Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uuden PC:n hankkiminen vanhaan firewire äänikorttiin
1
dantone
06.09.2018 03:41:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin tuossa että nykyinen pöytäkone alkaa olemaan rajatapaus äänityshommiin ja pitäisi vähän päivittää tehokkaampaan malliin. Telialta tuli hyvä tarjous tehokkaasta pelikoneesta (pöytäkone) jossa on tarpeeksi vääntöä ja muistia ja tilaa ym.. (Asus M32CD) kone vaikuttaa todella hyvältä ja sillä pärjäisikin vuosia taas eteenpäin, mutta eniten askarruttaa nykyinen äänikorttini ja tämän koneen yhteensopivuus.
 
Koneen tuotetiedot mainostaa että siinä on kaikki liittimet mitä vain tarvitsee, mutta firewirestä ei mainita sanaakaan. Nykyinen äänikorttini taas on vain firewire käyttöinen. (Presonus firestudio project)
 
Mietin vaan että jos siihen nyt jonkun adapterin hommaa jostain alibabasta tai vastaavasta niin tajuukohan ne oikeasti lukea toisiaan niin nopeasti ettei äänitykset ala tökkiä?
 
Onko tälläistä ongelmia tullut kellään vastaan?
 
Antti1
06.09.2018 08:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unohda halvat kiinalaiset ja osta kunnollinen kortti. Sä tarvitset käytännössä PCIe-väyläisen firewire-kortin. Aikoinaan TI:n piirit olivat toimintavarmimpia, mutta onnea ja menestystä vaan metsästykseen. Selvitä myös tarvitseeko toi kortti 400 vai 800 -liitännän, kortti sit sen mukaan.
anapena
06.09.2018 11:59:05 (muokattu 06.09.2018 12:00:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saksalainen Delock tarjoaa monenlaista vaihtoehtoa, ainakin Verkkokauppa myy. On kai se vähän lottoa, miten toimii, yleensä kait ok. Itse olen huomannut semmoista, että vaikka koneessa on ollut ennestään toimiva, joko integroitu tai lisäkortilla toteutettu, firewireliitäntä, niin Windows10 ei sillai natiivina oikein noteeraa sitä. Esim. kovalevyt eivät näy tai toimi. Vaatii daw-valmistajalta erikseen ajurin, äänikortit toimivat siten ok, ulkoisissa levyissä on pitänyt käyttää usbta.
Eli onkohan Presonuksella tarjota ajan tasalla oleva ajuri? epäilen
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
-Q-
06.09.2018 12:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Eli onkohan Presonuksella tarjota ajan tasalla oleva ajuri? epäilen
 
Tämä. Alkaa olla arpapeliä Firewireaikaisten korttien toimiminen nykyisillä käyttöjärjestelmillä ja tuki saattaa koska tahansa tippua jonkun päivityksen myötä. Isot merkit tykkää pitää asiakkaansa tyytyväisenä pidempään mutta jossain kohtaa se raja tulee ja uskon sen olevan aika lähellä. FW kortin sijasta katselisin itse ennemmin uutta äänikorttia mutta kukin tietysti tavallaan.
 
anapena
06.09.2018 13:03:22 (muokattu 06.09.2018 15:47:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitihän se käydä kattelees, ja näyttäisi siltä että löytyy.
Ja oli Jimmsillä vielä pari kybää halavempi.
Onko nykyinen firewireliitäntä mallia integroitu vai erillinen kortti?
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
lmu2002
06.09.2018 14:22:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä kai tuo ole kallista kokeilla. Jos ei toimi niin sitten uutta interfacea kehiin.
Mutta semmoinen tuli mieleen että jos musakoneeksi ns pelikone niin se voi ehkä olla hieman äänekäs. En tiedä onko tuolla väliä tässä tapauksessa mutta itse kyhäsin omaan pajaan mahd hiljaisen myllyn erillis-osista kun en jaksa mitään pölyimuria sinne huutamaan.
 
-Q-
06.09.2018 16:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No toki jos ajurikin vielä löytyy niin eihän tuo varmaan budjettia kaada FW korttia uuteen koneeseen laittaa. Saa ainakin vähän peiliaikaa :-)
 
anapena
06.09.2018 17:28:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: No toki jos ajurikin vielä löytyy niin eihän tuo varmaan budjettia kaada FW korttia uuteen koneeseen laittaa. Saa ainakin vähän peiliaikaa :-)
 
Kyä mä olen vedellyt tällä fw-jatkoajalla kohta kymmenen vuotta:) ja edelleen joka päivä...
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
-Q-
06.09.2018 21:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Kyä mä olen vedellyt tällä fw-jatkoajalla kohta kymmenen vuotta:) ja edelleen joka päivä...
 
Joo, kyllä mullakin on käytössä. Mutta ero on siinä että sullakaan ei liene uusinta käyttöjärjestelmää koneessas joka haluaa päivittää itsensä vielä uudemmaksi koko ajan. Jos koneet ja ajurit on samaa sukupolvea niin ei siinä mitään mutta kysyjän uuteen koneeseen taitaa tulla win10.
 
anapena
06.09.2018 23:54:25 (muokattu 07.09.2018 00:01:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Joo, kyllä mullakin on käytössä. Mutta ero on siinä että sullakaan ei liene uusinta käyttöjärjestelmää koneessas joka haluaa päivittää itsensä vielä uudemmaksi koko ajan. Jos koneet ja ajurit on samaa sukupolvea niin ei siinä mitään mutta kysyjän uuteen koneeseen taitaa tulla win10.
 
No ei uusinta, tällä hetkellä oikeastaan Osx capitan, kesän kokeilin ihan ok menestyksellä W10ä, tykkäsin jopa! Se jäi kuitenkin aktivoimatta, niin homma kuihtui vähitellen. Äänipurnuina Krk, motu ja rme firewire-osastolta, varalla usb-Esi, joskus meinaan firewirekin saattaa tökkiä...
Koneen muu arkkitehtuuri alkaa toki olla 10 vuoden takaa, ekan sukupolven i-prossu, ddr3-muistit, pci ja pci-e jne.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Humanoid
07.09.2018 08:31:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni tälle Firewire-kortille. Toimii muuten täysin ongelmitta myös Hackintosh-kokoonpanoissa:
https://www.amazon.de/Syba-PCI-Expr … ow-Profile-Slotblech/dp/B002S53IG8/
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «