Muusikoiden.net
05.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eleven Rack + GarageBand - tulee vain kuiva signaali
1
Terry Pantheras
14.10.2016 18:22:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Eleven Rack -etuaste, MacOS Sierra 10.12 ja siinä viimeisin GarageBand 10.1.2. Olen valinnut input deviceksi Avid Eleven Rackin ja output deviceksi Built-in outputin. Eleven Rack on kytketty koneeseen USB:lla. Saan ulos pelkän heikon kuivan signaalin. Miksi? Google on harvinaisen tietämätön tästä ongelmasta, joskin Reaperin kanssa on ollut jotain saman tyyppistä. Reaperista en taasen tiedä mitään.

Aiemmalla OS-versiolla sain vanhan GB-version 6.x.x toimimaan ja nauhoitettuakin matskua moitteetta (aiemman äänityksen toisto toimii myös uudessa versiossa/kokoonpanossa). Ajattelin, että GB-version päivittäminen auttaisi asiaa OSX-päivityksen jälkeen, varsinkin kun tuossa monta major-versiota välissä. Mutta. Computer says no, user says fuck off.

Idiksiä? Pitääkö 11r päivittää?? Eikö GB enää tue 11r:ä??

Kiitos jo etukäteen!

SATANIC JAZZ BAND
Stöde
14.10.2016 19:00:39 (muokattu 14.10.2016 19:01:39)

Ettei olisi lipsahtanut vaan 11rackin asetukset kuivalle?

Ei nyt ole 11rackia edessä mutta manuaalista...
http://akmedia.digidesign.com/suppo … even_Rack_User_Guide_v90x_71670.pdf
...sivulta 90 aloittaisin.

Mitäs signaalia luureihin tulee (11räkin etupuolelta "Phones")?

Terry Pantheras
14.10.2016 21:36:05

Stöde: Ettei olisi lipsahtanut vaan 11rackin asetukset kuivalle?

Ei nyt ole 11rackia edessä mutta manuaalista...
http://akmedia.digidesign.com/suppo … even_Rack_User_Guide_v90x_71670.pdf
...sivulta 90 aloittaisin.

Mitäs signaalia luureihin tulee (11räkin etupuolelta "Phones")?

Tsekkasin nuo outputit (outputs to amp (rig output) ja digital output (kokeilin kaikki: DAW, mirror analog, rig outputs ja split in/out)) 11R:stä, mutta ainoa vaikutus oli outputs to ampin vaikutus kuulokkeisiin tulevaan signaaliin. Eli edelleen tulee kuivana sisään GB:iin, phones-liitännän kautta saan prosessoidun saundin.

Kaiken lisäksi buuttasin 11R:n ja GB:n.

Kummallista.

SATANIC JAZZ BAND
pappasfin
14.10.2016 21:45:46

Terry Pantheras: Mulla on Eleven Rack -etuaste, MacOS Sierra 10.12 ja siinä viimeisin GarageBand 10.1.2. Olen valinnut input deviceksi Avid Eleven Rackin ja output deviceksi Built-in outputin. Eleven Rack on kytketty koneeseen USB:lla. Saan ulos pelkän heikon kuivan signaalin. Miksi? Google on harvinaisen tietämätön tästä ongelmasta, joskin Reaperin kanssa on ollut jotain saman tyyppistä. Reaperista en taasen tiedä mitään.

Aiemmalla OS-versiolla sain vanhan GB-version 6.x.x toimimaan ja nauhoitettuakin matskua moitteetta (aiemman äänityksen toisto toimii myös uudessa versiossa/kokoonpanossa). Ajattelin, että GB-version päivittäminen auttaisi asiaa OSX-päivityksen jälkeen, varsinkin kun tuossa monta major-versiota välissä. Mutta. Computer says no, user says fuck off.

Idiksiä? Pitääkö 11r päivittää?? Eikö GB enää tue 11r:ä??

Kiitos jo etukäteen!

Harmi ettei tuo Maci ole mun heiniä mutta näin äkkiseltään mieleen tulee kysymys, että miksi sulla on vain input Elevern Rack eikä myös Output ole Eleven Rack?

Jos sulla on Eleven Rack molemmissa noissa niin pitäs kuulua sitten homma ihan hyvin Elevenin kuulokeliitännästä tai jos siihen on kytketty pää-ulostuloihin vaikkapa monitorit kiinni.

PappaSFin
Terry Pantheras
14.10.2016 21:54:08

Nyt onnistuin kadottamaan koko signaalin kun kliksuttelin 11R:n digital input/clock sourcen asetuksia (aes/ebu; 44.1 khz) Mäkin ohjelmistojen kautta. Kuului vain "triit" ja ääni hävisi ja valikko meni harmaaksi, enkä ole saanut sitä aktiiviseksi buuteista huolimatta. Siellä lukee vaan, että device not connected.

SATANIC JAZZ BAND
Terry Pantheras
14.10.2016 21:55:50

pappasfin: Harmi ettei tuo Maci ole mun heiniä mutta näin äkkiseltään mieleen tulee kysymys, että miksi sulla on vain input Elevern Rack eikä myös Output ole Eleven Rack?

Jos sulla on Eleven Rack molemmissa noissa niin pitäs kuulua sitten homma ihan hyvin Elevenin kuulokeliitännästä tai jos siihen on kytketty pää-ulostuloihin vaikkapa monitorit kiinni.

Ymmärsin tuon asetuksen niin, että sisääntulo = 11R ja ulostulo Mäkkiin kytketyille kaiuttimille...(?)

SATANIC JAZZ BAND
Terry Pantheras
14.10.2016 22:03:19

Pitänee päivittää tuo firmware vielä.

SATANIC JAZZ BAND
Terry Pantheras
14.10.2016 22:05:40

Mutta kiitos jo tähänastisista vinkeistä!

SATANIC JAZZ BAND
pappasfin
15.10.2016 14:01:50

Terry Pantheras: Ymmärsin tuon asetuksen niin, että sisääntulo = 11R ja ulostulo Mäkkiin kytketyille kaiuttimille...(?)

Mä en tosta Macista tiedä mutta jos sulla on Eleven Rack määritetty äänikortiksi niin ne kaijuttimet kait pitäs olla kytkettynä Eleven Rackin pääulostuloihin jotta sä kuulet sen äänen.

Mulla ei ole enää Eleven Rackiä joten en muista sen valikoista mitä sieltä näkyi mutta sen verran muistan, että en mä edes ikinä joutunu koskemaan AES/EBU juttuihin siellä.

Jos saat ne kaijuttimet laitettua Eleven Rackin pääulostuloon ja Eleven Rack on oletus äänikorttina niin homman kyllä kaiken järjen mukaan pitäs toimia, olipa sitten Windows tai Mac.

Toivottavasti homma lähtee pelittämään.

PappaSFin
mattim
15.10.2016 15:25:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Softassasi täytyy valita nauhoitettavaksi signaaliksi Rackin prosessoinnin läpi kulkenut signaali (Eleven
Rig L and R).

Oisko mahdollista. että nauhoitat suoraa kitararasignaalia (Guitar In) ?

Manuaalissa tämä kerrotaan seuraavalla tavalla:

The Guitar Input on Eleven Rack shows up in Pro Tools as a standard mono input path (Guitar In). This input passes the guitar signal, unprocessed, to Pro Tools, where it can be recorded as normal.
The guitar signal also passes through the processing features of Eleven Rack, and the pro-cessed stereo output from the amp, cabinet, mic and effects simulations shows up as a second, stereo input path in Pro Tools for monitoring and/or recording(Eleven
Rig L and R).

Terry Pantheras
15.10.2016 20:55:55

pappasfin: Mä en tosta Macista tiedä mutta jos sulla on Eleven Rack määritetty äänikortiksi niin ne kaijuttimet kait pitäs olla kytkettynä Eleven Rackin pääulostuloihin jotta sä kuulet sen äänen.

Mulla ei ole enää Eleven Rackiä joten en muista sen valikoista mitä sieltä näkyi mutta sen verran muistan, että en mä edes ikinä joutunu koskemaan AES/EBU juttuihin siellä.

Jos saat ne kaijuttimet laitettua Eleven Rackin pääulostuloon ja Eleven Rack on oletus äänikorttina niin homman kyllä kaiken järjen mukaan pitäs toimia, olipa sitten Windows tai Mac.

Toivottavasti homma lähtee pelittämään.

Idea on siis äänittää 11R:n mallinoksia käyttäen. Se mitä kautta toistan äänitettävän matskun on toissijainen seikka. Eli en saa 11R:n prosessoitua signaalia Mäkkiin/Garagebandiin.

SATANIC JAZZ BAND
Terry Pantheras
15.10.2016 21:03:13 (muokattu 15.10.2016 21:04:03)

mattim: Softassasi täytyy valita nauhoitettavaksi signaaliksi Rackin prosessoinnin läpi kulkenut signaali (Eleven
Rig L and R).

Jos tarkoitat softalla Garagebandia, niin siellä äänilähteiksi (input) on valittavissa kolme vaihtoehtoa: System setting, built-in input ja Avid Eleven Rack. Jälkimmäinen siis luonnollisesti valittuna.

Tämä on mielestäni nyt se ongelma, eli en saa jostain syystä 11R:ä lähettämään koneelle prosessoitua signaalia (vahvistinmallinnoksia ym.). Tai sitten GB ei ymmärrä sitä prosessoitua signaalia ja "tunnistaa" ainoastaan sen kuivan kitarasignaalin...

The Guitar Input on Eleven Rack shows up in Pro Tools as a standard mono input path (Guitar In). This input passes the guitar signal, unprocessed, to Pro Tools, where it can be recorded as normal.
The guitar signal also passes through the processing features of Eleven Rack, and the pro-cessed stereo output from the amp, cabinet, mic and effects simulations shows up as a second, stereo input path in Pro Tools for monitoring and/or recording(Eleven
Rig L and R).

En tuosta kauheasti tajunnut vs. se mitä GB tarjoaa mahdollisuuksia... :/

E: tämä on todella hämmentävää, koska aiemmin tämä toimi!

SATANIC JAZZ BAND
Terry Pantheras
15.10.2016 22:50:13 (muokattu 15.10.2016 22:59:25)

mattim: Softassasi täytyy valita nauhoitettavaksi signaaliksi Rackin prosessoinnin läpi kulkenut signaali (Eleven
Rig L and R).

Rig L and R).

Tarkoittaako tuo "passes through" sitä, että se ohittaa nuo featuret/prosessoinnin vai, että se kulkee niiden "läpi"? Mielestäni tuon voi ymmärtää kummallakin tavalla, mutta veikkaisin jälkimmäistä.

Hmm, huomasin sellaisen seikan, että itse laitteen firmware-versio on 1.0.3, kun softan (Mäkkiin asennettu 11R-softa) versio on 1.2.8. Voikohan tuo vaikuttaa asiaan?

E: Mutta liekö se sitten niin, ettei GB tajua tuota "Eleven Rig L and R":ä, koska sitä ei ole valittavissa input sourceksi... Mikäli niin, niin silloin kyllä paskan möivät.

SATANIC JAZZ BAND
Terry Pantheras
16.10.2016 20:40:51

Luovutan. GarbageBand suohon ja Reaper (tai Pro Tools tuonnempana) tilalle.

SATANIC JAZZ BAND
Terry Pantheras
16.10.2016 21:34:47

Taitaa itse asiassa olla Sierra OSX:n ja 11r:n yhteensopivuusongelma.

SATANIC JAZZ BAND
anapena
17.10.2016 12:17:00

Terry Pantheras: Taitaa itse asiassa olla Sierra OSX:n ja 11r:n yhteensopivuusongelma.

No sitten asia korjaantuu ajan kanssa.

TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti