Muusikoiden.net
05.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä Vanha M-Audion Fast Track Utra vihdoin finaalissako?
1
Zilly
17.06.2016 13:12:05 (muokattu 17.06.2016 18:36:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin kokeilla, jos täällä olisi joku joka osaisi kertoa ratkaisun ongelmaan/vikaan, ennen kuin heitän mun vanhan hyvän ulkoisen Fast Track Ultra äänikortin pois ja tuhlaan rahaa uuteen. (ja kyseinen korttihan oli siis M-Audion alunperin, mutta nykyään Avidin, ja sillekään ei enään ole tukea, koska on jo niin vanha)

Eli siis.. Edessä olevat Mic/Inst IN 1 ja 2 sisäänmenot lopettivat toimintansa (tai siis oikeastaan kokeilin sitten tietysti kaikki muutkin instrumentti -sisäänmenot edessä ja takana, ja ei toimi). Se ei tapahtunut kun olin käyttämässä äänikorttia, vaan edellisenä päivänä toimi, mutta sitten seuraavana päivänä ei (eilen). Ääntä kyllä tulee aivan normaalisti esim. Winampin ja Cubasen kautta korvakuulokkeisiin liitännästä #1 (mutta korvakuulokeliitännästä #2 ei). Eli en siis kuule enään sähkökitaraa, joka on liitetty mihin tahansa Fast Trackin sisäänmenoista. Vähän aikaa se toimi niin, että kun painan äänikortin pois päältä ja takaisin päälle, niin silloin sieltä kyllä kuuluu noin sekunnin ajan kitaraa, mutta sitten sekin häviää ja vetää vaan täyttä blankkoa. Tämä systeemi on siis toiminut mulla nyt noin edelliset 4 kuukautta, mutta nyt kitaran ääni katosi.

Ja mun kitara tulee äänikorttiin seuraavasti: Kitara > efektit > Bugera Infinium V22 amp/combo) > Koch Dummybox Home (loadbox) > äänikortin instrumetti -sisäänmeno.

Niin että osaisiko joku kertoa tai arvata mikä on mennyt vikaan ja olisiko sitä mahdollista korjata ilman, että täytyy ostaa kokonaan uusi äänikortti? Ja miten tuon vian voisi korjata.. tarvitseeko ammatilaista? Avasin jo äänikortin ja puhdistin paineilmalla ne vähäiset pölyt mitä sisällä oli, mutta se ei auttanut.

Vehkeet:

- Bugera V22 Infinium amp/combo

http://www.music-group.com/Categori … mbo-Amplifiers/V22-INFINIUM/p/P0B03

- Dummybox Home (loadbox)

http://www.koch-amps.com/dummybox-home.html

- Epiphone SG

http://www.epiphone.com/Products/SG/G-310.aspx

Kiitos paljon jo etukäteen!

Zilly
17.06.2016 18:38:50 (muokattu 18.06.2016 17:14:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, ongelma oli siellä, missä se yleensäkin on eli käyttäjässä itsessään (minussa) :P . Eli siis ihan itse olin sohaissut uudehkolla hiirisysteemillä (wacom piirtopöytä & kynä) Fast Trackin virtuaalikanavat nolliin, kun oli vain tarkoitus vaihtaa bufferien kokoa isommaksi toisella välilehdellä.

Koko tämän viestiketjun voi mun puolesta poistaa, tai vaihtoehtoisesti jättää jollekin hyväksi esimerkiksi siitä, että miten saa tuhlauttua melkein kokonaisen päivän ihan turhaan. (laitoin tämän saman viestin myös englanniksi Avidin sivuille, mistä kyllä sitten löysin ratkaisun ongelmaan kun joku kehoitti katsomaan myös Fast Trackin kontrollipaneeliin. Ja sieltähän se 'ongelma' sitten löytyi.. kanavat 1&2 nollissa. :P ) Sooorii.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti