Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Auttakee tyhymää
1
helma29
03.04.2016 21:41:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä VST-plugarilla saan Cubasessa wave-tiedostosta vaikka synabassosoundin.
Ajattelin laittaa bassokitararaidasta yhden synabassoraidan tukevoittamaan soundia.
 
Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista, ei välttämättä aina siitäkään.
Danko
03.04.2016 21:57:28 (muokattu 03.04.2016 22:00:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Waves GTR3:ssa on yks synabassopresetti, toiminta riippuu kyllä melko pitkälti lähdemateriaalista.
 
E: Itse oon päässyt parempiin lopputuloksiin melkeinpä vaan kirjoittamalla bassolinjan midiksi, virtuaali-instrumenttipuolella onkin sitten jo äkkiä paljon enemmän valinnanvaraa.
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Kasu-_-
06.04.2016 09:41:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E: Itse oon päässyt parempiin lopputuloksiin melkeinpä vaan kirjoittamalla bassolinjan midiksi, virtuaali-instrumenttipuolella onkin sitten jo äkkiä paljon enemmän valinnanvaraa.
 
Samoilla linjoilla olen. Viereen vaan virtuaali-instrumenttiraita ja kirjoittelet sinne midinä. Oikeastaan nykyään saatan jättää jopa yksinkertaisissa taustoissa bassot soittamatta kokonaan ja vedän vain Trilianin läpi.
 
Drunk'n'roll
koopop
06.04.2016 15:08:47 (muokattu 06.04.2016 15:09:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

helma29: Millä VST-plugarilla saan Cubasessa wave-tiedostosta vaikka synabassosoundin.
Ajattelin laittaa bassokitararaidasta yhden synabassoraidan tukevoittamaan soundia.

 
Yksi hyvä keino on muuttaa audio midiksi Cubasen audioeditorilla (riippuu toki versiosta): tuplaklikkaa audioraita auki, sitten vasemmalla VariAudion alla paina Pitch & Warp -nuolta. Sen jälkeen saman VariAudio -valikon alimmasta Extract MIDI...
 
Sitten voitkin valita, minkälaisen raidan se siitä tekee. Korjailet syntyneeltä raidalta härönuotit (niitä tulee aina), ja ajat midiraidan haluamaasi synamuljuttimeen. Avot.
 
https://www.facebook.com/luomusic https://www.youtube.com/watch?v=H9gBWRIAPdE
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «