Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Träkkäilyn perusteet
1 2 3
Denzo
22.08.2003 09:25:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa testata myös Aodix -trackeria. Löytyy tuki VST-instrumenteille ja efekteille.
 
http://www.smartelectronix.com/~arguru/
 
M-920
31.10.2003 17:13:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, jos träkkäily on hanskassa ja haluaa siirtyä seuraavalle tasolle suosittelen vahvasti buzz:ia. Se on suomalainen laatutuote ja ladattavissa ilmaiseksi osoitteesta www.buzzmachines.com
 
Kannattaa lukea manuaali, joka tulee paketin mukana. Ohjelma on kevyt ja helppokäyttöinen, kun siihen pääsee sisälle. Mukana tulee parisensataa syntikkaa ja efektiä, joita kaikkia voi "träkätä". Buzz tukee VST:tä, midiä, DX:ää sekä ASIO:ta. Seuraava askel träkkääjälle.. Mielestäni pesee Renoiset, sun muut hömpötykset mennen tullen. Kokeilkaa ja yllättykää..
 
jannu
04.12.2003 00:55:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps, jos träkkäily on hanskassa ja haluaa siirtyä seuraavalle tasolle suosittelen vahvasti buzz:ia. Se on suomalainen laatutuote ja ladattavissa ilmaiseksi osoitteesta www.buzzmachines.com
 
Kannattaa lukea manuaali, joka tulee paketin mukana. Ohjelma on kevyt ja helppokäyttöinen, kun siihen pääsee sisälle. Mukana tulee parisensataa syntikkaa ja efektiä, joita kaikkia voi "träkätä". Buzz tukee VST:tä, midiä, DX:ää sekä ASIO:ta. Seuraava askel träkkääjälle.. Mielestäni pesee Renoiset, sun muut hömpötykset mennen tullen. Kokeilkaa ja yllättykää..

 
Tukee myös SoundFontteja, ainakin kun imuttaa plugarin(joka tulle kylläkin siinä full versiossa mukana).
Buzz on muuten mainio, mutta aika hemmetin kova kaatuilemaan...
Parasta Buzzissa on käyttöliittymä, jonka helppous auttoi ymmärtämään myös efektointia ja eri efektien toimintaa paremmin.
 
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
rewind
12.02.2004 09:39:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitetään soppaan vielä Sk@le Tracker, hyvät ominaisuudet ja äänenlaatu sekä FT2-tyylinen käyttöliittymä.
 
http://www.skale.org
 
Orestes
12.03.2004 11:13:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun nyt kerta täällä porukka tuntuu träikkäilystä tajuavan minua enemmän, niin voisitteko valaista: Miten Mad trackerissa tehty zipale muunnetaan mp3:ksi?
Eli olikohan ohjelman oma formaatti nyt sitten .xm vai, mutta niiden muuntaminen mp3:ksi?
 
rewind
12.03.2004 14:56:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten Mad trackerissa tehty zipale muunnetaan mp3:ksi?
 
Jollei itse trackerissa ole "export to wav" tai vastaavaa mahdollisuutta, niin yksi keino on laittaa taustalle jokin äänieditointiohjelma auki nauhoittamaan ja sitten vain soittaa trackerilla biisi. Ja jos editorilla ei voi suoraan tallentaa MP3:sia, netistä kyllä löytyy kasoittain WAV->MP3 -kääntäjiä.
 
http://www.rewind.fi
Milkop
30.08.2004 12:18:14 (muokattu 30.08.2004 12:39:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tehnyt melkoiset kasat kappaleita Scream Trackerilla, versionumero oli 3 ja jotain. Toinen hyvä on Impulse Tracker, joka osaa ST3:a enemmän tiedostomuotoja ja on muutenkin monipuolisempi. Noilla kahdella olen ainakin itse pärjäillyt, joskin molempien ollessa ms-dos ohjelmia, ne eivät välttämättä nykykoneilla toimi. Mutta ei sitten muuta kuin vanha 486 taas henkiin.
 
EDIT:Annoin Wuffille plussaa hyvästä tekstistä ja inspiksestä asentaa omalle koneella nuo yllämainitut ohjelmat.
 
EDIT2:
http://www.modarchive.com
Tuolta löytyy paljon Tracker-kappaleita, joihin kannattaa opiskelumielessä tutustua (ja miksei muutenkin).
 
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
t-termiitti
18.09.2004 23:24:57 (muokattu 29.11.2018 15:50:32)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Madtrackeriä itse olen sitä käytellyt ja on niin hellppokäyttöinen ja selkeä, että ainakin alkuun pääsee hyvin. VST tuki
 
Boozer
30.12.2004 19:03:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Renoise on paras trackeri millä oon tehny.
 
http://www.renoise.com
 
t-termiitti
08.01.2005 23:11:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten Mad trackerissa tehty zipale muunnetaan mp3:ksi?
 
Jollei itse trackerissa ole "export to wav" tai vastaavaa mahdollisuutta, niin yksi keino on laittaa taustalle jokin äänieditointiohjelma auki nauhoittamaan ja sitten vain soittaa trackerilla biisi.

 
Hauska juttu muuten, MadTrackerin sivulta, osiosta plugins, löytyy plugari, jolla voit nauhoittaa yksittäisen raidan tai masteria. Tuo export -toimintohan vaatii maksullisen rekisteröitymisen, mutta sitten kuitenkin omalta sivulta löytyy heti yksi konsti kiertää se.
 
Samu S.
17.01.2005 15:13:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitetään soppaan vielä Sk@le Tracker, hyvät ominaisuudet ja äänenlaatu sekä FT2-tyylinen käyttöliittymä.
 
http://www.skale.org

 
Testasin tuota, ja hyvä oli. Saa vihdoin vihattu Modplug Tracker kyytiä. Vanhan - onkohan uutta ees olemassa - koulukunnan träkkääjälle kyllä menee tuo käyttöliittymämalli paljon paremmin jakeluun kuin Windows-GUI -räpellys.
 
Saat vihjeestä plussan.
 
Veni, vidi, vixi.
waukku
15.03.2005 16:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksiköhän tuo ohjelma ei lähde käyntiin? Vilahtaa näytöllä ja häviää...
 
How can it mean anything to me if I really don't feel anything at all?
tähtivaeltaja
26.09.2005 22:01:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen tehnyt melkoiset kasat kappaleita Scream Trackerilla, versionumero oli 3 ja jotain. Toinen hyvä on Impulse Tracker, joka osaa ST3:a enemmän tiedostomuotoja ja on muutenkin monipuolisempi. Noilla kahdella olen ainakin itse pärjäillyt, joskin molempien ollessa ms-dos ohjelmia, ne eivät välttämättä nykykoneilla toimi. Mutta ei sitten muuta kuin vanha 486 taas henkiin.
 
EDIT:Annoin Wuffille plussaa hyvästä tekstistä ja inspiksestä asentaa omalle koneella nuo yllämainitut ohjelmat.

 
Luulin että olen ainut harhaoppinen ;)
ST3 on pyörinyt tuossa kakkoskoneessa kohta tasan kymmenen vuotta.
Synttärit täytyisi pitää sen kunniaksi.
 
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
t-termiitti
23.12.2005 17:58:13 (muokattu 23.12.2005 18:01:13)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

psycle -nimistä trackeriä ei taideta olla vielä mainittu. vaikuttaa vähintäänkin mielenkiintoiselta (mm. graafinen efektien reititys/verkoittaminen), mutta joitakin ikäviäkin piirteitä löytyy (mm. automaatio näyttäisi vaativan aika paljon raitoja ja jonkin verran sähläämistä). Kokeellisiin juttuihin kannattaa kokeilla. Itse en ole vielä paljoa tuolla leikkinyt, mutta jos jollekin on tuttu tuo (ilmainen) trackeri niin kertokoon lisää...
 
EDIT:
 
http://psycle.pastnotecut.org/portal.php
 
suomeksi jotain:
http://psycle.pastnotecut.org/downl … d/files/docs/upwego/upwego4_fi.html
 
Tulokset 1 - 10 noin 58 osuman joukosta haulle "meaning of life is 43". (0,09 sekuntia)
tähtivaeltaja
28.07.2006 00:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skale tracker asiaa.

Olen tutkinut foorumit, etsinyt manuaaleja. Mistään en löydä, hermot palaa. http://i7.tinypic.com/2143xu8.jpg
Miten (1.) saan raidalle efektin, esim volumefeidauksen? Ei tuohon (1.) tartu mitään. Vaiko täältäkö (2.) se efekti valitaan? Ei sekään vaikuta mitenkään mihinkään.
Onko tuo viinapullo (3.) liian iso laihalle ihmiselle?
 
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa
janik
31.07.2006 20:31:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skale tracker asiaa.

Olen tutkinut foorumit, etsinyt manuaaleja. Mistään en löydä, hermot palaa. http://i7.tinypic.com/2143xu8.jpg
Miten (1.) saan raidalle efektin, esim volumefeidauksen? Ei tuohon (1.) tartu mitään. Vaiko täältäkö (2.) se efekti valitaan? Ei sekään vaikuta mitenkään mihinkään.
Onko tuo viinapullo (3.) liian iso laihalle ihmiselle?

 
Tulisikohan se siihen 1.kohtaan?, 000 tohon jotain muuta.
Ihmisraunio
14.08.2006 18:05:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietäiskö kukaan semmoista trackeria, johon saa samplerilla tehtyä esim. kitararaitoja itse ohjelman sisällä vanhan FT2:n tyyliin? Oikeastaan helppokäyttöisyyden lisäksi ainoa asia, jota trackeriltä kaipaan. Esim. Skaletracker vaikuttaa todella asialliselta, mutta sample-ominaisuus puuttuu. Ft2 taas ei toimi uudella koneella edes Dosbox:in kautta.
 
Harmi, ettei moista trackeriä tunnu löytyvän, nimittäin etenkin alkeellisia biisipohjia työstäessä tuo nauhoitusominaisuus oli todella kätevä.
 
janik
31.08.2006 09:04:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietäiskö kukaan semmoista trackeria, johon saa samplerilla tehtyä esim. kitararaitoja itse ohjelman sisällä vanhan FT2:n tyyliin? Oikeastaan helppokäyttöisyyden lisäksi ainoa asia, jota trackeriltä kaipaan. Esim. Skaletracker vaikuttaa todella asialliselta, mutta sample-ominaisuus puuttuu. Ft2 taas ei toimi uudella koneella edes Dosbox:in kautta.
 
Harmi, ettei moista trackeriä tunnu löytyvän, nimittäin etenkin alkeellisia biisipohjia työstäessä tuo nauhoitusominaisuus oli todella kätevä.

 
Hmm. voisikohan MadTracker olla sopiva? Muistaakseni se on aika samanlainen kuin FT2.
zerkalo
10.11.2007 21:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satuinpa lukaisemaan threadin läpi ja olisi joitain kysymyksiä.
En ole koskaan ennen träkkäillyt ja nyt kiinnostaa. Jos olisi Windows olisin vain ladannut tuon ModPlug Trackerin ja alkanut kokeilemaan, mutta käyttöjärjestelmänäni on Linux Ubuntu jolle ModPlugia ei ole. Huomasin joidenkin maininneen Skale Trackerin, joka Linuxille on ja Impulse Trackerin, jolle ilmeisesti on olemassa Linuxvastaavat "Cheese Tracker" ja "Schism Tracker". Onko nuo liian vaikeita alottelijalle, onko kellään kokemusta noista vai kannattaako vain pistää Winen kautta ModPlug?
 
Toivottavasti tähän nyt tulee joku edes vastaamaan kun on reilun vuoden vanhakin...
 
Henri Henri Olavi
13.11.2007 13:08:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Impulse Trackerin, jolle ilmeisesti on olemassa Linuxvastaavat "Cheese Tracker" ja "Schism Tracker". Onko nuo liian vaikeita alottelijalle
 
Itse aloitin hamassa menneisyydessä Impulse Trackerilla. Se on mielestäni älyttömän nopea ottaa haltuun ja kun taidot ovat hieman karttuneet, niin jopa todella nopea ja äärimmäisen venyvä ja käyttäjäystävällinen trackeri. Sitähän ei saa toimimaan enää muulla kuin Win98:lla(näistä DOS:in jälkeisistä), mutta tuo SchismTracker on tosiaan yksi yhteen IT:n kanssa. Suosittelen Schismiä, mielestäni paljon mukavampi kuin esim. ModPlug. Makuasioita, I know....tulee itsekin nykyään vielä joskus väänneltyä trackerilla.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «