Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Garageband: Apple AU Sampler output pätkii
1
JivE
06.06.2016 13:49:57 (muokattu 06.06.2016 13:50:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Koitin googlella hakea mutta laihoin tuloksin että onko tämä yleinen ongelma.
 
Eli Garagebandin AU Samplerin output pätkii kun siihen lataa omia sampleja. Kun samplea soittaa niin output ei ole tasaista vaan ääni pätkii. Mietin jos ongelma olisi ollut garagebandissa ja latasin Samplerin VST:nä reaperiin mutta pätki yhtälailla siellä. Kokeilin niin ikään Macin omalla sisäänrakennetulla äänikortilla sekä Lexicon Alpha usb interfacella samoin tuloksin. Suorituskykyongelma koneen suhteen kuulostaa oudolta sillä käytössä on 16gb rammia josta 7gb vapaana kun garageband jne päällä.
 
Onko kukaan törmännyt tällaiseen aikaisemmin?
 
If you give me interesting questions, i'll give you interesting answers.
Henri Henri Olavi
06.06.2016 14:13:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä kokoisia sampleja ja kuinka paljon sulla on vapaata tilaa kovolla?
 
I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth.
JivE
06.06.2016 14:26:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Minkä kokoisia sampleja ja kuinka paljon sulla on vapaata tilaa kovolla?
 
Samplet on mp3 tiedostosta leikattuja waweja, ehkä 2-3sek pituisia joten puhutaan alle 10mb kokoisista tiedostoista.
 
Kovalevyllä pitäisi olla n. 100gb tyhjää tilaa...
 
If you give me interesting questions, i'll give you interesting answers.
Henri Henri Olavi
06.06.2016 14:44:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JivE: Samplet on mp3 tiedostosta leikattuja waweja, ehkä 2-3sek pituisia joten puhutaan alle 10mb kokoisista tiedostoista.
 
Kovalevyllä pitäisi olla n. 100gb tyhjää tilaa...

 
Mun osaaminen tuon suhteen loppuu sitten tähän kohtaan, sillä en ole koskaan GB:ia tai tuota plugaria käyttänyt. Melko usein vaan tuppaa vastaavanlaisissa ongelmissa olemaan kysymys kovalevytilan vähyydestä.
 
I'm sticking pins and needles in this stinking rot flesh-like substitute pieces of half cooked meat that are walking on this earth.
JivE
06.06.2016 14:57:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Mun osaaminen tuon suhteen loppuu sitten tähän kohtaan, sillä en ole koskaan GB:ia tai tuota plugaria käyttänyt. Melko usein vaan tuppaa vastaavanlaisissa ongelmissa olemaan kysymys kovalevytilan vähyydestä.
 
Joo no worries, mulle on tulossa rautasampleri joten tää ongelma ei tod näk ole ajankohtainen edes kauaa, lähinnä jäi vaan vaivaamaan että mistä tämä johtui
 
If you give me interesting questions, i'll give you interesting answers.
Krice
07.06.2016 09:30:54 (muokattu 07.06.2016 09:31:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin Garagebandia joku päivä sitten kun päivitin El Capitaniin. Nauhoitin kaksi kitararaitaa ja vääntelin efektien nuppeja niin ohjelma ilmoitti, että prosessointiteho loppui. En tiedä olisiko pitänyt nauraa vai nauraa. En myöskään tiedä onko joku onnistunut tekemään Garagebandilla mitään, koneen pitää olla varmaan joku Mac Pro Roskakori.
 
Vessajono
07.06.2016 10:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Kokeilin Garagebandia joku päivä sitten kun päivitin El Capitaniin. Nauhoitin kaksi kitararaitaa ja vääntelin efektien nuppeja niin ohjelma ilmoitti, että prosessointiteho loppui. En tiedä olisiko pitänyt nauraa vai nauraa. En myöskään tiedä onko joku onnistunut tekemään Garagebandilla mitään, koneen pitää olla varmaan joku Mac Pro Roskakori.
 
Mä oon ainakin onnistunut tekemään Garagebandilla vaikka mitä. Kone on 2,6 GHz / 8 gigan MBP.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
JivE
07.06.2016 12:44:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Updatena tähän että ongelma ratkesi. Exporttasin samplet uudelleen ulos audacitysta pienemmällä bittimäärällä ja nyt toimii oikein!
 
Ihan oiva peli tuo garageband on, taitaa mennä logic hankintaan
 
If you give me interesting questions, i'll give you interesting answers.
Krice
08.06.2016 09:42:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Mä oon ainakin onnistunut tekemään Garagebandilla vaikka mitä. Kone on 2,6 GHz / 8 gigan MBP.
 
Ehkä jossakin asetuksissa on liian pieni bufferi, tuli näin jälkikäteen mieleen. Pitääpä kokeilla vähän uudestaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «