Muusikoiden.net
10.12.2022

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: FL Studio ja nauhoitusplugarit
1
barclay
22.09.2022 21:13:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko FL studion omalle nauhoitusplugarille Edisonille mitään parempaa ilmaista vaihtoehtoa? Eli tarkoitus olisi nauhoittaa vst-instrumentein "soitettua" ääntä wav-muotoon.

Edison on äärimmäisen sekava käyttää. Joka kerta avatessa herjaa jostain audio inputista. Nauhoitettua pätkää ei voi kuunnella Fl Studiolla kokonaan, vaan se jää jumittamaan 5 sekunnin pätkää siitä (Song Jump) ikuisesti. Edisonin oma stop-nappula ei sitä luuppaamista pysäytä, eikä aina Fl studion stoppikaan, tuolloin joutuu käynnistämään koko ohjelman uudestaan.

Toki tuo nauhoitus tuollakin onnistuu, mutta mielenterveyden kannalta olisi mukavampi löytää parempi vaihtoehto.

Googlettamalla löytyy vain Edison, Edison ja Edison.

Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli: P. M. Kostiainen Project
rintapek
01.10.2022 19:36:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

barclay: Onko FL studion omalle nauhoitusplugarille Edisonille mitään parempaa ilmaista vaihtoehtoa? Eli tarkoitus olisi nauhoittaa vst-instrumentein "soitettua" ääntä wav-muotoon.

No mä en FL-studiosta tiedä mitään, mut se + edison nettihaun eka tulos oli toi:

https://www.image-line.com/fl-studi … line-manual/html/plugins/Edison.htm

joka sanoo, et se on suunniteltu enemmänkin sampleihin eikä äänittämään pidempää audiosessiota.

En sinänsä ymmärrä kysymystä, enkä tiedä FL-studiosta mitn mut mulla midiraita + vst-instrumentti muuttuu waviksi tai muuksi audioraidaksi valitsemalla "export audio"
Kesken proggiksen jos on useita vst-instrumentteja, efektejä ja vahvistinmallinnoksia ja koneesta potku uhkaa loppua niin instrumentin jäädyttäminen "freeze" muuttaa instrumenttiraidan audioksi.

Olen tietämätön enkä keksi miks raidan efektislotissa pitäis olla audioeditori tai ainakaan en keksi mitä minä semmoisella tekisin.

Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2022, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti