Muusikoiden.net
23.10.2020

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ulkoinen kaiku logicille
1
vah
09.04.2018 21:16:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas uusi ongelma kohdattu.

Ei sillä etteikö logicissa olisi ihan hyvät efektiplugarit omasta takaa, mutta nyt täytyisi kuitenkin saada ulkoinen kaikurauta toimimaan koneessa.

Eli siis Lexicon MPX 500 täytyisi saada Focusrite 18i20 kautta raidoille kuuluviin Logic Pro X:ssä.

Olen yrittänyt tutoriaaleja aiheesta youtubesta löytää, mutta ei löydy kuin ulkoisten kompuroiden ja geittien käyttöä vastaavassa tilanteessa, ja niillä ohjeilla ei tuo kaiku tunnu toimivan.

Signaali menee kyllä nätisti Lexiconiin sisään, ja jotain sieltä tulee takaisinkin, mutta todella, todella pientä ja epämääräistä.
Ihan normi XLR-liitännällä olen tuota koittanut, en tiedä sitten vaikuttaisiko jos sitä koittaisi S/PDIF-liitännän kautta?

Olen myös testannut tuon Lexiconin normipöydässä insertin kautta, että siinä ei ole mitään vikaa..

Mitenkähän nyt tätä sitten lähdettäisiin purkamaan, että sen saisi käyttöön..?

sami_sumea
09.04.2018 23:07:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Signaali menee kyllä nätisti Lexiconiin sisään, ja jotain sieltä tulee takaisinkin, mutta todella, todella pientä ja epämääräistä.
Ihan normi XLR-liitännällä olen tuota koittanut, en tiedä sitten vaikuttaisiko jos sitä koittaisi S/PDIF-liitännän kautta?

Tökkäät sen Lexiconin kiinni kahteen vapaaseen outputtiin ja inputtiin looppiin sun äänikorttiin ja pistät Logicin mikseriin tollasen:

https://documentation.apple.com/en/ … hapter=10%26section=12%26tasks=true

...

http://www.soundreel.com
vah
13.04.2018 20:39:45

Kiitoksia.
Nythän se pelittää. Tolla samalla systtemillä olin sitä aiemminkin koittanut youtubevideoiden perusteella, mutta olin vain I/O plugaria koittanut sille kanavalle jota haluan ylimääräisesti kaiuttaa, mutta nyt kun syötin sen auxin kautta, niin johan alkoi toimimaan.
Pienestä se on monesti kiinni... ;)

vah
14.04.2018 13:16:23

vah: Kiitoksia.
Nythän se pelittää. Tolla samalla systtemillä olin sitä aiemminkin koittanut youtubevideoiden perusteella, mutta olin vain I/O plugaria koittanut sille kanavalle jota haluan ylimääräisesti kaiuttaa, mutta nyt kun syötin sen auxin kautta, niin johan alkoi toimimaan.
Pienestä se on monesti kiinni... ;)

Vedetääs takasin...
Jotain on kuitenkin pielessä. Raitaa jolle tahdon tuon ulkoisen efektin, soolona kuunnellessa kaikki ok, mutta sitten kun muut raidat tulevat äänikuvaan mukaan, niin johan tuo kyseinen efekti on niissä kaikissa...
Lexiconin ja äänikortin väliset kytkennät ok, signaali menee sisään ja tulee ulos, ja focusriten sisääntulon gainillä pystyy kyseisen signaalin voimakkuutta säätämään, eli siihen saakka ilmeisesti ok. Raita jolle tuon haluan, valitsen vapaan bussin (auxin) ja tuohon kyseiseen bussiin avaan tuon I/O plugarin ja siihen nuo käyttämäni outputit ja input.
Missä kohtaa nyt menee väärin, kun tosiaan ko raita ja kuuntelu soolona ok, mutta sitten kuitenkin kaikki raidat saavat tuon saman efektin...?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2020, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti