, tosin presari, mutta ei se mallia katso, aika lailla voin olla samaa mieltä pekezun kanssa. Itse asiassa mulla meni niinpäin, että myin USA version pois ja kun huomasin, että ei ilman presaria pärjää, niin ostin tuon mehikolaisen tilalle. Vaihdoin paremman tallan ja virityskoneiston ja ei kun kovaa soittoa. Yhtään ei ole ollut jenkkiä ikävä, aivan samalla lailla tuollakin soittaa.
 
Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää..
calster
24.04.2011 21:44:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Mulla on mehikolainen ykkösbassona, tosin presari, mutta ei se mallia katso, aika lailla voin olla samaa mieltä pekezun kanssa. Itse asiassa mulla meni niinpäin, että myin USA version pois ja kun huomasin, että ei ilman presaria pärjää, niin ostin tuon mehikolaisen tilalle. Vaihdoin paremman tallan ja virityskoneiston ja ei kun kovaa soittoa. Yhtään ei ole ollut jenkkiä ikävä, aivan samalla lailla tuollakin soittaa.
 
Joo, nuo Mehikot varmaan ei käytrettynä ole pahan hintaisiakaan uskoisin. Pitää mennä testaamaan.
 
calster
27.04.2011 18:57:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt mennään oftopikkiin MUTTA mites nuo Tokai bassot??
 
J.Hollström
27.04.2011 19:14:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

calster: Nyt mennään oftopikkiin MUTTA mites nuo Tokai bassot??
 
Japanilaiset Tokait on puiltaan käytännössä samoja kuin Fenderin japanilaiset (sama tehdas tekee). Eli hyviä vehkeitä. Korean ja Kiinan Tokait ei sit enää ole samaa osastoa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «