Muusikoiden.net
28.10.2020

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Testaa / mielipiteesi iOS-sovellukselle
1
junnuvainio
25.01.2019 14:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kehittämässä iOS eli iPad/iPhone äänenmuokkaussovellusta.

Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä että mitä ominaisuuksia toivoisitte tällaisesta löytyvän?
Mikä on parasta jo käyttämissänne sovelluksissa tai mitä niistä puuttuu?
Yleensä ottaen kaikenlaisia eri ideoita olis kiva kuulla?

Tekemästäni versiosta löytyy tällä hetkellä ainakin seuraavat:

FILTTERIT:
- EQ
- Modal Resonance
- Moog Ladder
- String Resonator
- Low Pass & High Pass Filter
- Resonant Filter

EFEKTIT:
- Reverb
- Flanger
- Chorus
- Phaser
- Bit Crusher
- Decimator
- Delay
- Compressor
- Tremolo
- Auto Wah
- Ring Modulator

Ohjelmointikielenä on Swift 4 / Xcode 10 ja käytän avointa lähdekoodia nimeltä AudioKit äänenmuokkaukseen.

Versiossa ei ainakaan vielä ole äänitystä tai viritintä ym. nippeleitä, mutta ne ovat suunnitteilla. Olen itse testannut efektejä soittamalla kitaraa liitettynä iRig2:lla sekä puhetta/hyräilyä ihan perus kuulokkeilla joissa on mikrofoni. Filttereitä ja efektejä voi lisätä sekä poistaa ja efektien järjestystä voi vaihtaa. Kutakin äänielementtiä voi muokata haluamakseen omilla säätimillään. Hyväksi todetun kombinaation elementtejä ja niiden säädöt (soundin) voi nimetä ja tallentaa paikallisesti laitteeseen. Jatkossa mahdollisesti jonkin pilvipalvelun kautta soundeja/asetuksia voisi ehkä jakaa jos se on toivottavaa?

Olisi kiva saada lisää korvia kokeilemaan ja ideoimaan soundeja. Voit olla myös enemmän kiinnostunut musiikkisovellusten kehityksestä tai vaikkapa käyttöliittymistä. Jos tiedät jotain äänen prosessoinnista teknisesti niin se on plussaa, mutta ihan perus kiinnostus tai halu muokata ääntä omalla mobiililaitteella olisi toivottavaa, eikä todellakaan tarvitse olla mikään ammattilainen. Testaajien avulla olisi tietenkin tarkoitus myös löytää virheitä ja bugeja sovelluksesta joita en itse huomaa.

Myös muiden kuin testaajiksi haluavien mielipiteet kiinnostaa, ja toivottavasti aiheesta kukkii värikästä keskustelua tähän ketjuun. Jos olet kiinnostunut testaamaan niin mainitse asiasta tai laita pikaviestiä. Jatkossa tulen tarvitsemaan myös sähköpostiosoitteesi jotta voit asentaa testiversion omalle laitteellesi. Minimivaatimuksena on että sinulta löytyy iOS laite, sekä jonkinmoinen tapa liittää kaiutin / kuulokkeet sekä mikrofonisi / instrumenttisi / muu ääntä tuottava vekottimesi siihen.

Kuvankaappaus sovelluksesta löytyy profiilini kuvista.

ps.
Android versiota ei ole.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2020, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti