Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Focusrite Scarlett 2i2 2nd Gen ei toimi
1
kaaleppikalle
17.07.2017 23:43:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin käytettynä Focusrite Scarlett 2i2 2nd Gen äänikortin ja siihen kuuluvan mikin (minulla ei siis ole bundle codea, jolla rekisteröidä laite, koska sain sen käytettynä). Koitin asentaa laitteen valmistajan kotisivuilta laitteen omia ajureita, mutta vuorokauden mittaisen vääntämisen jälkeen ei homma onnistunu, oli pakko lopettaa alkaa kattomaan got:ia.
 
Kone asensi laitteen kun sen kytki usbilla koneeseen ja laitteessa palaa USB-valo toimimisen merkiksi.
 
Kysymys kuuluukin, olisko jotain muuta kuin kyseisen laitteen omia softia/ajureita/ohjelmia/yms?
Ja osaisiko joku heittää vastaavasti laitteen omien ajurien asennuskeen jotain vaihe vaiheelta etenevää ohjetta.
 
Ainoa, mitä haluisin tehdä on äänittää laulua ja liittää sen aikaisemmin tehtyihin taustoihin. Kuumottaa niin per*****sti päästä jo laulamaan, että huhuh!
 
Terv,
 
Aloittelijanpaska
 
Kasu-_-
18.07.2017 00:01:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä DAW (nauhoitussofta)? Löytyykö kyseisen softan I/O-asetuksista ASIO ajureiden alta Scarlettia?
 
kaaleppikalle
18.07.2017 14:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kasu-_-: Mikä DAW (nauhoitussofta)? Löytyykö kyseisen softan I/O-asetuksista ASIO ajureiden alta Scarlettia?
 
Hitto tuli nopee vataus, kiittooos!!
 
En oo onnistunu lataamaan mitään nauhoitussoftaa. Yritun focusriten sivuilta ettii ladattavaks, mut en löytäny mitään, mikä toimis ilman bundle codea. Onko suositella jotain nauhoitussoftaa, mikä kävis mun laitteen kanssa ja on kenties ilmainen. Ilmainen sen takii et pääsee ees testaa miten tää mikki toimii..
 
Henri Henri Olavi
18.07.2017 21:24:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaaleppikalle: Onko suositella jotain nauhoitussoftaa, mikä kävis mun laitteen kanssa ja on kenties ilmainen. Ilmainen sen takii et pääsee ees testaa miten tää mikki toimii..
 
Mistä tahansa DAWista saa ilmaisen kokeiluversion käyttöön joksikin aikaa. Sellaisia on mm. Pro Tools, Logic (Mac), Cubase, Ableton Live, Nuendo, Sonar ja Reaper.
 
K.F.S. is the Only Law
Kasu-_-
19.07.2017 14:23:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaaleppikalle: Hitto tuli nopee vataus, kiittooos!!
 
En oo onnistunu lataamaan mitään nauhoitussoftaa. Yritun focusriten sivuilta ettii ladattavaks, mut en löytäny mitään, mikä toimis ilman bundle codea. Onko suositella jotain nauhoitussoftaa, mikä kävis mun laitteen kanssa ja on kenties ilmainen. Ilmainen sen takii et pääsee ees testaa miten tää mikki toimii..

 
Kaikki käy sun laitteen kanssa. Reaper ilmainen kokeilla käytännössä niin kauan kuin haluaa ja sitä suosittelen muutenkin.
 
Toimii siis siten, että asennat esim. Reaperin. Menet ääniasetuksiin (Options -> Preferences -> Audio device) ja valitset äänilähteeksi ASIO ja ASIO driverin kohdalle Focusrite. Tarkista että inputit ja outputit on kaikki valittuna myös.
 
Sitten teet uuden raidan Reaperiin. valitset tarvittaessa inputiksi Focusriten inputin, jossa mikki on kiinni. Painat REC nappulan raidan kohdalta aktiiviseksi ja tarvittaessa Record monitor myös saman raidan kohdalta aktiiviseksi. Jos näkyy liikettä ja ääni kuuluu, niin kaikki on ok. Jos mikki tarvii phantomjännitteen, niin painat sen päälle Focusriten laatikosta. Sitten vaan Reaperista REC päälle ja laulelemaan. Lisäät tai soitat taustaraitoja sekaan ja marssit tuotoksen kanssa levy-yhtiöön hakemaan rahojasi.
 
ÄrGee
19.07.2017 19:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen myös tutustumaan käyttöjärjestelmän optimoimiseen musiikintuotantoa varten. Ja tosiaan äänikortti tulisi olla ohjauspaneelin kautta valittuna oletuslaitteeksi. Oletan siis että on Windows käytössä. Itse teen vielä niin, että otan laitehallinnan kautta kaikki muut ääniajurit pois käytöstä.
 
https://support.focusrite.com/hc/en … ing-your-PC-for-Audio-on-Windows-10
https://help.ableton.com/hc/en-us/a … 071469-Optimizing-Windows-for-Audio
 
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
kaaleppikalle
21.07.2017 17:57:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Suosittelen myös tutustumaan käyttöjärjestelmän optimoimiseen musiikintuotantoa varten. Ja tosiaan äänikortti tulisi olla ohjauspaneelin kautta valittuna oletuslaitteeksi. Oletan siis että on Windows käytössä. Itse teen vielä niin, että otan laitehallinnan kautta kaikki muut ääniajurit pois käytöstä.
 
https://support.focusrite.com/hc/en … ing-your-PC-for-Audio-on-Windows-10
https://help.ableton.com/hc/en-us/a … 071469-Optimizing-Windows-for-Audio

 
Nyt oon pikkusen edenny tässä ennen kun oon tullu tarkastamaan vastausksia täältä. JOS JOLLAIN ON HAJUA Pro Tools Firstistä niin neuvot olisi kultaa (en tiedä minkään toiminnon oikeita termejä, joten keksin omia kuvauksia niille, koittakaa saada selvää :DD):
 
Sain ladattua Pro Tools Firstin ja ASIO control paneli äänikorttia varten. Loin Pro Tools Firstissä uuden projectin ja sen jälkeen uuden Trackin (asetuksilla Mono, Audio Track, in Ticks).
Sitten laitoin I/O -asetuksista Inputit ja Outputit niin, että kun painoin pientä punaista Rec-nappulaa Trackissa, ohjelma tunnisti mikrofonin. Ainakin oletan, että tunnistaa, koska Vihreä pylväs liikkuu ylös ja alas sen mukaan mitä höpöttelen mikkiin.
 
Ongelmana on nyt se, että kun painan nauhoituksen päälle, ohjelma ei nauhoita mitään. Mikki toimii ja ohjelma tunnistaa ilmeisesti mikin, mutta mitään ei äänity. Oon kattonu YouTubesta yms. missä jengi vaan laittaa äänityksen päälle ja helposti alkaa äänittämään. Ohjevideoissa Trackin vasemmalle puolelle tulee (joissakin siniselle, joissakin punaselle taustalle) ääniaalto-kuvioita, mutta mulle ei tule mitään...
 
Niin ja PC on ja windows 10
 
antikristus
19.12.2018 22:23:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haudankaivuu. Ei suoraan liity mut tää löyty haulla. Mulla on ongelma scarlettilla reamppaamisessa. Reaperista di-raidan on hardware output valittu oikeaksi, monitor send täppä on poistettu ja piuha on toimiva ja oikeessa output reiässä mutta mitään signaalia ei tuu ulos. Scarlet mix controllissa pyörin tovin mut sieltäkää ei löytyny syytä (on vähän hankalaselkoinen tosin). Eli vaikuttaa siltä että monitor outputit työntää tavaran ulos ihan normaalisti mutta kaikki muut (3-8) on mykkänä.
 
Jackson-mies
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «