Aihe: soothe: plugari dynaamiseen resonanssinpoistoon | 1 |
---|
|
Moi tyypit! Julkaisin tänään ensimmäisen plugarini, soothen! Toivottavasti en riko mitään sääntöjä tai hyviä tapoja kertomalla asiasta myös täällä. Kyseessä keski- ja korkeataajuuksisten resonanssien automaattiseen poistoon tarkoitettu laitos. Tällä voi siivota liian voimakkaasti soivat yläsävelsarjat, ässät ja vingut helposti pois. soothe on alunperin suunniteltu laulukanavaan heti siihen Melodynen perään, mutta toimii hyvin myös kaikenlaiseen muuhun: - akustisen kitaran käsittelyäänien vaimentamiseen - kitara- ja pianokanavien liikojen twängien ja kilinöiden hallintaan - rumpu- ja pelitlähimikkien resonanssien tappamiseen Prosessorissa ei ole cross-overeita, eikä muutenkaan synnytä artefakteja tai huononna soundia, menee siis läpi ihan masterointikäytössä asti. Olen tätä useamman vuoden kehittänyt, ja tuossa kesän alussa sain prosessin viimein onnistumaan, siitä lähtien ollut raivokasta koodausta. Asiasta kiinnostuneet, käykää ihmeessä lataamassa demo. Kuulen tosi mielelläni ajatuksista, kokemuksista ja ongelmista, joita ilmenee. ww.oeksound.com Olli | |
Kiintoisaa! Täytyypä testata joku päivä, kun töiltä ehtii. Yritän myös muistaa laittaa palautetta. ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio | |
Osoitteesta puuttuu yksi w Spede blendaa: https://blend.io/spede | |
Vain Mac? Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! http://www.chaosresearch.net | |
Asiasta kiinnostuneet, käykää ihmeessä lataamassa demo. Kuulen tosi mielelläni ajatuksista, kokemuksista ja ongelmista, joita ilmenee. Donailin demon kokeeksi, hyvältä näyttää, UI on siisti ja prossuakaan ei vie mahdottomasti. Yksi kysymys nousi mieleen 5 minsan pikatestailulla officella: miten tää eroaa dynaamisesta EQ:sta? Yleensä se "huono" resonanssitaajuus on yksi tai kaksi ongelmallista taajuutta, joten jos joutuu hakemaan sen huonon resonanssin ballparkin manuaalisesti kohdilleen käsin ettei tapa "hyviä" resonanssejä (soittimen / vokaalin sointia), miksei tee sitä sit suoraan dynaamisella EQ:lla? ... http://www.soundreel.com | saastara 03.11.2016 10:14:50 (muokattu 03.11.2016 17:55:54) | |
|
Mainio koodinpätkä. Jotain tän tyyppistä oon aina toivonut. Etenkin korkeammilla laatuasetuksilla soundi on suht näkymätön, kunhan ei villiinny liikaa. Kaikkea hyvää valmistajalle, toivottavasti ottaa tuulta alleen. sami_sumea: Donailin demon kokeeksi, hyvältä näyttää, UI on siisti ja prossuakaan ei vie mahdottomasti. Yksi kysymys nousi mieleen 5 minsan pikatestailulla officella: miten tää eroaa dynaamisesta EQ:sta? Yleensä se "huono" resonanssitaajuus on yksi tai kaksi ongelmallista taajuutta, joten jos joutuu hakemaan sen huonon resonanssin ballparkin manuaalisesti kohdilleen käsin ettei tapa "hyviä" resonanssejä (soittimen / vokaalin sointia), miksei tee sitä sit suoraan dynaamisella EQ:lla? ... Omien testien perusteella sanoisin, että tällä homma vie 20 sek kun taas normi-dynaamisilla equilla siihen saa suttaantumaan helposti huomattavasti kauemmin, ilman, että lopputulos olisi yhtä hyvä. Soothe tunnistaa samantien alueen piikit ja ja dynamiikka seuraa melko luomun oloisesti resonanssien hyppelyä. Perinteisellä dynaamisella eq:lla pitäisi korvakuulolta / mittareita tuijottaen säädellä sopivat filtterit ja niiden ljyrkkyys kohdilleen, niiden omat attack- ja release-arvot, sopiva ratio, ja silti jälki olisi todnäk huomattavasti laveampaa. Täällä ja normi-dynaamisilla on eroa omaan makuun suurinpiirtein saman verran kuin kirveellä ja skalpelilla. https://www.patreon.com/soundslikefog | |
Moi! soothe on nyt saatavilla myös Windowsille! Käykäähän koplaamassa, mikäli kiinnostaa. :) oeksound.com | « edellinen sivu | seuraava sivu » | 1 |
---|
|
|