Muusikoiden.net
04.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: FL studio 12 & USB-keyboard & plugareita
1
masterhat
27.10.2015 23:58:32 (muokattu 27.10.2015 23:58:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve!
kokemuksia softasta? ite latasin demon, ja vanhalle reason miehelle toimii hienosti, jopa paremmin kuin reason 8 käytettävyydeltään.
Niin, onko suositella jotain hyvää usb-midi kiipparia tuon kaveriksi, pitäisi myös drumpädit löytyä, tuo akain mini olis muuten ihan kiva, mutta liian vähän koskettimia (tai tämä varmaan reissuhommia varten jees)
Mitäs hyviä plugareita? ainakin perus stringit, pianot, ja muut peinteiset orkesteri soittimet, ja hyviä konebasso-plugareita myös kaipailen. ehkä jotain hip hop sampleja

Tosiaan ei o tullut tehtyä musaa oikeastaan muuta kuin reason 2,5 & cubase combolla (jotain 10 vuotta), mutta nyt fruityloops jostain syystä alkoi helppoutensa tähden hotsittamaan.
Ja mielellään sellaisia plugareita & sound bank -suosituksia, joissa on valmiiksi tymäkät soundit, niin että itse ei tarvitse muuta kuin heittää vähän kaikua perään ja hienostifutaa :)

pähkinänkuoressa:
niin, usb-midi kiippari suosituksia (ei täys kokoisia, mutta sellaiste, missä olis se lähemmäs 50 kosketinta)
plugari ja samplebank suosituksia, ei kuitenkaan mitään kilo eurojen hintaisia, mutta laadusta toki ole nvalmis maksamaan.

satunnaisia suomihiphop taustojen tekoa, sekä itse tykkäilen tehdä kaikkea stringi hässäkkää, leffamusaa tyyliin. jonkin verran myös drum 'n' bass -musaa teen, mutta tähän mulla on jo aika kattavat samplekirjastot

vinkkejä kitoos!

Työalustana Läppäri, jossa i5 vpro prossu, ssd-kiintolevy, ja 16gb muistia
tykkäilen tehdä paljon musaa muualla kuin himassa, kesällä puistossa, kahviloissa jne. joten myös AKAI-mini usb kiipparit tarkoitus ostaa, mutta ensiksi vähän suuremmat himahommia silmällä pitäen.

dänks

-septimisti-
29.10.2015 04:59:44 (muokattu 29.10.2015 05:02:37)

Lyödääs synaosastolta suositukseksi Image-Linen oma "Harmor". Additiivinen syntsa ja aika paljon monimutkaisempi kuin "perinnelaitteet", mutta ihan jäätävän monipuolinen ja hyväsaundinen. Etenkin jos vähääkään kiinnostaa flirttailla särössä uitettujen ja joka paikkaan venkoilevien ns. dubstep-bassojen maailman kanssa, niin tuota parempaa et löydä. Taipuu melkein mihin tahansa muuhunkin loistavasti (paitsi tietysti akustisten soittimien realistiseen emulointiin).

Plussana youtubessa on tuntitolkulla mm. Seamlessin (jonka tuotantoa FL:n demobiisit usein on) ohjeita laitoksen käyttöön. Miinuksena että on kohtuullisen hintava vehje. Jos mun pitäisi ottaa autiolle saarelle vain yksi syntetisaattori, niin ottaisin tämän.

Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
masterhat
29.10.2015 17:15:19

-septimisti-: Lyödääs synaosastolta suositukseksi Image-Linen oma "Harmor". Additiivinen syntsa ja aika paljon monimutkaisempi kuin "perinnelaitteet", mutta ihan jäätävän monipuolinen ja hyväsaundinen. Etenkin jos vähääkään kiinnostaa flirttailla särössä uitettujen ja joka paikkaan venkoilevien ns. dubstep-bassojen maailman kanssa, niin tuota parempaa et löydä. Taipuu melkein mihin tahansa muuhunkin loistavasti (paitsi tietysti akustisten soittimien realistiseen emulointiin).

Plussana youtubessa on tuntitolkulla mm. Seamlessin (jonka tuotantoa FL:n demobiisit usein on) ohjeita laitoksen käyttöön. Miinuksena että on kohtuullisen hintava vehje. Jos mun pitäisi ottaa autiolle saarelle vain yksi syntetisaattori, niin ottaisin tämän.

kiitos vinkistä, lähinnä sellasia missä on muutama nappi, ja soundit timattia. ehkä enemmän sampleri hommia, koska nimen omaan laadukkaitasoundi- presettejä etsin, joita voi sitten vähän maustaa säröillä ja kaiulla.

lisää saa antaa, ja usb midi-kiippari suosituksia

Henri Henri Olavi
29.10.2015 22:26:19

masterhat: usb midi-kiippari suosituksia

M-Audion Axiom on tosi hyvä. Halpa ja paljon ominaisuuksia. Löytyy kolmea eri kokoa. On myös suht kestävä, vaikkei uskoisi hinnan perusteella - mulla ollut tiiviissä käytössä vuodesta 2007. Ai niin, semi-painavat koskettimet on myös iso plussa. Suosittelen.

Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti