Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mixcraft 7
1
Dundee
21.08.2015 16:58:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole Mixcraftista, niin tästä seiskasta kuin aiemmistakaan versioista täällä liiemmin mitään keskustelua. Käyttääkö tätä kukaan ja mitäs mieltä? Ilmeisimmin ei mikään suosituin softa.
 
Itse olen vasta aloitellut äänitystouhut ja tietokoneella näiden DAW-softien kanssa palloilun.
Eri laitteiden mukana on tullut ties mitä kokeiluversiota Cubasen tai Abletonin karvalakkisoftista, reaperiakin taisin jossain välissä kokeilla, joista mikään ei itselleni tuntunut helposti omaksuttavalta, liekö sitten kyseessä oma laiskuus vai mikä.
 
Yleisestikin on joutunut aika juurta jaksain opiskelemaan, nauhoittelun perusjuttuja, kun ei ole lähipiirissä muita vähääkään asiasta tietäviä tai kiinnostuneita.
 
Garageband vaikuttikin ensimmäiseltä softalta jonka käyttöliittymä oli selkeä ja visuaalinen, mikä nyt kaltaiselleni audiovisuaaliskinesteettiselle-oppijalle vaikutti hyvältä aloittelusoftalta, harmi vain kun Apple laitteita ei ole ja en niistä ole pyydettyjä summia valmis/kykenevä maksamaan.
 
Vastaavanlaisen kokemuksen olen nyt saanut tästä otsikossa mainitusta Mixcraftista. Käyttöliittymä on selkeä ja visuaalinen, midi-ohjaimet ja äänikortit ovat heti kytketessään toimintavalmiit, juurikin sellainen plug-n-play tyyppinen ratkaisu ilman suurempia kikkailuja mitä olen kaivannut. Hintakaan ei ollut mahdoton (n.100€)
 
Kysymys onkin, miksi tätä ei sitten kovin moni muu käytä? Missä asioissa häviää ns. yleisimmille softille? Nyt ei siis kyse ole mistään pro-tason käytöstä vaan ihan harrastelijapohjalla, jossa halutaan välillä saada jotain omaa tuotosta kohtuullisella äänenlaadulla purkkiin ja kenties jotain kohtuusoundista kokonaisuuttakin joskus ulos.
 
Pitkiä epäselviä lauseita asiasta vähän tietävältä, mutta koittakaapa kestää. Tähän mennessä nyt ollut pelkkää soittelua ja viimein ois vaan aika saada jotain purkkiinkin. :)
 
"Kitarat ovat perkeleen kalliita ja meluisia instrumentteja."
p130
21.08.2015 17:13:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ketjun olisin voinut aloittaa itsekin. Softa hakusessa, nykyisillä soittokavereilla on Mixcraft käytössä ja tuntuu mukavalle ja helposti omaksuttavalle. Onkohan tässä jokin ongelma minkä vuoksi ei ole levinnyt yleisempään käyttöön?
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
anapena
21.08.2015 22:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekatkaa vielä Steinbergin Sequel, se toimii sekä Macissa että Windowsissa, siitä voi halutessaan ponkaista välirahalla edelleen Cubaseen.
Jos tykkäätte jostain softasta niin antaa palaa vaan, mitä sitä miettimään:)
Mixcraftia ei ole varmaankaan markkinoitu yhtä tehokkaasti kuin esikuvaansa Garagebandia.
 
Istu ja pala!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «