Muusikoiden.net
10.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cubasen EDU-lisensseistä..
1
Hammer Of The Gods
30.11.2015 18:28:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tässä opinnot lopuillaan, ja ajattelin kalastella itselleni Cubasen täysversion opiskelijahinnalla vielä kun se on mahdollista. Joulukuun alussa tulee varmaan taas uusi versiokin, niin ajankohta olisi otollinen myös sen suhteen. Onko kenelläkään kokemuksia tästä viritelmästä? Hommahan ilmeisesti toimii niin, että ostopaikkaan, esim. Thomannille pitää lähettää joku opiskelijatodistus?

http://www.thomann.de/fi/steinberg_cubase_pro_8_edu.htm

Pari juttu tässä nyt kuitenkin askarruttaa.

1) Ilmeisesti en saisi tehdä edu-versiolla mitään kaupalliseen tarkoitukseen menevää? Pitääkö tämä paikkansa, ja kuinka tarkasti tätä valvotaan? Ja missä raja menee, tarkoitetaanko ihan lopputuotetta, vai mikä lasketaan kaupalliseksi? Hämmentävää.

2) Onko tuon version päivittämisessa jotain rajoituksia? Eli pystynkö päivittämään sen tulevaisuudessa uuteen versioon tavallisen päivityksen hinnalla? Ja onko se vielä sen jälkeenkin edu-lisenssi, vai muuttuuko tavalliseksi?

3) Mitä lisenssille tapahtuu kun opintoni loppuvat? Kytätäänkö tätä jotenkin?

Kaikki kokemukset tästä educational-lisenssikikkailusta kiinnostavat!

Noin, mutta paremmin...
anapena
30.11.2015 20:19:52 (muokattu 30.11.2015 20:20:36)

Luulenpa, ettei sitä valvota juuri mitenkään. Päivitykset varmaan menee ihan normaalisti. EDU-lisenssi pysyy eduna. Käytännössä lähinnä omantunnon kysymys. Tavallaan sen merkitys rupeaa ehkä vähitellen haalistumaan, kun päivityksiä kertyy joka vuosi lisää. Tätä olen itsekin miettinyt, edu mikä edu:)
Onko asiasta muilla kokemuksia?

Istu ja pala!
CPU
02.12.2015 09:42:24

anapena: Luulenpa, ettei sitä valvota juuri mitenkään. Päivitykset varmaan menee ihan normaalisti. EDU-lisenssi pysyy eduna. Käytännössä lähinnä omantunnon kysymys. Tavallaan sen merkitys rupeaa ehkä vähitellen haalistumaan, kun päivityksiä kertyy joka vuosi lisää. Tätä olen itsekin miettinyt, edu mikä edu:)
Onko asiasta muilla kokemuksia?

En oo vielä päässy testaamaan, mutta olen antanut itselleni kertoa, että päivityksen yhteydessä edu lisenssi muuttuu normilisenssiksi, koska mitään erityisiä edu upgradeja ei steinbergillä ole olemassa.

Käytännössähän toi rajoitus kaupalliseen toimintaan tarkottaa sitä, ettei lisenssiä saisi käyttää esim. ammattimaisessa studiossa.

http://www.myspace.com/protectorateindustrial
Hammer Of The Gods
04.12.2015 13:11:04

CPU: En oo vielä päässy testaamaan, mutta olen antanut itselleni kertoa, että päivityksen yhteydessä edu lisenssi muuttuu normilisenssiksi, koska mitään erityisiä edu upgradeja ei steinbergillä ole olemassa.

Käytännössähän toi rajoitus kaupalliseen toimintaan tarkottaa sitä, ettei lisenssiä saisi käyttää esim. ammattimaisessa studiossa.

Samalla tavalla olen minäkin antanut itselleni kertoa (jollain englanninkielisellä foorumilla), että lisenssi muuttuisi tavalliseksi päivittäessä. Tiedä häntä.

Mutta hintaeroa on kyllä peruslisenssiin verrattuna sen verran paljon, että laitan edun tilaukseen heti kun tuo 8.5 löytää tiensä Thomannille, tai jonnekin. Jännästi muuten tuossa joku päivä sitten kun noita selailin, niin Thomannilla myivät edu-versiota useamman kympin halvemmalla kuin esim. Steinbergin omilla sivuilla.

Olisikos lisää omakohtaista kokemusta jollain noista edu-lisensseistä?

Noin, mutta paremmin...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti