Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä olisi hyvääänityssofta vanhalle macille?
1
hallu
20.07.2018 20:36:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moikkuli, olen testaillut tuota vanhaa macbookia joka on myöhäinen 2007 muovinen macbook. Siinä on käyttiksenä nyt Snowleopardi eli olikos se nyt OsX 10.5. eli nooakin aikainen macmaailmassa. Mukanahan siinä tulee sen aikainen Garageband, mutta onhan se vähän rajoittunut kun on näihin uudempiin tottunut (Logic ja garageband 11). Joten onko idiksiä mitä tuollaiseen masiinaan voisi asennella? huom, tuo käyttisei tue Applen nykyistä App Storea joten siihen ei voi ladata mitään Applen sivuilta eikä edes uusimpia käyttiksiä kun nekin on tarjolla ainoastaan siellä AppStoressa johon ei pääse kuin tuon sovellutuksen kautta.
 
Suunnittelin, että ostaisi uuden akut tuohon ja ehkä nopeamman kiintolevyn ja äänikortti siinä jo onkin joten tuo vehje voisi olla ihan toimiva äänityskampe reenikselle ja toimiihan siinä teksturi ja videoeditointi ja dvd-levyn tekosofta ja kaikennäköistä hyödyllistä.. nettiin sillä ei kannata mennä kun ei mikään nettisivu enää tue noin vanhoja ohjelmia, mutta kaikkea muuta sen kanssa voi tehdä ja kun ei ole nettiä, niin pysyypä huomiokin olennaisessa :-)
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Vessajono
21.07.2018 01:03:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snow Leopard on 10.6. Reaper tukee 10.5-10.13, voi olla sitten eri asia että miten pyörii vanhalla koneella mutta sitä nyt voi tietysti kokeilla ilmaiseksi eli mitäänhän siinä ei menetä. Äänittäminenhän nyt ei sinänsä kauheasti jerkkua vaadi eli jos tarkoitus on nimenomaan äänittää ja tehdä sitten jälkityöt jollain ajanmukaisemmalla vehkeellä niin voi olla hyvinkin käyttis ratkaisu.
 
Tietysti jos jostain sattuu löytämään esimerkiksi Logic kasin tai ysin DVD:llä niin tuskin siitäkään paljoa joutuu köyhtymään.
 
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
anapena
21.07.2018 12:43:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha Digital Performer sopis vanhaan mäkkiin ku nenä päähän jne.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Klezberg
21.07.2018 12:55:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on late '08 macbook, alumiinikuorinen mutta ei silti pro. Kyllä tässä on vääntö riittänyt perusäänittely- ja editointihommiin. Mulla on tässä Logic Pro 9, hankittu Lionin aikana, ja tähän koneeseen on saanut käyttispäivitykset El Capitaniin asti. Mutta siis koneen osalta, vääntö on riittänyt Logicillakin (9) perushommiin. Imovien renderöinti enemmänkin on tahtonut vetää lämpötilat hurjiksi.
 
Että uskon että vääntö riittää, kunhan löytää jonkin minkä saa siihen asennettua. Muistia kannattaa laittaa niin paljon kuin mahtuu, 4 GB taitaa olla siinä maksimi. Ja vaihtaa siihen SSD.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
hallu
22.07.2018 22:11:29 (muokattu 22.07.2018 22:14:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Mulla on late '08 macbook, alumiinikuorinen mutta ei silti pro. Kyllä tässä on vääntö riittänyt perusäänittely- ja editointihommiin. Mulla on tässä Logic Pro 9, hankittu Lionin aikana, ja tähän koneeseen on saanut käyttispäivitykset El Capitaniin asti. Mutta siis koneen osalta, vääntö on riittänyt Logicillakin (9) perushommiin. Imovien renderöinti enemmänkin on tahtonut vetää lämpötilat hurjiksi.
 
Että uskon että vääntö riittää, kunhan löytää jonkin minkä saa siihen asennettua. Muistia kannattaa laittaa niin paljon kuin mahtuu, 4 GB taitaa olla siinä maksimi. Ja vaihtaa siihen SSD.

 
Thänks :-) Tuo SSD on hankintalistalla ja akunkin meinaan laittaa tilaukseen. Mulla oli joskus Logic 9 pitää penkoa mistä löytäisin siihen asennusmedian. Kiitoksia kaikille muillekin vastauksista. Nuo käyttispäivitykset on vähän hankaliakun Apple ei jakele niitä muuta kuin sen Appstore sovellutuksen kautta jota siisä tässä mun koneessa ei ole, niin olen vähän niinkö pääsemättömissä tuon asian tiimoilta.
 
E: niin ja raudan riittävyydestä mun äänityksiin ei ole epäilystäkään. Mun projektit on luokkaa maksimissaan kymmenen raitaa, mutta useinmiten tulee toiimeen vähemmälläkin ja enkä pyöritä juuri lainkaan efektejä tai yritän tehdä mahdollisimman luomua eli tavoite on äänittää niin hyvin että jälkituotanto jäisi muutenkin mahdollisimman vähiin tai olemattmiin. Nykyisin pikkuisen robusti jälki alkaa olla myyntivaltti :-D
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Klezberg
23.07.2018 15:55:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Nuo käyttispäivitykset on vähän hankaliakun Apple ei jakele niitä muuta kuin sen Appstore sovellutuksen kautta jota siisä tässä mun koneessa ei ole, niin olen vähän niinkö pääsemättömissä tuon asian tiimoilta.
 
Ei sitä käyttistä kannattaisi muutenkaan päivittää vaikka voisikin. Tuohon koneeseen ei kuitenkaan saa niin uutta että appstoresta saisi Logicin. Apple kun myy softejaan vain pariin uusimpaan käyttisversioon, eli myös tämä mun El Capitan on out siinä mielessä. Muiden valmistajien softat kyllä yleensä toimivat vanhemmissakin versioissa (tai sitten juuri niissä).
 
Jäin miettimään miten tämä Logic 9 on tähän '08 mb:hen tullut. Täytyy olla niin, että kun olen päivittänyt tähän Lionin tms, niin sitten olen saanut Logicin appstoresta (kun olin sen alunperin ostanut toiseen, uudempaa koneeseen).
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
hallu
25.07.2018 16:04:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo en edes yritä päivittää käyttistä koska tää toimii hyvin tällä vanhalla käyttiksellä. Kokeilin Logic 9 mutta siinä tuli yksiselitteinen teksti että ei toimi tämän käyttisversion kanssa ostin tuon Logic 9 joskus 2012 joten mikä käyttis silloin oli..... varmaan joku .... no uudempi.
 
Reaperin kokeiluversion asensin ja se toimiikin hyvin. Käynnistyy nopeasti ja pyörii jouhevasti. Hinta olisi kai 60 taalaa joten pitänee alkaa selvittää miten tuo ostetaan, koskapa se olisi lupaavin tähän saakka kokeilemistani.
 
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
WanhaWetäjä
25.07.2018 16:11:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:
Reaperin kokeiluversion asensin ja se toimiikin hyvin. Käynnistyy nopeasti ja pyörii jouhevasti. Hinta olisi kai 60 taalaa joten pitänee alkaa selvittää miten tuo ostetaan, koskapa se olisi lupaavin tähän saakka kokeilemistani.

 
Mulla ois Logic 8 levykkeet...tosin en muista onko se joku päivitysversio seiskaan vai näkyikö se vaan hinnassa, jaa niin taitaa mulla se seiskakin sitten olla jossain. Osta pois.
 
Meinaan jos sulla on Logic Pro iMacissa niin kannattais olla sama softa, esim jos läppärillä tekee jotain niin voi editoida iMacilla.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «