Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: garageband, välillä toimii välillä pätkii, asiantuntija apua!?
1
samuelnitrogen
09.04.2015 19:40:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moro, siirryin juuri raituri-äänityksistä tietokonemaailmaan ja kaikki mennyt yllättävänkin hyvin ja helposti, ei nyt täysin ongelmitta mutta kuitenkin..
 
nyt toki ihmeellinen pätkintäongelma garageband ohjelmassa (10.0.3)
 
- kone on vuoden 2011 imac jossa core i5 ja ram muistia jopa 16gb
- kone on tyhjä, ei mitään missään kansioissa, ei kuvia ei videoita ei mitään
- netti ei ole päällä eikä käytössä, kone on ihan pelkkänä "garageband koneena"
 
- välillä homma toimii, välillä ei, yleensä toimii jotenkin että saa noin 2-4 raitaa äänitettyä..
 
- testasin juuri: oli 2 äänitettyä raitaa ja molemmat vielä lukittu/lukossa ja pelkkä play eli pelkkä kuuntelu laittoi koneen ilmoittamaan jotain "virhe levy liian hidas tai täynnä" tai jotain tuollaista
 
- hetkeä myöhemmin äänitin muutaman raidan lisää, enkä edes lukinnut raitoja ja kaikki toimi hyvin
 
- ainakin välillä ennen jumitusta käy niin että ruudun liike pysähtyy eli raidat eivät kulje eteenpäin jolloin raitojen mukana kulkeva pystysuora viiva jatkaa matkaa kunnes saavuttaa ruudun oikean reunan
 
- välillä kun hiiren kursori on "raitojen alueella" esim keskellä ruutua niin ruutu/raidat liikahtevat "muutaman millin" sekä vaaka että pystysuunnanssa..kun kursorin siirtää ylös esim. play, rec ym nappuloiden kohdalle niin tuota liikehdintää ei tapahdu
 
- kitara, basso ja laulu on kytketty apogee one laittella ja sähkörummut ja koskettimet midisport uno johdolla, ei yhtäaikaa, aina vain 1 laite/soitin kerralla, toki on ne molemmat siellä takana usb porteissa kiinni
 
- usb:ssä on myös 1 muistitikku johon kappaleen aina tallennan, eli tallennan aina sekä koneeseen että muistitikulle mutta aina niin että korvaan edellisen, eli siellä ei ole tallessa kuin muutama raita, tällä hetkellä 3 raitaa (ei 3 biisiä)
 
jos täällä nyt joku ihan oikea asiantuntija osaisi valaista edes joitan mahdollisuuksia mistä voisi olla kyse tai mitä voisi kokeilla niin varmasti helpottaisi minua ja avaisi mahdollisuuksia ja tietoa samalla muillekin
 
ps. tietokoneista tiedän melko vähän, apple koneista ei mitään, ja nämä äänikortti, midi, ym asiat ovat ihan täyttä hepreaa eli olen saattanut jättää huomioimatta monille täysin selviä perus asioita??
 
yövuoro on rock, ei ole koskaan aamuherätyksiä ja saa aina valvoa myöhään;)
anapena
09.04.2015 21:44:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tallennak sää suoraan sille tikulle? Onkohan sillä vaikutusta mille formaatille se on alustettu? Kokeile formatoida se macille natiiviin muotoon. Vai äänitätkö koneen omalle levylle, toimiiko silloin paremmin?
 
Istu ja pala!
samuelnitrogen
09.04.2015 21:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tossa on hyvä pointti eli ei ole tietoa mihin se äänitys tapahtuu, tarkoitus olisi että äänittää koneeseen, mistähän sen saa katsottua tai muutettua???
 
noilla tallennuksilla tarkoitin vain noita ikäänkuin back-up varmistuksia eli tallennan koneelle ja tikulle aina ennen koneen sulkemista tai aina kun saan jotain valmiiksi ettei tuhoudu (jos vaikka kone tilttaa tai tulee virtakatko tai jotain...)
 
toi tikun formaatti juttu oli sitten sitä "tietokone hepreaa" eli siitä ei ole mitään käsitystä :)
 
yövuoro on rock, ei ole koskaan aamuherätyksiä ja saa aina valvoa myöhään;)
Krice
09.04.2015 22:00:20 (muokattu 09.04.2015 22:00:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samuelnitrogen: tossa on hyvä pointti eli ei ole tietoa mihin se äänitys tapahtuu, tarkoitus olisi että äänittää koneeseen, mistähän sen saa katsottua tai muutettua???
 
Jos ottaa sen tikun pois niin sittenhän sen täytyy äänittää kiintolevylle. Sillä saa ainakin selville onko ongelma usb-tikun kanssa vai jossakin muussa. Yleisesti ottaen kannattaa vähän opetella tietokoneen käyttöä, esim. tiedostojen hallintaa ja äänitysohjelman käyttämistä.
 
samuelnitrogen
09.04.2015 22:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alustavan testin mukaan tuntuisi TOIMIVAN eli avasin tallentamani teoksen testiksi tikulta - play ja pätki....avasin koneelta - play monta kertaa, EI pätkinyt
 
olisikon tässä päästy näin helpolla, alustavasti suuret kiitokset anapenalle ja toivottavasti tämä auttoi jotain muutakin
 
jos nyt vielä tulee mieleen muita asioita niin saa toki kertoa
 
yövuoro on rock, ei ole koskaan aamuherätyksiä ja saa aina valvoa myöhään;)
dreamgrinder
02.11.2015 18:28:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla sama vika että pätkii ja tulee että levy ei jaksa pyörittää kaikkea dataa ajallaan.
 
Kone mulla Macbook pro 15" 2011, 8gb rammia (maximi siis macbookeissa) 256Gb,SSD-Kovalevy ohjelmisto levynä ja 2TB tallennekovalevynä.
 
Voisko ajureissa olla vikaa?
 
Henri Henri Olavi
02.11.2015 21:07:30 (muokattu 02.11.2015 21:08:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dreamgrinder: Mulla sama vika että pätkii ja tulee että levy ei jaksa pyörittää kaikkea dataa ajallaan.
 
Kone mulla Macbook pro 15" 2011, 8gb rammia (maximi siis macbookeissa) 256Gb,SSD-Kovalevy ohjelmisto levynä ja 2TB tallennekovalevynä.
 
Voisko ajureissa olla vikaa?

 
Mikä äänikortti sulla on? ENtäpä käyttis?
 
Ps. MBP 2011 syö 16gb rammia, mut sillä ei nyt ole tässä casessa merkitystä. Kyllä tuolla sun setupilla pitäis pystyä iisisti pyörittämään isojakin sessioita.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
kojones
02.11.2015 21:40:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dreamgrinder: Mulla sama vika että pätkii ja tulee että levy ei jaksa pyörittää kaikkea dataa ajallaan.
 
Kone mulla Macbook pro 15" 2011, 8gb rammia (maximi siis macbookeissa) 256Gb,SSD-Kovalevy ohjelmisto levynä ja 2TB tallennekovalevynä.
 
Voisko ajureissa olla vikaa?

 
Uskoisin että ongelma on siinä että tossa tallennekovalevyssä ei riitä nopeus, ainakin omassa koneessa tulee just tällaista. Kaikki vaan SSD:lle.
 
Henri Henri Olavi
02.11.2015 22:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Uskoisin että ongelma on siinä että tossa tallennekovalevyssä ei riitä nopeus, ainakin omassa koneessa tulee just tällaista. Kaikki vaan SSD:lle.
 
Hmmm...voihan se olla. Ihmettelen kuitenkin jos näin. Itse olen nimittäin pyöritellyt esim. Pro Toolsilla ja Abletonilla sellaisia +30 raidan sessioita, joissa on paljonkin plugareita messissä, ihan sellaisella 5400 rpm peruskovolla. Ei tosin mitään raskaita synia, mut kummiskin.
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
dreamgrinder
09.11.2015 06:08:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Mikä äänikortti sulla on? ENtäpä käyttis?
 
Ps. MBP 2011 syö 16gb rammia, mut sillä ei nyt ole tässä casessa merkitystä. Kyllä tuolla sun setupilla pitäis pystyä iisisti pyörittämään isojakin sessioita.

 
Presonus AudioBox 1818VSL
 
Ainakin apple omilla sivuilla lukee, että 8gb maksimi. En ole kokeillu isoimmilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «