Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pro Tools ja särö kuuntelussa.
1
vekotin75
12.11.2017 22:11:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys
 
Minulla on ongelma, joka esiintyy silloin tällöin. Ongelmana on särö, joka esiintyy kuuntelussa. Se saattaa tulla heti kun Pro Tools käynnistyy, tai sitten pienen työskentelyn jälkeen. Välillä onnistuu useampikin sessio ilman uudelleen käynnistämistä. Olisiko joku asetus, millä saisin tuon ongelman korjattua?
 
Kun särö on kuuntelussa, ohjelmaan tulee kuitenkin puhdas ääni. Olen tehnyt säröllä olevasta sessiosta mp3-tiedoston ja soittanut sitä windows mediaplayerillä, eikä tuota säröä siinä kuulu laisinkaan.
 
Minulla on koneena Acerin läppäri(6 gigaa keskusmuistia), Windows 7, Pro Tools 8 ja M-audion ulkoinen äänikortti. Nettiyhteys on pois käytöstä kun äänittelen. Pro Tools käynnistyy järjestelmän valvoja. Lisäksi käytän efektejä vasta miksauksessa, en äänittäessä.
 
Terv. Vesa
 
JoKo
14.11.2017 14:13:14 (muokattu 14.11.2017 14:13:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos se särö on pikemminkin "räpsy" niin tuo saattaa olla synkka-ongelma.
 
vekotin75
15.11.2017 07:24:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se on sellainen "robotic sound" eikä mikään räpsy. Ja tosiaan se on vain kuuntelussa, kun se ilmenee.
 
GrooverMan
15.11.2017 09:24:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vekotin75: Kyllä se on sellainen "robotic sound" eikä mikään räpsy. Ja tosiaan se on vain kuuntelussa, kun se ilmenee.
 
Silloin kun kuuntelet sitä mp3:sta, tuleeko signaali M-audion äänikortin kautta?
 
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
vekotin75
15.11.2017 11:59:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni tulee M-audion äänikortin kautta myös kun kuuntelen mp3-tiedostoa.
 
Joskus riittää yksikin uudelleen käynnistys. Ja tällä tarkoitan koko pc-koneen, en pelkästään Pro Toolsia.
 
Arkka
15.11.2017 12:51:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko tuo olla joku ajuriongelma?
 
Onko koneen integroitu äänikortti disabloitu?
 
Ootko kokeillut poistaa ja asentaa M-audion ajureita uudelleen?
 
Nää on siis täysin arvauksia, mutta mulla oli joskus samantyylinen ongelma (tosin eri softat ja raudat), joka muistaakseni ratkes sit sillä, että disabloin integroidun äänikortin, poistin "oikeen" äänikortin ajurit ja asensin uudelleen tarkasti ohjeiden mukaan. Se oli kyllä Win XP, eli ajureiden asentaminen muutenkin ehkä(?) tarkempaa. Ne oli jotenkin mahdollista asentaa myös väärin kyseisellä kortilla.
 
Yks mitä voi kokeilla on tietty se, että disabloi M-Audion ja kokeilee toistuuko ongelma integroidulla äänikortilla. ASIO4ALL-ajureilla varmaan Protools sen verran toimis. Jos toistuu, niin sit tuskin on M-Audioon tai sen ajureihin liittyvä juttu.
 
vekotin75
19.11.2017 01:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun "robottimainen" särö on kuuntelussa, menen setup/playback engine ja otan rastin pois host engine-kohdasta, särö häviää. Tämän jälkeen homma toimii ongelmitta.Mistä on kyse?
 
anapena
19.11.2017 11:54:58 (muokattu 19.11.2017 11:59:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asiassa mulla on välillä Nuendon kanssa vähän samaa, siihen auttaa joskus samantapainen konsti, menen switchaamaan asetuksista äänikorttia toiseksi ja takaisin. Vielä nopeampi on katkaista virrat ääniboksista ja laittaa takaisin. Boksi on firewire-väyläinen, joten softavian lisäksi mieleen tulee orastava komponenttivika emolla, firewirekortilla tai sitten boksissa, tai jopa välijohto/liitinongelma. Sen verran harvinainen homma, ettei vielä rasita liikaa. Voi olla, että se liittyy johonkin hosumiseen DAWia käyttäessä, sellaisia virheliikkeitä oppii joskus vaistomaisesti välttämään.
Mulla on ruksi kohdassa Release driver when application is in background, olisko toi sun Pro Tools-kielellä sama? Omista PT-ajoista on niin pitkä aika, etten muista.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «