Muusikoiden.net
05.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Midikiippari aloittelijalle
1
praime
03.08.2015 18:52:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole siis ennen midikiippareita käyttänyt, mutta nyt sellaista tekisi mieli. Vaihtoehtoja on kuitenkin niin paljon, että olen aika hukassa sen suhteen, minkälainen olisi tarpeisiini sopiva. Mitä ominaisuuksia midikiipparilta pitäisi harrastelijan näkökulmasta vaatia?

Onko kenelläkään kokemusta esimerkiksi M-Audion Axiom Air 49:stä? (http://www.thomann.de/fi/m_audio_axiom_air_49.htm) Useammista lähteistä olen lukenut, että monilla on ollut M-Audion kiippareiden kanssa ongelmia. Entäs mitä muita saman hintaluokan (max. 400 euroa) midikiippareita kannattaisi harkita?

anapena
04.08.2015 01:34:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rolandien kanssa ei mulla ole ollut ikinä ongelmia. CMEhen tekisi mieli tutustua...

Istu ja pala!
-T0BBE-
04.08.2015 15:38:39 (muokattu 04.08.2015 15:52:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla pitkäänsä ollu Novationin Impulse 49. Siinä on kyllä nippulaa ja nappulaa ihan riittämiin ja valmiit mäppäykset ainakin Logicin plugareihin. Sitten mulla on 90-luvun lopusta oleva Rolandin A-33 kiippari 76 koskettimella. Sillä tulee enemmän soitettua pianopätkiä kun on enemmän koskettimia. Novationilla on taas kiva ruuvaa soundeja.

Pitäis tällä viikolla tulla uus rämpytin Nektar Impact iX 61, jossa ei oo oikeestaan mitään ylimäärästä. Saan sen kätevästi tietokonepöydälle näppiksen taakse.

Jos sulla on noinkin iso budjetti ja haluut kiippariin jotain muutakin kun pelkät koskettimet, niin toi Novation Impulse on hyvä vaihtoehto. Jos haluu vielä eliitimpää, niin Nektartin Panorama on ilmeisesti todella hyvä.

EDIT: Nykyään lähes kaikissa budjettiluokan midikiippareissa on ainoastaan USB-liitin. Mulla kävi Novationin kanssa vahinko niin, että USB-piuha veti kiipparin liittimen rikki. Nyt piuha ei lukitu ollenkaan reikään vaan on ''velttona'' :D. Eli en enää uskalla käyttää kiipparia livenä ollenkaan, kun USB piuha lähtee hipasemalla pois. Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa kiipparissa olla erillinen virtalähde, MIDI-liitäntä sekä USB.

johanssen
04.08.2015 17:10:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-T0BBE-: Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa kiipparissa olla erillinen virtalähde, MIDI-liitäntä sekä USB.

TOBBE puhuu asiaa.

Mulla on itellä M-Audion Axiom 69, joka on kiinni virtalähteessä ja komennot menee midi-piuhaa pitkin RME FF400 kautta DAWlle. Ei oo ollu vuosikausiin minkäänlaista ongelmaa havaittavissa.

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti