Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kysymys nakeilla soittaville!
1 2 3 4
Ihme Basisti
25.10.2005 11:02:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis jos on kolmen sormen tekniikka kunnossa, niin sehän on 1,5 kertaa nopeempi kuin kaks sormee (kyseessä siis r-m-i-r-m-i -tyyli)!
 
Jani The Rock
25.10.2005 11:12:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä soitan ihan miten sattuu.
 
Meitsi on bassonsoiton Johnny Winter. En oo yhtä kuuluisa, taitava enkä kalpea, mutta oon helvetin laiha ja mulla on ainakin NÄIN iso stetsoni. * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man *
Aminohappo
25.10.2005 12:33:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaxi plus peukku.
 
Moraalisen krapulan syypää on etanoli eli etyylialkoholi, joka lisää tryptofaaniaminohappoa hajottavan entsyymin, tryptofaanipyrrolaasin, tuotantoa.
ozmo
25.10.2005 14:10:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis jos on kolmen sormen tekniikka kunnossa, niin sehän on 1,5 kertaa nopeempi kuin kaks sormee (kyseessä siis r-m-i-r-m-i -tyyli)!
 
Eihän sitä voi noin vaan suoraan suhteuttaa sormien lukumäärään. Mietipä jos olis oikeesti kolme jalkaa, juoksisitko nopeemmin? (enää en siis puhu neekeri pikajuoksijoista) Kyllä kaikki on yksilöllistä, joitakin kolmas sormi vaan sekoittaa, joitakin nopeuttaa.
 
"Kaikki basistit ovat tyhmiä juoppoja, ja kaikki pilvenpolttelun harrastajat ali-inhimillisiä narsuja."
bodom
25.10.2005 14:57:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm... Te jotka soitatte kolmella, eikö teitä häiritse, et nimettömäs ja etusormes on ihan eri äänenväri kun toinen on niin paljon lähempänä tallaa? Tietenkin jos soittaa kaulan läheltä niin tätä ei huomaa, mut tallamikin päältä soitettaessa ero on jo melko huomattava. Ainakin musta. Olenko sitten liian perfektionistinen mulkvisti, en tiedä, mut itseäni ainakin häiritsi tämä seikka sen verran etten nimetöntä mukaan enää ottanut.
Ja mitä nopeuteen tulee, käsittääkseni se ei juurikaan siihen auta. Ennemmin sekoittaa, näin on viisaammat mulle sanoneet... Tosin kyllähän maailman nopeimmat juoksijatkin on kolmejalkaisia. ;)

 
Aluksi kolmella sormella voi olla vaikeampi soittaa nopeasti, mutta jonkun ajan päästä huomaat, että se on paljon nopeampaa.
 
MIS KAIKKI PIUHAT ON!?
Funkie
25.10.2005 15:01:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, perinteisesti kolmella (Etusormi, keskisormi ja nimetön) ja joskus jos huvittaa niin onhan tuota tullut soitettua neljälläkin eli pikkurilli mukaan. Peukulla kyllä kans joskus.
 
emt
Karlsson
25.10.2005 15:06:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Nopeus ratkaisee" -Mahe
 
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Ihme Basisti
25.10.2005 16:04:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän sitä voi noin vaan suoraan suhteuttaa sormien lukumäärään. Mietipä jos olis oikeesti kolme jalkaa, juoksisitko nopeemmin? (enää en siis puhu neekeri pikajuoksijoista) Kyllä kaikki on yksilöllistä, joitakin kolmas sormi vaan sekoittaa, joitakin nopeuttaa.
 
Voipas, nimittäin ajattelepa jos nimetön tekee yhtä paljon töitä kuin etu- ja keskisormi =>
2x=1
x=0,5 =>3x=1,5
 
ozmo
25.10.2005 16:14:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voipas, nimittäin ajattelepa jos nimetön tekee yhtä paljon töitä kuin etu- ja keskisormi =>
2x=1
x=0,5 =>3x=1,5

 
Heh, menikö vähän pointti ohi... :) Teoria ja käytäntö on ihan eri asia. Soittakaa vaikka slarpalla, ihan sama.
 
"Kaikki basistit ovat tyhmiä juoppoja, ja kaikki pilvenpolttelun harrastajat ali-inhimillisiä narsuja."
Royal Banzai
25.10.2005 16:28:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis jos on kolmen sormen tekniikka kunnossa, niin sehän on 1,5 kertaa nopeempi kuin kaks sormee (kyseessä siis r-m-i-r-m-i -tyyli)!
 
..Jolloin sä kiilaat aika pahasti?
 
Take a stand - fuck the man
Make it fucked up
Fuck shit up.
hevipuudum
25.10.2005 18:22:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, menikö vähän pointti ohi... :) Teoria ja käytäntö on ihan eri asia. Soittakaa vaikka slarpalla, ihan sama.
 
Ite en pysty soittamaan kolmella sormella oikeastaan kahta nopeammin. Jossain se raja tulee vastaan. Poralla vois soittaa vissiin aika nopeasti...
 
Ihme Basisti
25.10.2005 18:45:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, menikö vähän pointti ohi... :) Teoria ja käytäntö on ihan eri asia. Soittakaa vaikka slarpalla, ihan sama.
 
Joo en oikein lukenu ajatuksella tota sun kommenttia. Kyseessä siis teoria.
 
Ihme Basisti
25.10.2005 18:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

..Jolloin sä kiilaat aika pahasti?
 
Tai sitten ei soita kiilaavasti vaan jakaa työtä kolmannellekin sormelle.
 
Royal Banzai
25.10.2005 18:53:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tai sitten ei soita kiilaavasti vaan jakaa työtä kolmannellekin sormelle.
 
Joka taas kertoo jotain kolmen sormen tekniikan tarpeellisuudesta.
 
Noo, jokainen skulaa tyylillään, ei siinä mitään.
 
Take a stand - fuck the man
Make it fucked up
Fuck shit up.
Bassballs
25.10.2005 20:46:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus tulee soitettua sen verran hankalia kuvioita, että nimettömän käytöstä on todella paljon apua.
Esim. jos on paljon kielenylityksiä.
Nyt hätäisesti tulee mieleen Donna Summersin Hot Stuff.. siinähän on sellainen "oktaavibasso-laukka-kuvio"(??)
Mm.siinä nimetön on ihan kiva.
 
Elämässä pitää olla runkkua!!!
BassBeast
25.10.2005 20:59:51 (muokattu 25.10.2005 21:05:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolmella sormella oon soittanu siitä asti kun aloin Maidenin biisejä reenaileen. Vetäkööt Harris kahdella(se onkin eläin), mutta minä vedän kolmella! On osoittautunut omalla kohdalla hyväksi tuo kolmen sormen systeemi kun sitä on koko ajan käyttänyt. Nopeissa ja vaikeissa kuvioissa pystyy melko usein kehittämään sormitukset joilla sen saa itse soitettua. Se työnjako sormien kesken on myös hyvä juttu, jaksaa vedellä kauemmin ilman että menee hapoille. Eipä minun mielestä tule etusormen ja nimettömän soundiin eroa kun ei ne sormet kuitenkaan niin levällään ole ja onko ylipäätään muutenkaan basson soinnin oltava just yhtä tasapaksua puputusta. RRkele kolinaa ja räminää!! No, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä =) UGH
 
parasta mitä voi housut jalasa tehä on basson soitto. ja sitä voi tehä kyllä iliman housujaki!
Aleksi-serkku
25.10.2005 22:58:28 (muokattu 25.10.2005 22:59:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etu- ja keskisormilla puksutan useimmiten eteenpäin. Nimetön on aina välinä remmissä mukana myös, tosin harvemmin.
 
"And when people are expecting a killer whale, and when they see a human, they're spooked!"
Boomer
26.10.2005 11:54:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BassBalls kirjoitti:
 
Joskus tulee soitettua sen verran hankalia kuvioita, että nimettömän käytöstä on todella paljon apua.
Esim. jos on paljon kielenylityksiä.
Nyt hätäisesti tulee mieleen Donna Summersin Hot Stuff.. siinähän on sellainen "oktaavibasso-laukka-kuvio"(??)
Mm.siinä nimetön on ihan kiva.

 
Mä komppaan tota. Mullakin nimetön nopeuttaa just kielenylityksissä, ja sillä voi joskus päräyttää semmosia flamencorämppäyksiä tai jotain. Kolmella soittaessa mulla menee yleensä IMRM IMRM IMRM..., toi oli muistaakseni Steve Bailey:ltä pöllitty järjestys.
 
Huomasinpa kuitenni hiljattain soittavani yhtä nuottia suoraan nopeammin kahdella kuin kolmella sormella.
 
Hyvää soundia hakiessa helpoissa jutuissa soitan usein vain etusormella.
 
Peukun kanssa oon vasta niin alussa, ettei siitä vielä sen enempää.
 
kake313
26.10.2005 18:28:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etu- ja keskisormilla puksutan useimmiten eteenpäin. Nimetön on aina välinä remmissä mukana myös, tosin harvemmin.
 
harris vetää neljällä....
 
pardy
26.10.2005 18:35:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harris vetää neljällä....
 
Hienoa, mahtaa olla ihan vitun kova jätkä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «