Muusikoiden.net
21.10.2018
Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Intel vai Amd?
1
lmu2002
11.10.2018 14:39:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs mahtaa olla nykyinen tilanne noissa prossuissa kun ryzeniä puskee sieltä täältä? Siis musa/audio hommeleihin. Ryzenistä on jotain mainintaa että low latency ei oikein suju sillä verrattuna Inteliin. Toisaalta ryzenissä on ytimiä enemmän eli benchmark näyttää oikein komealta. Lähinnä siis mietin Ryzen 2700 tai i7-8700k prossuja kun päivitys on ajankohtainen lähiaikoina.
Käytän Cakewalkia ja siinä runsaasti softasyniä ja muita paavoja. Olen kyllä pärjännyt latencyjen kanssa tähän mennessä mutta ainahan pitää vähän epäillä kaikkea uutta ja kumouksellista..

anapena
12.10.2018 00:15:21

Sanovat, että riippuu aika palijo siitä dawista, että mitenkä montaa corea se osaa hyödyntää. Cubase/Nuendo rehvastelee että vaikka mitenkä monta onnistuu, mutta eri mieltä oleviakin kommentteja olen lukenut, niinku 8 olis maximi. Mutta en tiedä varmasti, voi olla vanhaakin tietoa. Reaper muistaakseni osaa multicoret hyvin, ja oliko se nyt sitten Cakewalk huonoiten, tai sitten Presonus. Olen pahoillani etten muista tarkemmin, asia voi olla toisinkin! Itse painottaisin kellotaajuutta enempi kuin ytimien määrää tällä tiedolla, mulla siis Nuendo.

TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Antti1
12.10.2018 09:13:43

Käytännössä kaikki nykyiset hyvät prossut ovat niin tehokkaita, ettei tolla ole enää yhtään mitään väliä. Huonosti koodattuja plugareita toki löytyy aina, mutta ääni on pääsääntöisesti tosi kevyttä käsiteltäväksi.
lmu2002
12.10.2018 13:00:28

Antti1: Käytännössä kaikki nykyiset hyvät prossut ovat niin tehokkaita, ettei tolla ole enää yhtään mitään väliä. Huonosti koodattuja plugareita toki löytyy aina, mutta ääni on pääsääntöisesti tosi kevyttä käsiteltäväksi.

Tuotahan on toisteltu jo kymmenen vuotta mutta silti vehkeet menee jossain vaiheessa kyykkyyn. Mun koneessa ja käytössä esim. BiasFx kuormittaa prossua aika raskaasti eli niitä pystyy käyttämään 4-6 kerrallaan. Prossuna Xeon 1231-V3 joka on nelisen vuotta vanha. Eli lisää vääntöä kaivataan.
Jotenkin näyttää että nykyään varsinkin ryzenin kanssa muistin laatu ja speksit olis syytä olla kohdillaan jotta homma pyörii niinkuin pitää.
Kauhia ponnistus noita kaikkia selvitellä. Sen takia utelen jos jollakin olis kokemusta tai muuten valaistunut ote.

Antti1
12.10.2018 18:19:51

lmu2002: Tuotahan on toisteltu jo kymmenen vuotta mutta silti vehkeet menee jossain vaiheessa kyykkyyn. Mun koneessa ja käytössä esim. BiasFx kuormittaa prossua aika raskaasti eli niitä pystyy käyttämään 4-6 kerrallaan. Prossuna Xeon 1231-V3 joka on nelisen vuotta vanha. Eli lisää vääntöä kaivataan.
Jotenkin näyttää että nykyään varsinkin ryzenin kanssa muistin laatu ja speksit olis syytä olla kohdillaan jotta homma pyörii niinkuin pitää.
Kauhia ponnistus noita kaikkia selvitellä. Sen takia utelen jos jollakin olis kokemusta tai muuten valaistunut ote.

Niin no mun vanha 2600K i7 vakiokelloilla on kyl pyörittänyt ihan täysiä orkesterikirjastoja ja melko raskasta plugarisettiä täysin ongelmitta vielä vuonna 2017 ja varmaan pyörittäisi edelleenkin. 8700K pyörittää vielä sujuvammin, minkäänlaista rajaa ei ole ollut edes nähtävissä.
lmu2002
12.10.2018 22:18:11

Antti1: Niin no mun vanha 2600K i7 vakiokelloilla on kyl pyörittänyt ihan täysiä orkesterikirjastoja ja melko raskasta plugarisettiä täysin ongelmitta vielä vuonna 2017 ja varmaan pyörittäisi edelleenkin. 8700K pyörittää vielä sujuvammin, minkäänlaista rajaa ei ole ollut edes nähtävissä.
Eli olet ollut tyytyväinen 8700k prossuun. Voipi olla että kallistun siihen suuntaan lopulta. Ehkä hintakin tippuu jossain kohtaa kun 9xxx tulee myyntiin. Täytyy kuitenkin vielä valistaa itseään lisää tuon ryzenin kanssa. Ja muistien. Ja emojen.
Kyllähän muuten softan kyhääjät naputtaa kaiken aikaa raskaampaa ja hienompaa koodia joka lopulta vaatii sen uuden prossun/koneen. Itse äänittäminen ja perusmiksaus ei paljoa vaadi. Sitähän on tehty kompuuttereilla jo parikymmentä vuotta. Itse jaksan aina iloita siitä kun voi heittää taas uuden raidan lisää ja sille huoletta kaiut ja muut. Katselin just viimeisintä biisiä: 18/5bus audioraitaa ja 14 softasynaa joissa kaikissa yhteensä 60 plugaria. Hyvin pyörii 24bit/44.1, asio buffer 64. Mutta prossumittari hiipii jo 70% tuntumaan. Jäljellähän ei ole enää 30% vaan ongelmaa alkaa tulla jo hyvissä ajoin ennen sataa...

Pop Corn
12.10.2018 23:54:05

lmu2002: 14 softasynaa joissa kaikissa yhteensä 60 plugaria

Armeliastahan tässä on se, että ennen kuin prossutehot loppuvat, loppuu korvan sietokyky.

idelöra
smoltron
14.10.2018 07:26:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla oli hiukan harhaanjohtavaa tietoa Cakewalkista. Omien kokemusteni mukaan Cakewalk osaa parhaiten optimoida prosessorikuorman eri ydinten välillä ja on vähiten riippuvainen maksimikellotaajuudesta. Sen valikosta saa myös päälle vielä tiukemman optimoinnin, jossa kuorma leviää vielä tasaisemmin eri ytimille. Cakewalk toimii vain windowsissa, joten se on optimoitu vain siihen ympäristöön.

anapena
14.10.2018 12:50:19

Jos hackintoshin kokeileminen yhtään kiinnostaa, niin kannattaa valita palikat sen mukaan. Helpottaa vähän valintojen maailmaa.

TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti