Muusikoiden.net
03.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelma Reaperin kanssa
1
acwc
26.05.2015 23:10:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanon alkuun että oon ihan aloittelija näissä hommissa, mutta mikähän mahtaa olla vialla: ostin Zoom R16 interfaceksi tuolle musaohjelmalle, latasin Zoomin ajurit.. pienen hetken pelasi normaalisti, mutta nyt tulee ilmoitusta "there was an error while opening your audio hardwire, Error getting ASIO channels".

Eli kun avaan audio device settingsissä ajuriksi sen Zoomin, näyttävät inputsit tyhjää.

Asensin Reaperin uudestaan, piuhaa irti ja takaisin jne, muttei toimi.

Allekirjoittanut
janik
27.05.2015 17:53:48

En nyt mene ihan varmaksi sanomaan mutta, muistaakseni johtuu jostain toisesta ohjelmasta joka koittaisi käyttää ääniä.

juha_p
27.05.2015 19:16:46 (muokattu 27.05.2015 19:22:23)

Jos Zoom näkyy systeemin audio laitteissa niin, joko poistat sen käytöstä tai asetat jonkin muun laitteen (esim. integroitu äänipiiri) systeemin defaultiksi audio toisto/äänitys laitteeksi. Näin tehtäessä systeemiäänet ohjautuvat integroituun äänipiiriin ja Zoom on vain softasi (Reaper tms) käytössä esim. ASIO ajurien kautta. Kannattaa sulkea softa (Reaper tms.) muutoksen ajaksi ja tarkastaa (taskmanager/tehtävienhallinta) onko Zoomin ASIO dll jäänyt käytöön ohjelmiston sulkemisenkin jälkeen (ei saisi olla) ... jos on niin reboot pudottaa sen varmuudella.

Lapari
28.05.2015 18:21:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kävi ihan samanlailla. Lopuksi vaihdoin zoomin sivuilta 64bittisen ajurin. Mulla oli aluksi 32bittinen kun muistin, että koneeni on 32 bittinen. En tiedä voiko olla mahdollista, mutta mun mielestä se toimi aluksi 32 bittisellä ajurilla.

mun kompressori on pajalla.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti