Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänitys/windows ongelma
1
Ch1ron
01.08.2017 07:20:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
 
Minulla on Windows 10 ja focusrite scarlett 6i6
 
Olisi sellainen ongelma: Vaikka haluaisi äänittää kitaraa, itse äänikortti näyttää signaalin, mutta windowsin "Talennus" puolella ei näy. Nyt kun menee äänitysohjelmaan, niin ei saa äänitettyä mitään. Olen saanut korjattua asian pari kertaa, kun asentaa muutaman kerran ajurit uudestaan, mutta jotenkin se nyt aina palaa siihen että W ei tunnista sitä. Olisko kenelläkään sattunut samaa ongelmaa?
 
(ja ei ole ollut ukkosta, että kortti olisi hajonnut siinä ja kortissa kaikki muu toimii ei ongelmia)
 
Kalmo
01.08.2017 12:20:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarvittaisiin varmaan perustiedot asiasta, jotta voisi arvailla. Mikä äänityssofta? Mitkä ovat sen ajuriasetukset (ASIO-,MME-, vai ehkä WASAPI-ajurit käytössä? Playback/record timing master)? Mitkä ovat äänitettävän raidan in/out asetukset?
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Ch1ron
01.08.2017 17:26:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Tarvittaisiin varmaan perustiedot asiasta, jotta voisi arvailla. Mikä äänityssofta? Mitkä ovat sen ajuriasetukset (ASIO-,MME-, vai ehkä WASAPI-ajurit käytössä? Playback/record timing master)? Mitkä ovat äänitettävän raidan in/out asetukset?
 
Cubasea käytän ja ei ole enne ollut mitään ongelmia, mitään en ole muuttanut en ole vaan hetkeen äänittänyt ja nyt ei windows tunnista sitä.
 
cubasessa on focusrite usb 2.0 - asio ajurit ja cubasse vts connectionit on samat kun ennen ja tarkistanut ne mosta kertaa, ohjeiden kera että on varmasti oikein ja kun scarletin uudelleen asennus rumpan tekee monta kertaa, että windows näyttää signaalia niin suorilla toimii sillon cubasessa
 
Kalmo
02.08.2017 19:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliko Win10 käytössä silloinkin, kun kaikki toimi normaalisti?
Onko äänikortti ja Cubase asetettu samalle näytteenottotaajuudelle? Tosin, jos ei olisi, jommankumman pitäisi mielestäni herjata asiasta.
 
Jos olet vaihtanut Win10:iin äskettäin, päivititkö myös äänikortin ajurit ajantasaisiksi?
 
Minulle on SONARissa pari kertaa käynyt niin, että record- tai playback timing master-valinta on (jossain asennussählingissä?) pudonnut pois. Samaten ajurivalinta joskus itsekseen pudonnut.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Ch1ron
06.08.2017 18:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Oliko Win10 käytössä silloinkin, kun kaikki toimi normaalisti?
Onko äänikortti ja Cubase asetettu samalle näytteenottotaajuudelle? Tosin, jos ei olisi, jommankumman pitäisi mielestäni herjata asiasta.
 
Jos olet vaihtanut Win10:iin äskettäin, päivititkö myös äänikortin ajurit ajantasaisiksi?
 
Minulle on SONARissa pari kertaa käynyt niin, että record- tai playback timing master-valinta on (jossain asennussählingissä?) pudonnut pois. Samaten ajurivalinta joskus itsekseen pudonnut.

 
En ole asentanut winkkaria vähään aikaan, ajureita olen päivittänyt monesto ja näytteet on samat ja tosissaan cubase kyllä herjaa jos olisi eri, pitänee asentaa cubase uudestaan jos auttaa
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «