Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: XP ja netin pätkiminen
1
LamaAjanElvis
07.02.2016 13:11:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen nyt päässyt siihen että prosesseja on 20 ilman selainta. Kuitenkin mulla pätkii nettiä, siis vähänväliä ilman syytä. Netin pätkiminen kepeni lievästi kun kevensin konetta mut ei kunnolla. Mikään vanha päivitys ei voi olla kyseessä koska jos laitan päivitykset päälle, koko kone kaatuu. Kaveri veikkasi mikkisoftaa, minä laitoin koko audiopuolen pimeeksi kokeilun ajaksi ja ei mitään.
 
Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin
anapena
07.02.2016 14:40:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimiiko se netti jollain muulla koneella?
 
Istu ja pala!
Kalmo
07.02.2016 15:06:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on mitattu nettiliittymän nopeus? Netistä löytyy ilmaisia nopeustestejä.
Onko kyseessä omakotitalo vai kerrostalo, vai ehkä mobiilimokkula? Langallinen vai langaton?
 
Ei noiden perusprosessien tietääkseni pitäisi kovasti vaikuttaa nettivauhtiin.
Itselläni oli langallisen liittymän kanssa paljon ongelmia, nyt on 4G ja toimii hyvin
(koputtaa puuta).
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
LamaAjanElvis
07.02.2016 15:48:40 (muokattu 07.02.2016 15:51:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on minun mielestä vain XP asia, koska alkaa ihan heti vaikka laitettaisiin koko paska uusiksi tältä seisomalta. Kaverilla loppui kun laittoi seiskan mut minä haluan tietää mikä vittu tekee tätä XP:ssä ja tehdä lopun sille. Minun kone tuskin pyörittää seiskaa ja en haluaisi ostaa ("ostaa" hoho, eivv kyyneleet) mitään uudempaa enemmän tarkoituksellisesti reijälliseksi tehtyä konetta.
 
Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin
LamaAjanElvis
07.02.2016 16:02:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä tietokone on minun isän roskiin viskaama, minun pikkuveljen keräämä, minun pikkuveljen roskiin viskaama ja minun keräämä. Lisäksi laitoin tähän kaverin roskiskamoista ramikamman jolla sain keskusmuistin yhteen gigaan. Tuo pätkiminen vituttaa lähinnä audiokirjojen kans. Laitan jotain pyörimään ja ennenkuin kerkeän nukahtaa, se napsahtaa sekunnin verran ja youtube ei osaa enää jatkaa siitä. Onneks sentään teema tajuaa.
 
Sormet lähtee saundista. "So I say live and let live. That's my motto: Live and let live. Anyone who can't go along with that, take 'em outside and shoot the motherfucker. It's a simple philosophy, but it's always worked in our family." -George Carlin
smoltron
08.02.2016 08:57:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laita siihen esim. Puppy Linux (http://puppylinux.org/main/Overview%20and%20Getting%20Started.htm) niin voit käyttää sitä edes johonkin. XP:tä ei pitäisi laittaa enää verkkoon. Se ei ole turvallinen.
 
pappasfin
08.02.2016 10:29:22 (muokattu 08.02.2016 10:36:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tuo vaikuttaa vähän siltä, että kone on tiensä päässä.
 
XP:nkin tuki on loppunu joskus vuoden 2014 keväällä ja XP:n päivityksethän eivät toimi vaikka ne päällä olisivat, tosin on tästä netissä juttuja ja kikkoja millä ne saisi toimimaan, mutta itse en lähtisi kikkailemaan noiden kanssa.
 
Tuo, että miksi kone kaatuu kun laitat päivitykset päälle varmaan johtuu siitä, että kun käyttis ei päivityksiä voi ja pysty tekemään niin se heittää leikin kesken kaatuu / tai jumittaa.
 
Tietysti ongelmia voi yrittää etsiä jollain diagnostiikka softan avulla mikä käy läpi varsinkin koneen rautaosat esim. muistit, verkkokortit jne.
 
Tuohon netin pätkimiseen sen verran, että kerran töissä yksi kone pätki ja vikana oli melko harvinainen tietoliikennejohon liittimen pään vika, johdon kun vaihtoi niin pätkiminen loppu mutta tämä on vaan yksi mahdollinen asia minkä takia voi pätkimistä olla.
 
PappaSFin
Groke
08.02.2016 17:13:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LamaAjanElvis: ...mulla pätkii nettiä, siis vähänväliä ilman syytä.
 
Sellainen tuli mieleen, että itselläni on sellainen ylijännitesuojalla varustettu jatkojohto. Jossa on paikka myös verkkojohdolle, joten kytkin siis sen kautta. Kunnes eräänä päivänä rupesi nettiyhteys pätkimään. Korjautui sillä, että kytkin verkkojohdon taas perinteiseen tapaan. Eli varmaankin joku konkka tms. meni tuosta ylijännitesuojasta.
 
Ja XP on tosiaan jo hieman museokäyttis. Eli minkäänlaisia turvapäivityksiä ei enää tule: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/end-support-help
 
D'oh!
juha_p
08.02.2016 19:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan XP:stä SP3 käytössä.
 
Flashplayer vai HTML5 toisto youtubesta?
 
Kalmo
09.02.2016 14:04:55 (muokattu 09.02.2016 14:07:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan turha jatkaa keskustelua, ennen kuin on tiedossa perusasiat kysyjän nettiyhteydestä. Hän purkaa turhautumistaan antamatta pienimpiäkään eväitä vastaamiseen. Olen ihan varma, että Suomessa, maailmasta puhumattakaan, on vielä läjäpäin XP:tä käyttäviä netinkäyttäjiä. Ei XP pelkästään ole varmaankaan este.
Itsellänikin on musakoneena XP. Toivottavasti jaksaa vielä muutaman vuoden.
Päivittäminen kun maksaisi tuhansia, kun äänikortista lähtien on pistettävä kaikki uusiksi. Suurin osa softistanikaan ei tue uusia käyttiksiä.
 
Automaattisten päivitysten täytyy tietysti olla pois päältä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «