Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpukone neuvoja
1 2
-Q-
03.05.2017 16:10:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltsi451: ...Sitten kesken kaiken katkaisin virran kiipparista ja kytkin virraan uudestaan ja senjälkeen ei Halion toiminut. Mikä olikin odotettavaa.
 
Kun laitoin kokeilun alussa kiipparin päälle, odotin riittävän kauan ennenkuin kytkin virran läppäriin. Tää tuntuu olevan Cubeissin vika (ominaisuus)

 
Tämä homma tuntuu olevan vähän henkimaailman hommia. Periaatteessa USB kilkkeet on plugnplay mutta sehän ei välttämättä koske kaikkia sovelluksia vaikka käyttöjärjestelmä hommasta selviääkin. Vähänkään eksoottisemmat sovellukset ja niihin tarjotut kenties vielä eksoottisemman USB laitteen ajurit toimii.. noh, vaihtelevasti. Ei ole mitenkään epätavallista että sovellus tarkistaa kytketyt laitteet ainoastaan käynnistyksensä yhteydessä.
 
Mulla on vakituisia USB-laitteita musahommaan itse interface (Steinberg UR-sarjaa), pieni Akai kiippari ja 3 osaa Steinbergin CMC-sarjan kontrollereita. Interfacen ja kiipparin saa kytkeä ja käynnistellä aika vapaasti Cubasen käynnissä ollessa, yleensä toimii, mutta noi CMC:t on sitten hyvin vaihtelevia. Yksi saattaa käynnistyä ja toimia, toinen sytyttää valot mutta ei toimi (tai toisinpäin) ja kolmas ei tee mitään. Otan tämän ominaisuutena enkä enään edes yritä näitä lennossa kytkeä.. :-)
 
peltsi451
03.05.2017 16:56:54 (muokattu 03.05.2017 21:00:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Q-: Tämä homma tuntuu olevan vähän henkimaailman hommia. Periaatteessa USB kilkkeet on plugnplay mutta sehän ei välttämättä koske kaikkia sovelluksia vaikka käyttöjärjestelmä hommasta selviääkin. Vähänkään eksoottisemmat sovellukset ja niihin tarjotut kenties vielä eksoottisemman USB laitteen ajurit toimii.. noh, vaihtelevasti. Ei ole mitenkään epätavallista että sovellus tarkistaa kytketyt laitteet ainoastaan käynnistyksensä yhteydessä.
 
Mulla on vakituisia USB-laitteita musahommaan itse interface (Steinberg UR-sarjaa), pieni Akai kiippari ja 3 osaa Steinbergin CMC-sarjan kontrollereita. Interfacen ja kiipparin saa kytkeä ja käynnistellä aika vapaasti Cubasen käynnissä ollessa, yleensä toimii, mutta noi CMC:t on sitten hyvin vaihtelevia. Yksi saattaa käynnistyä ja toimia, toinen sytyttää valot mutta ei toimi (tai toisinpäin) ja kolmas ei tee mitään. Otan tämän ominaisuutena enkä enään edes yritä näitä lennossa kytkeä.. :-)

 
Hyviä kommenteja, kiitos. Vahvistaa vaan omaakin näkemystä. Steinbergin Forumilla oli aikoinaan enemmän juttua ja kritiikkiä asiasta ja tehdas lupasi korjauksia tehdä, tiedä sitten onko Cubase 09 versiossa vielä näitä vanhoja ominaisuuksia.
 
Jokohan muuten ketjun aloittaja olisi saanut hankittua basson... :-)
 
silhouette
03.05.2017 18:24:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

peltsi451:
Jokohan muuten ketjun aloittaja olisi saanut hankittua basson... :-)

 
En ihan vielä, mutta kävin tänään kyllä katselemassa halvemman hintaluokan bassoja Maunulan bändkeskuksessa, mutta myyjällä (joka on oikein hyvä kaveri) oli kiireitä ja emme siis vielä kerenneet tehdä mitään kauppaa. Mutta mutta, enköhän minä saa lähiaikoina hommattua sellaisen, kiitos kysymästä! =)
 
Aina voi yrittää.
peltsi451
03.05.2017 20:35:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silhouette: En ihan vielä, mutta kävin tänään kyllä katselemassa halvemman hintaluokan bassoja Maunulan bändkeskuksessa, mutta myyjällä (joka on oikein hyvä kaveri) oli kiireitä ja emme siis vielä kerenneet tehdä mitään kauppaa. Mutta mutta, enköhän minä saa lähiaikoina hommattua sellaisen, kiitos kysymästä! =)
 
Kiva ! Jos tolle tielle lähdet, niin et voi metsään mennä.
 
Basso on oikeasti hieno soitin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «