Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Windows 10 esiversioita testaan..
1 2 3 4
mdgj
04.10.2016 14:25:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Ostin uuden läppärin ja siinä win10 pro.
Ajattelin että kokeillaas nytten, mutta nyt harmittaa etten saman tien asentanu 7:aa alle. Tää vindowsin uusi päivitys taktiikka on todella perseestä.
Hienoa kesämökillä yrittää laskuja maksaa kun tää yrittää väkisin ladata jotain miljoonan gigan päivityksiä. Jostain syystä tää ei myöskään pysy uni tilassa mikä on melko raivostuttavaa. Aamulla sitten akku tyhjä sen takia.
Yrittääkö ne oikein tosissaan tehdä Mikrosoftilla vistat taas että saa sitten win11:ta myytyä helposti.

 
Mikäs käyttis ei päivityksiä lataile? Asetuksista saat laitettua päivitykset pois. Windows 10 ollut itsellä melki vuoden verran ja paaaaaljon parempi kuin win 7. Nopeus ihan eri luokkaa. Myös kaikki ulkopuoliset laitteet asentunut mutkittaa, suuremmat ongelmat olleet enempi tuo virustutka. Sitten tuo unitila, niin ekö kannattaisi vaan sammuttaa koko kone? Ja jos siinä läppärissä on SSD niin se olisi myös suotavaa (tämä ei taas ole käyttiksestä kiinni). Eiköhän tuo vista ilmiö ollut enempi Win 8. Varmaan pyrkivät vuokraus malliin kuten niin monet tämän päivän ohjelmat...
 
telescope
04.10.2016 20:27:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mdgj: Mikäs käyttis ei päivityksiä lataile? Asetuksista saat laitettua päivitykset pois. Windows 10 ollut itsellä melki vuoden verran ja paaaaaljon parempi kuin win 7. Nopeus ihan eri luokkaa. Myös kaikki ulkopuoliset laitteet asentunut mutkittaa, suuremmat ongelmat olleet enempi tuo virustutka. Sitten tuo unitila, niin ekö kannattaisi vaan sammuttaa koko kone? Ja jos siinä läppärissä on SSD niin se olisi myös suotavaa (tämä ei taas ole käyttiksestä kiinni). Eiköhän tuo vista ilmiö ollut enempi Win 8. Varmaan pyrkivät vuokraus malliin kuten niin monet tämän päivän ohjelmat...
 
Ehkä oon vaan sokea, mutta en löytänyt mistään asetuksista että automaattiset päivitykset olisi saanut pois.
Kyllä ehdottomasti haluan toimivan unitilan nykypäivänä läppäriini.
Macbookissa olen tottunu että kone menee lepo/uni tms tilaan kun laitan kannen kiinni ja herää saman tien kun avaan kannen.
En todellakaan rupea läppäriä joka kerta sammuttaan ja käynnistään.
Mielummin heitän sitten tämän 1500€:n läppärin seinään ja siirryn kokonaan Macciin, vaikka on näissäkin omat kyrpivät ominaisuutensa.
 
Henri Henri Olavi
04.10.2016 21:14:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mdgj: Ja jos siinä läppärissä on SSD niin se olisi myös suotavaa
 
Mitä olen asiaa tutkinut, niin tällä ei ole oikeastaan nykyään mitään merkitystä.
 
ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio
Danko
05.10.2016 01:13:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Mitä olen asiaa tutkinut, niin tällä ei ole oikeastaan nykyään mitään merkitystä.
 
Kerro lisää.
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
mdgj
05.10.2016 01:51:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Mitä olen asiaa tutkinut, niin tällä ei ole oikeastaan nykyään mitään merkitystä.
 
Minuakin kiinnostaa kuulla tästä lisää?
 
Windowsin automaatti päivityksien poistosta löytyy monta video pätkää ja artikkelia googlaamalla. Tosin winukka näyttää haluavan pitää joitain päivitys juttujaan päällä, mutta nekin saa pois kunhan menee peltiä pitemmälle. Alkuun tulee varmasti useampi päivitys paketti, mutta nekin vähenee, ainakin itsellä näin kävi. Toisaalta ei MS tee varmaan huvikseen päivityksiä...
 
En ole koskaan itse tuota unitilaa käyttänyt, mutta kai silläkin joku tarkotus on.
 
Onhan tässä win 10 ollut taas pikkuisen opettelua kun poikkeaa aikalailla win7. Puhtaan asennuksen suosittelen tekemäään, niin saa loputkin turhat asennukset pois.
 
http://www.tenforums.com/tutorials/1950-windows-10-clean-install.html
 
Suosin käyttämään tuota UEFI asennusta mikäli bios sen huolii...
 
telescope
05.10.2016 02:25:03 (muokattu 05.10.2016 02:30:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mdgj: Windowsin automaatti päivityksien poistosta löytyy monta video pätkää ja artikkelia googlaamalla. Tosin winukka näyttää haluavan pitää joitain päivitys juttujaan päällä, mutta nekin saa pois kunhan menee peltiä pitemmälle
 
Kyllä se vaan oli paljon parempi seiskassa. Ei tarvinnut mennä mihinkään dossiin säätelemään automaattipäivityksiä pois päältä vaan sai ihan vaan ohjauspaaneelista käydä klikkaamassa haluaako että asentaa automaattisesti, vai ilmottaako vaan päivityksistä jne.
Ja tuntuu että Microsofti juurikin tekee huvikseen päivityksiä. Muutetaan toimivia jutskia vain muuttamisen ilosta.
On Win10:ssä varmaan jotain parempaakin kuin Win7:ssa (en tosin tiedä mitä) mutta on kyllä huonompaakin.
Jos haluaisin käyttää aikaani konepellin alla säätelyyn asentaisin Linuxin, tai ostaisin ranskalaisen auton.
 
Mikä ongelma siinä unitilassa on SSD:n kanssa?
Normaali unitila ei käsittääkseni edes kirjoita RAM:mia SSD:lle
Vai meinasitteko jotain huonoja alkuaikojen ajureita/ohjaimia mitkä antoivat BSOD:ta unitilaa käytettäessä?
 
mdgj
05.10.2016 06:39:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Kyllä se vaan oli paljon parempi seiskassa. Ei tarvinnut mennä mihinkään dossiin säätelemään automaattipäivityksiä pois päältä vaan sai ihan vaan ohjauspaaneelista käydä klikkaamassa haluaako että asentaa automaattisesti, vai ilmottaako vaan päivityksistä jne.
Ja tuntuu että Microsofti juurikin tekee huvikseen päivityksiä. Muutetaan toimivia jutskia vain muuttamisen ilosta.
On Win10:ssä varmaan jotain parempaakin kuin Win7:ssa (en tosin tiedä mitä) mutta on kyllä huonompaakin.
Jos haluaisin käyttää aikaani konepellin alla säätelyyn asentaisin Linuxin, tai ostaisin ranskalaisen auton.
 
Mikä ongelma siinä unitilassa on SSD:n kanssa?
Normaali unitila ei käsittääkseni edes kirjoita RAM:mia SSD:lle
Vai meinasitteko jotain huonoja alkuaikojen ajureita/ohjaimia mitkä antoivat BSOD:ta unitilaa käytettäessä?

 
Mutta uusi on uusi. Tulee mieleen kummeli ketsi autokaupasta...
 
Mitä netistä noita SSD levyjä tuli joskus tutkikeltua, niin aika moni valmistaja suosittelee tuon unitilan poistoa. Ainakin mainintaa on virrankulutuksesta (ssd ei paljoakaan hörppää) ja levyn nopeudesta. Ja onko tuo sitten noiden heräte virta piikkien takia?!? En sen enempää ole asiaan perehtynyt...
 
PS. ei muutakun ranskalaisia testaamaan voit vaikka yllättyä:)
 
Krice
05.10.2016 10:35:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telescope: Ja tuntuu että Microsofti juurikin tekee huvikseen päivityksiä.
 
Windowsin tyyliin kuuluu se, että päivityksiä tulee usein ja kumulatiiviset paketit on sitten vähän isompia eli kone käynnistyy uudestaan. Normaalit virustutkan päivitykset yms. ei vaadi uudelleen käynnistämistä. Jos päivitystahdista ei pidä niin Omppu on ihan järkevä vaihtoehto varsinkin pelkäksi studiokoneeksi, tosin ominaisuudet maksaa enemmän. Windowsissa auttaa jonkin verran jos käy asetuksista tarkistamassa onko päivityksiä valmiina asennettavaksi ja asentaa ne manuaalisesti klikkaamalla siitä napista. Sen jälkeen sitten voi muutaman tunnin tehdä töitä ennenkuin Windows alkaa taas päivittää. Hymiö.
 
mhelin
12.12.2016 00:06:52 (muokattu 12.12.2016 00:08:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Windows 10 automaattisten päivitysten ja latausten esto on aika hankalaa, pitää asettaa yhteys ensin yhteysajan mukaan hinnoitelluksi ("metered"), ja se vaatii langallisella liittymällä (ADSL, kuitu yms.) muutaman stepin:
 
http://www.windowscentral.com/how-s … ernet-connection-metered-windows-10
 
Wifillä kaiketi helpompaa, tosin kummassakaan tapauksessa ei varmasti pysty estämään automaattisia latauksia, joten jos sellaista haluaa on parempi katkaista nettiyhteys jos se häiritsee.
 
mattim
15.12.2016 12:30:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajossa Build 14986.rs_prerelease.161202-1928 kaikissa koneissani. Kaikki toimii mulla aivan ok.
 
Päivityksiin liittyen ilmeisesti uusi optio "Defer feature updates", joka estää uusien ominaisuuksien latauksen joksikin aikaa. Ei vaikuttane tietoturvapäivityksiin.
 
Release Noteksista poimin että USB ajureiksi tarjonnee Class Compliantteja ekana. voi vaihtaa toki Laitetoimittajan ajurit käyttöön.
 
Snapo
24.01.2017 19:33:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MOI!
 
Noniin. Olen pöytäkoneella harkitsemassa Windows 10 siirtymistä seiskasta tulevan formatoinnin yhteydessä. Kertokaapa onko kannattavaa? Mitä hyvää mitä huonoa?
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
anapena
24.01.2017 20:32:07 (muokattu 24.01.2017 20:34:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Semmoinen puhdas asennus, ettei minkään seiskan päälle, mutta jos sulla kerran on formatointi edessä niin eikös se silloin mene niin? Joku asiantuntija mulle sanoi, että 10 on koneelle kevyempi kuin 7 tai 8. En ole oikeastaan vertaillut, hitokseen vanhoissa koneissa mulla tuo kymppi pyörii tällä hetkellä. Käyttö on aika kevyttä, nettitelkkarin kattelua tai moniraitaäänittämistä.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Michikawa
25.01.2017 14:01:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo: MOI!
 
Noniin. Olen pöytäkoneella harkitsemassa Windows 10 siirtymistä seiskasta tulevan formatoinnin yhteydessä. Kertokaapa onko kannattavaa? Mitä hyvää mitä huonoa?

 
Uskaltauduin juuri itse siirtymään 7:sta 10:iin ja samalla meni Cubase 7 -> 9.
 
Kun alkuväännöt sai hoidettua niin nyt pelittää ilman valittamista.
 
Onpa muuten hemmetin upeaa kerrankin iskeä 20 raitaa raskaita Kontakt kirjastoja samaan projektiin ja CPU jää alle 50%. Intelin i7 kuudella ytimellä jauhaa ja M.2 SSD on puhdasta hunajaa :)
 
http://www.mattipaalanen.com
Pop Corn
31.01.2017 01:40:23 (muokattu 31.01.2017 01:57:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Michikawa: Uskaltauduin juuri itse siirtymään 7:sta 10:iin ja samalla meni Cubase 7 -> 9.
 
Kun alkuväännöt sai hoidettua niin nyt pelittää ilman valittamista.
 
Onpa muuten hemmetin upeaa kerrankin iskeä 20 raitaa raskaita Kontakt kirjastoja samaan projektiin ja CPU jää alle 50%. Intelin i7 kuudella ytimellä jauhaa ja M.2 SSD on puhdasta hunajaa :)

 
Onnittelut!
 
Mutta se vaan.. että 20 raitaa raskaita Kontakt kirjastoja sisältävä biisi on hemmetin raskasta kuunneltavaa. :)
 
Boom Chicka Pop.
Pop Corn
31.01.2017 01:57:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Semmoinen puhdas asennus, ettei minkään seiskan päälle, mutta jos sulla kerran on formatointi edessä niin eikös se silloin mene niin? Joku asiantuntija mulle sanoi, että 10 on koneelle kevyempi kuin 7 tai 8. En ole oikeastaan vertaillut, hitokseen vanhoissa koneissa mulla tuo kymppi pyörii tällä hetkellä. Käyttö on aika kevyttä, nettitelkkarin kattelua tai moniraitaäänittämistä.
 
Muutamia omia huomiota:
 
Puhdas asennus ehdottomasti kyllä. Muutamia päivityksiä seiskasta ja kasista kymppiin nähneenä, vanhempi käyttis on kaikissa toiminut jouhevammin. Puhtaalta pöydältä kannattaa siis lähteä aina.
 
Ja vielä.. kasi toimii kevyemmin mitä seiska. Kasin ja kympin välillä ei eroa oikeastaan suorituskyvyssä ole. Ainoastaan sellaisissa peleissä jotka tukevat DirectX 12:sta etu on kympin puolella.
 
Boom Chicka Pop.
anapena
31.01.2017 13:10:33 (muokattu 31.01.2017 19:22:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn: Muutamia omia huomiota:
 
Puhdas asennus ehdottomasti kyllä. Muutamia päivityksiä seiskasta ja kasista kymppiin nähneenä, vanhempi käyttis on kaikissa toiminut jouhevammin. Puhtaalta pöydältä kannattaa siis lähteä aina.
 
Ja vielä.. kasi toimii kevyemmin mitä seiska. Kasin ja kympin välillä ei eroa oikeastaan suorituskyvyssä ole. Ainoastaan sellaisissa peleissä jotka tukevat DirectX 12:sta etu on kympin puolella.

 
Ok. Itse en ole vertailuja tehnyt, luotin pätevän oloiseen tietskariliikkeen myyjään, joka olisi laittanut ihan minkä vaan käyttiksen ostamaani läppäriin. Aattelin että otetaan se kymppi vaan heti, niin pääsen pitkässä juoksussa helpommalla.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «