Muusikoiden.net
04.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MIDI-file - Millä ohjelmalla sujuu parhaiten
1
TDK
19.05.2016 14:06:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein midi-filejä aikoinaan Logic ohjelmalla mutta ko tietsikka ei enään starttaa jne. Onko ideoita millä ohjelmalla sujuisi parhaiten? Pojalla on MAC-bookki jota voisi lainata tähän tarkoitukseen jos haluaisi Logic-illa jatkaa mutta tuleekohan silloin jotain mac vs pc ongelmia failejen formaateissa?

T

Vessajono
19.05.2016 14:34:10

Pitäis aueta Logicilla (tai millä tahansa muullakin DAW:lla) ihan ongelmitta jos ne on ihan normaaleja standard midi fileja.

Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Huikki
19.05.2016 15:51:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TDK: Tein midi-filejä aikoinaan Logic ohjelmalla mutta ko tietsikka ei enään starttaa jne. Onko ideoita millä ohjelmalla sujuisi parhaiten? Pojalla on MAC-bookki jota voisi lainata tähän tarkoitukseen jos haluaisi Logic-illa jatkaa mutta tuleekohan silloin jotain mac vs pc ongelmia failejen formaateissa?

T

Missä välissä tässä se PC onkaan? Vai ymmärsinkö väärin? Eikös Logic ole vain Mac-pohjainen ohjelma? Mutta esim. Garagebandissä tehdyt projektit voi aukaista Logicissa helposti.

Vessajono
19.05.2016 16:05:09

Huikki: Eikös Logic ole vain Mac-pohjainen ohjelma?

Ei oo ollut aina.

Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Huikki
19.05.2016 16:11:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Ei oo ollut aina.

Totta. Taisi olla 2000-luvun alkupuolella vielä molemmille saatavilla. Wikipedian mukaan 5.5.1 oli viimienen Logic, jonka sai myös Windowsille.

TDK
23.05.2016 09:19:41

Kyllä, ennen kuin Mac osti Logicin niin se toimi yhtälailla PC'llä. Mutta millä ohjelmistolla pääsisin helposti nyt tekemään uusia Midi-filejä? Onko ideoita? Opin aikoinaan Logicin erittäin hyvin joten joku samantyyppinen olisi varmaan paras vaihtoehto. Yleensä olen ostanut tai latannut netistä biisejä jotka sitten räätälöin omiin tarpeisiin. Esim laittanut soittimet oikeille raidoille esim basso kakkoselle, poistanut turhat soittimet ja melodiat, valinnut oikeat sävellajit, fiksannut sisäänlaskut ja loput, säätänyt tasot jne. Toisaalta olen myös koodannut paljon biisejä itse, esmi kun kyseessä on pelkkä rummut ja basso.

askomiko
08.06.2016 11:08:17

Jos PC-Logicilla teit niin Reaper olisi nykyaikana aika lähellä. Mikä parasta, saat kokeilla maksuttomasti. Omia soitinääniähän siinä ei ole lainkaan, eli pelkästään hiirellä midiä piirtämällä et saa vielä mitään ääntä ulos, mutta muistaakseni Logicissakaan ei sellaisia ollut. Eli jos osasit sillä säätää ääntä kuuluville niin osaat tälläkin.

On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti